Stručnjaci s Oxforda su progovorili. Riječ godine 2023. je – "rizz". Naime, Oxford University Press, izdavač čuvenog Oxfordskog rječnika engleskog jezika, jedna je od organizacija koje svake godine vijećaju o riječi u engleskom jeziku koja je obilježila proteklih dvanaest mjeseci i koja odražava etos, raspoloženje ili preokupacije određene godine. Tako je 2004. riječ godine, primjerice, bila "chav", izraz za specifičnu britansku podvrstu mangupa, u slavenskim zemljama poznatog i kao "gopnik". Godinu 2013. obilježila je pak riječ "selfie", godinu poslije "vape", a 2015. zgodno su odlučili da su riječi izašle iz mode pa je pobjednik bio emoji, i to onaj koji se smije do suza. Godina 2016. i kultura lažnih vijesti donijela nam je "post-truth", od 2018. sve je odjednom postalo "toxic", 2021. svi smo bili anti ili pro "vax", a riječ 2022. također je proizašla iz doba pandemije i karantene, kada smo svi zarobljeni u kućama, u trenirkama i neoprane kose, prigrlili svoj "goblin mode".
A ovogodišnja riječ koja bi trebala odražavati stanje svijeta poprilično je bezazlena "rizz", skraćenica, naravno, od riječi "karizma", a koja označava "stil, šarm ili privlačnost; sposobnost privlačenja romantičnog ili seksualnog partnera".
"Naši stručnjaci za jezik odabrali su 'rizz' kao zanimljiv primjer načina na koji se jezik formira, modelira, oblikuje i dijeli se između različitih zajednica prije no što uđe u širu upotrebu. Ta riječ svjedoči i o tome kako mlađe generacije danas imaju svoje prostore, online i drugdje, unutar kojih stvaraju i definiraju jezik kojim se služe. Od aktivizma do dejtanja, kako generacija Z počinje imati veći utjecaj na društvo, razlike u perspektivama i načinu života počinju se očitovati i u jeziku", kazali su iz Oxford University Pressa dodavši da je cilj izbora za oxfordsku riječ godine – bila ona neologizam ili već uvriježena riječ ili fraza – ljude diljem svijeta potaknuti da razgovaraju o jeziku. Glasanje za riječ 2023. tako su otvorili i široj javnosti, pa su ljudi diljem svijeta mogli sudjelovati u izboru te glasati za osam različitih riječi i fraza koje su se našle u užem izboru.
"Rizz" je ipak pobijedio u žestokoj konkurenciji s riječima poput "Swiftie", koja se koristi za obožavatelja ili obožavateljicu Taylor Swift i "de-influencing", koja označava praksu odgovaranja ljudi od kupnje nekih proizvoda ili općenito konzumerizma na društvenim mrežama. Na popisu našli su se i izrazi poput "parasocial", termin skovan za jednostran, počesto i bizaran odnos obožavatelja prema nekoj medijskoj zvijezdi, ali i "situationship", imenica koja opisuje romantičnu ili seksualnu vezu koja još nije formalno definirana ili ekskluzivna.