Peti trijenalni festival "Ekstravagantna tijela: Ekstravagatna ljubav" u Hali V Tehničkog muzeja u Zagrebu službeno je otvorio u 19 sati performans slovenske umjetnice Betine Habjanič.
Habjanič je pred mnoštvom okupljene publike, sjedeći na crnom podiju, golim rukama šivala dijelove raskomadane svinje. Njen performans, pod imenom "Ljubavni čin: Pogrebni marš" kritika je suvremene potrošačke kulture koja se hijerarhijski odnosi prema smrti, a etiku biljaka, životinja i ljudi temelji na funkcionalnosti prehrambenog lanca. U ime te su funkcionalnosti ljudi su izmislili niz tehnika kojima živuće organizme mogu isjeckati do neprepoznatljivosti, oblikovati i zapakirati u proizvode te ih tako depersonalizirati do razine čiste materijalnosti. Cilj performansa je, kako nam je ispričala Habjanič, bio esencijalno obrnuti proces mesarenja životinja za hranu.
Večeras će svoj performans izvesti i umjetnica Maja Smrekar, koja će idućih četiri dana živjeti u sobi unutar muzeja sa svojom hibridnom obitelji, psom Adom te tri štenca iz skloništa Indigo. Nastavak je to performansa "K-9 Topology" tijekom kojeg je umjetnica četiri mjeseca živjela u galerijskom prostoru u Berlinu sa svojim psom kojeg je dojila vlastitim mlijekom. Tri štenca koji su dio ovog performansa spašeni su s ulice, a posjetitelji koji požele, mogu ih nakon završetka trajanja performansa i udomiti.
Izložba "Ekstravagantna tijela: Esktravagantna ljubav" trajat će do 20. listopada, a na njoj možete pogledati 20-ak iznimno zanimljivih interaktivnih instalacija, izložaka, fotografija, videa i ostalih umjetničkih radova koji se bave temom ljubavi izvan svih okvira.
Upozorenje: Video nije za osobe osjetljivog želuca
Da je to radila u svojoj sobi u kučnoj radinosti i sve snimila smartfonom bili i onda tio bila kultura? Da li bi i kolinje bilo kulturni performans da se snimi za publiku? Što kaže Chef na to?