Svi kojima je plan bio, nakon sveopće gužve koja ovih sisvetskih dana vlada Zagrebom, kupiti ulaznice za početak 37. Gavellinih večeri, mogu se mirno pozdraviti s planovima. Naime, na samom početku ovog cijenjenog jesenskog kazališnog festivala u Zagreb stiže predstava "Slučaj vlastite pogibelji", u dramatizaciji i režiji Ivana Plazibata, i karte su odavno rasprodane.
To je svakako predstava koju Zagreb nestrpljivo očekuje, a koja je nastala po istoimenom romanu Kristina Novaka, koji je (samo u zadnja dva tjedna) ovjenčan regionalnom Nagradom Meše Selimovića i hrvatskom Nagradom Ksavera Šandora Đalskog. Nakon ovoljetnog gostovanja na Dubrovačkim ljetnim igrama predstava pred zagrebačku publiku dolazi malo više od godinu dana nakon premijere, koja se doslovno utrkivala s izlaskom knjige. Točno tjedan dana nakon što se roman Kristina Novaka "Slučaj vlastite pogibelji" našao u rukama nestrpljivih čitatelja, HNK Varaždin je u koprodukciji s riječkim HNK Ivana pl. Zajca praizveo predstavu te se tako nadovezao na kazališne hitove nastale po Novakovim romanima, "Črnu mati zemlu" u ZKM-u i "Ciganina..." u HNK Zagreb.
Uz "Slučaj vlastite pogibelji", koji je na rasporedu 4. studenoga, ovogodišnje Gavelline večeri prikazuju još osam predstava (jedna je izvan konkurencije za nagrade) te okupljaju kazališta iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije i Crne Gore. Druga predstava na rasporedu je "Zbilja" HNK Zagreb, autorski rad Tomislava Šobana, a treća predstava kazališta domaćina "Moji tužni monstrumi", u režiji Vite Taufera. Slijedi Satiričko kazalište Kerempuh s predstavom "Smrt na dopustu", koju je po romanu portugalskog nobelovca Josea Saramaga "Kolebanje smrti" postavio Kokan Mladenović.
Iz Narodnog pozorišta Sarajevo stiže uspješnica "Marlene Dietrich – Pet tačaka optužnice", autorski projekt Harisa Pašovića, a publika će zatim vidjeti i jedan od vrhunaca aktualnog beogradskog repertoara, "(Pra)fausta", predstavu koju je po tekstu Johanna Wolfganga von Goethea u Beogradskom dramskom pozorištu režirao Boris Liješević. Iz crnogorskog Tivta u Zagreb dolazi jezično adaptirana "Ćelava pjevačica", klasični komad teatra apsurda koji je ovdje, u viziji Jagoša Markovića, oživio u autentičnom, lokalnom bokeljskom ruhu. Reputacija koja prati ovu predstavu, a koja govori da je riječ o najboljoj regionalnoj predstavi zadnjeg desetljeća, "Ćelavu pjevačicu" diže na pijedestal naslova za koji se traži ulaznica više.
Gavelline večeri završavaju s dvije predstave kazališta Gavella, "Majkom", koja je po drami Floriana Zellera i u režiji Enesa Vejzovića nastala u koprodukciji s koprivničkim Ludens teatrom, te "Prosjačkom operom" Bertolta Brechta i Kurta Weilla u režiji Lenke Udovički, a koja je rezultat suradnje Gavelle i Ulysses teatra i koja će biti izvedena izvan konkurencije, na zatvaranju festivala 13. studenoga.