Početak listopada donosi novo izdanje Subversive Festivala koje se od 3. do 23. listopada odvija na više zagrebačkih lokacija, među kojima je i Dokukino KIC. U Dokukinu nas očekuju projekcije iz tri popratna filmska programa o tri velike ličnosti koje na svoje specifične načine podrivaju ustaljene obrasce – u filmu, na filmu, o filmu.
Na programu od danas, ponedjeljka 4. listopada sve do četvrtka 7. listopada je retrospektiva švicarskog autorskog militanta Fredija M. Murera čiji dokumentarno-igrani hibridi pokazuju kako je usprkos naizgled idiličnom planinskom miljeu u Švicarskoj itekako moguće stvarati filmske naracije otpora i denuncirati društvo kontrole: etnografski dokumentarac o (de)romantizaciji pitoreskne prirode Mi brđani s brda nismo krivi što smo tu (1974.), fikcionalni doks o misterioznoj pandemiji koju vlast želi zataškati Siva zona (1979.), film o zabranjenoj ljubavi na planinskoj farmi usred ničega Alpska vatra (1985.) i film o borbi za očuvanje okoliša od radioaktivnog plana vladajućih Zelena planina (1990.). Švicarski maestro dobitnik je prestižne nagrade za životno djelo Pardo alla carriera koja mu je uručena 2019. na Locarno Film Festivalu.
Prije projekcije Zelene planine u četvrtak na rasporedu su dokumentarac i okrugli stol u sklopu prigodnog filmsko-diskurzivnog programa posvećenog Amosu Vogelu (1921-2012), voditelju filmskog kluba Cinema 16 i autoru Film kao subverzivna umjetnost, nezaobilazne knjige za svakog pravog filmofila. Film kao subverzivna umjetnost: Amos Vogel i Cinema 16 dokumentarac je britanskog filmskog povjesničara i redatelja Paula Cronina o Vogelovim dosezima u kinoprikazivaštvu i distribuciju europskog i azijskog filma u SAD-u i šire, kao i promicanju američke avangarde. Odmah nakon filma slijedi i panel na kojem će sudjelovati Nikica Gilić (FFZG, Zagreb), Nevena Daković (FDU, Beograd), Zvonimir Jurić (ADU, Zagreb) i Scott MacDonald (Hamilton College, Clinton/New York).
U petak 8. listopada čeka nas kratkometražni program: kultna Kirsa Nicholina (1969.) Gunvor Nelson o čudu rođenja djeteta koju je Amos Vogel jako cijenio, Hrvatska djevica (2004.) Sunčice Ane Veldić koji na podjednako iskren i izravan način progovara o ženskoj seksualnosti, te Vesela klasa Bojane Marijan Makavejev iz 1969. Za kraj imamo projekciju cinéma vérité studije redateljice Shirley Clarke, Jasonov portret, o seksualnom radniku, afroamerikancu Jasonu koji daje fascinantnu ispovijed, “sve do posljednjih tangi”. Subota 9. listopada donosi nezaboravno ostvarenje autora kojeg Amos Vogel svrstava među najsnažnije talente američke avangarde, Richarda Myersa, Akran (1969.). Program Hommage – Amos Vogel priredila je kustosica Petra Belc povodom 100. obljetnice Vogelovog rođenja.
Treći popratni filmski program, Film XX, posvećen ženskim filmskim narativima predstavlja legendarnu njemačku vizualnu umjetnicu i sineasticu Ulrike Ottinger, poznatu po svojim osebujnim komadima koji isprepliću etnografiju, povijest i fantaziju. Prikazujemo njezin najnoviji dokumentarni film Pariški kaligrami (2020), filmsku poemu o Parizu tijekom 1960-ih i redateljičinim formativnim godinama.
Svi subverzivni filmovi u Dokukinu su besplatni, a ostatak programa Subversive Festivala možete pronaći na festivalskim stranicama.
Subverzivni tjedan u Dokukinu KIC
Gostovanje Subversive Film Festivala uz tri popratna filmska programa o tri velike ličnosti koje na svoje specifične načine podrivaju ustaljene obrasce – u filmu, na filmu, o filmu - Amos Vogel, Ulrike Ottinge i Fredi M. Murer