Najveći britanski lanac kina Odeon od 17. svibnja ponovno otvara većinu svojih kina. Budući da pandemija koronavirusa nije samo zatvorila kina već i filmske setove, kina se bore s nestašicom filmova pa da bi povratili dio publike u kinodvorane Odeon je uveo posebnu "sve što možeš pogledati" pretplatu od 9.99 funti odnosno nešto manje od 87 kuna, piše The Guardian.
Kina u Sjevernoj Irskoj trebali bi otvoriti tjedan dana kasnije, 24. svibnja, a očekuje se da će s radom krenuti i drugi i treći najveći kino operateri Cineworld i Vue. Ljubitelji filma morat će se naviknuti na potpuno novo iskustvo kina, uključujući relativno slabo ispunjene projekcije zbog mjera socijalnog distanciranja, nema gotovinskih plaćanja i može se konzumirati samo unaprijed zapakirana hrana i piće.
Kina su u proteklih više od godinu dana zabilježila velike gubitke. Cineworld je zabilježio gubitak od tri milijarde dolara pa nije čudno da se spuštaju cijene karata i posebnih pretplata ne bi li se publika pokušala povratiti u kinodvorane. Kinima u prilog ne ide niti porast popularnosti streaming servisa. Naime, u pandemiji je znatan broj novih filmova umjesto velikih kino premijera debitiralo na platformama poput Netflixa ili HBO Maxa.
Produkcijske kompanije su se našle pred teškim izborom, pa su individualne odluke donosile od filma do filma. Neki od očekivanijih naslova najavljenih za prošlu godinu još uvijek čekaju bolja vremena za svoju premijeru. Drugi su ipak zanemarili strah publike od povratka u kinodvorane i odabrali kino-distribuciju, a treći su se odlučili za kombiniranu varijantu, odnosno simultano puštanje filma i u kino-dvorane i na streaming platforme. Kinima najteža opcija bila je četvrta – kad bi se produkcijske kuće odlučile odmah film pustiti na Internet.
- Ključno je to što je većina filmova odgođena i još uvijek čeka izdanje u kinu - rekao je za The Guardian David Hancock, filmski analitičar iz tvrtke Omdia. Dodao je da je prikazivanje filma u kinu još uvijek najbolji način za stvaranje vrijednosti i zarade za igrane filmove, posebno blockbustere.
Iako su streaming platforme održavale iskustvo gledanja filma i nudile sigurnu alternativu kinima, niti filmski redatelj Martin Scorsese nije obožavatelj streaminga. U eseju za Harper's magazine upozorio je da se kino "obezvređuje, omalovažava i smanjuje". Scorsese je kao glavnu zamjerku online platformama za gledanje filmova naveo algoritme koji pružaju preporuke na temelju individualnih ili kolektivnih navika gledanja. Oni, napomenuo je redatelj, štete umjetničkoj formi i gledatelja tretiraju isključivo kao potrošača.