Premijera u Exitu

Nemirne noge platile su, nažalost, ceh uspjehu Anočićevih Kauboja

'noge01_nnn_kul_121212'
Foto: 'Picasa'
1/3
16.12.2012.
u 14:18

Velika očekivanja nakon prethodnog velikog uspjeha Saše Anočića nisu se isupinila

Treba pošteno priznati da su već na samom startu Nemirne noge ceh platile Kaubojima. Dugo smo, naime, čekali novi autorski projekt Saše Anočića, a on je za predstavu premijerno izvedenu u Exitu u subotu navečer, napisao tekst i režirao je, te ujedno potpisuje i njezinu dramaturgiju i scenografiju. Zbog toga su očekivanja bila velika, vjerojatno i nerealno prevelika, pogotovu u aktualnom trenutku kada hrvatske pozornice doslovno vape za novim Kaubojima.

Realne i nadrealne priče

Nemirne noge su sve prije nego to. To je priča o grupici gubitnika koji kroz bend pokušavaju uloviti svoj trenutak sreće, što je, usput budi rečeno, i sažetak novog komada Borivoja Radakovića koji ćemo premijerno vidjeti 21. prosinca u KNAP-u.

Priča o bendu Nemirne noge počinje u trenutku kada im se put isprepleće s putom estradnog menadžera (glumi ga sam Saša Anočić) kada ga napusti grupa koju je stvorio. Kraj predstave – podnaslov Nemirnih nogu, naime, glasi The (B)End – jedino će on dočekati živ, nakon što cijela grupa strada u prometnoj nesreći nakon još jednog u nizu poraza.

Ta glavna priča isprepleće se s realističnim potpričama o stvarima kao što su borba s drogom, ljudski pokušaji da se stvore prijateljstvo i ljubav, a upravo je ljubav u prologu predstave proglašena jedinim lijekom, ali i žena koja trpi zlostavljanje u ime nepostojeće ljubavi. No, tu su i oni nadrealni začini: Indijac koji je pobjegao od oca koji mu je rekao da previše jede i postao Hrvat, slijepac koji nije slijep...

Zvuči kao zbrka? Nažalost, upravo takav dojam dobrim dijelom i ostavlja razvučena predstava koja traje tri sata, s bezbroj nepotrebnih ponavljanja (primjerice audicije) u kojoj se prvi dobar glazbeni štos, na temu narodnjaka, dogodi nakon punih sat i pol. Predstavu u kojoj se autor izgubio između velike želje da predstavi izvođačka umijeća sudionika i priče u kojoj bi gotovo svaka replika trebala slijediti filozofski put prema sreći koja stalno izmiče, tek djelomično spašava dobra glazba.

Tuga i osjećaj gubitka

Nemirne noge sviraju i pjevaju pretvarajući dijelove predstave u mjuzikl i u varijete. Glasovnim se mogućnostima izdvaja sjajna Mateja Majerle, od glumačkih izvedbi dojmljivi su Damir Klemenčić i Jerko Marčić, ali sve to jednostavno nije dovoljno, jer konačni je dojam da nam je Anočić svoje plesačke sposobnosti mogao pokazati i na mnogo učinkovitiji način.

U mraku kazališta, kojim od ožujka 2008. drmaju Kauboji, osnovne emocije koje probijaju rampu su tuga i osjećaj gubitka. Lako je žaliti nad Anočićevim likovima, a realno, iako doista nepravedno, i nad propuštenom autorskom šansom.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije