Nepunih je mjesec dana do zatvaranja Picassove izložbe u galeriji Klovićevi dvori, nakon čega će se remek-djela slavnog španjolskog umjetnika vratiti u njegov muzej u Parizu. Ravnateljica Klovićevih dvora Marina Viculin koja je uoči dolaska značajne izložbe u Zagreb bila izložena brojnim kritikama zbog skupoće tog organizacijski i financijski zahtjevnog projekta, danas kaže da je zadovoljna i da je postigla cilj koji si je zacrtala.
Kraj školske godine
– Potkraj ovog tjedna doći ćemo do 100 tisuća posjetitelja i do iznosa koji smo planirali, zarade od ulaznica od oko četiri milijuna kuna. Stoga mogu reći da smo apsolutno zadovoljni – ističe ravnateljica te napominje da je još dvadeset i pet dana do kraja izložbe, a da joj iskustvo govori da se obično upravo u tim zadnjim danima posjet pojača, bez obzira na to što završava školska godina.
Iako se uoči otvorenja izložbe “Remek-djela iz Muzeja Picasso u Parizu” baratalo brojkom ne manjom od 150 tisuća posjetitelja, Viculin tvrdi da nikada nisu računali na taj broj.
– Temeljili smo sve kalkulacije na 100 tisuća posjetitelja jer smo ih otprilike toliko imali na svim takvim međunarodnim velikim projektima – ističe Viculin napominjući da je kod nas još uvijek jako teško prijeći stotinu tisuća posjetitelja te podatke da su neki naši muzeji postizali oko 200 tisuća posjetitelja ne smatra baš preciznima.
– U Veneciji na Bijenalu srela sam Anne Baldassari koja se čudila broju posjetitelja na našoj izložbi smatrajući da bi ih trebalo biti 500 tisuća, što je brojka postignuta na Picassu u Milanu. Osim što je Milano puno veći grad, nama je još uvijek dosta teško povući cijelu regiju.
Kako potaknuti scenu
Viculin kaže da dolazi jako puno grupa iz Slovenije, ima ih dosta i iz Banjaluke, dolaze i iz Beograda, no to još uvijek, drži, nije dovoljno.
– Mislim da se samo sustavnim radom može stvoriti snažnija navika da cijela regija dolazi na takve velike projekte – ističe Viculin.
Kako napominje, cilj joj je stvoriti klimu koja će za nekoliko godina, nada se, uroditi plodom, a Zagreb će kao i drugi europski gradovi početi zarađivati na izložbama poput Picassove.
– Za razliku od ostalih gradova u kojima se na izložbi zaradilo, nama nije cilj zarada nego da pokrijemo troškove i pokrenemo cijelu scenu te pokažemo da su takvi projekti mogući – zaključuje Viculin.