"Hiromi" u Teatru&TD

Tri generacije muškaraca i japanska maćeha u drami koja koketira s apsurdom

Foto: LUKA DUBROJA/TEATAR &TD
1/6
10.11.2023.
u 08:39

Autorski projekt glazbenika, dramaturga i redatelja Vida Adama Hribara u kojem igraju Rea Bušić, Silvio Mumelaš, Vedran Živolić i Matija Čigir u u Teatru &TD gledat ćemo 13. i 14. studenog

U Teatru &TD u utorak premijerno je prikazana drama “Hiromi”, autorski projekt glazbenika, dramaturga i redatelja Vida Adama Hribara. Neobična predstava o tri generacije muškaraca jedne obitelji u koju ulazi apsurdno-disruptivan element u liku japanske pijanistice Hiromi nastala je u koprodukciji Radio Teatra i Teatra &TD, a u njoj igraju Rea Bušić, Silvio Mumelaš, Vedran Živolić i Matija Čigir. 

“Hiromi” je drugi Hribarove dramske trilogije, koja započinje s “Nikaragvom” koja je svoje scensko čitanje doživjela u Zagrebačkom  kazalištu mladih, a završit će se “Narančastom”, koja je u nastajanju. 

- Iznimno mi je drag žanr obiteljske drame, pogotovo američke građanske drame poput "Tko se boji Virginije Woolf", a s druge strane inspiriran sam i svojevrsnom kapitulacijom drame i jezika, Čehovom i Beckettom. Zanimljivo mi je bilo istraživati kako obitelj kao koncept - ne u tradicionalnom, već u sociološkom smislu -  danas pomalo odumire. Na neki način prvo je umro javni prostor, a onda i obiteljska dnevna soba koja kao intimni forum nestaje s tehnologijom i brigama suvremenog društva zbog kojih svi, zatvoreni u sebe, dekoncentrirani i neprisutni gubimo sposobnost povezivanja i raspoznavanja zajedničkih nevolja, melankolija i sentimenata - govori nam Vid Adam Hribar. 

I dok je njegova "Nikaragva" punokrvna obiteljska drama, u kojoj su jezične igre i koketiranje s apsurdom pomno dozirani, “Hiromi” sve to odvodi korak dalje. Predstava prati muški generacijski trojac - djeda, tatu i sina - koji sele u novo kućanstvo s japanskom klaviristicom Hiromi, očevom novom životnom suputnicom. I dok je otac na svom novom početku, sin nastalo stanje stvari odlučno odbija, a djed je pak u svemu tome procvjetao, bacivši televizor, počevši učiti strane jezike i živjeti “u trenutku”.

- Otac se ponovno oženio i sin sada živi s maćehom. Kao što su svakom djetetu očuh ili maćeha neko novo, strano tijelo, odlučio sam taj koncept odvesti do krajnjih granica, u nešto što je nama najstranije od svega, Daleki Istok koji percipiramo kao nešto iznimno udaljeno i egzotično. U predstavi poigravamo se sa stereotipima Japana, moglo bi se reći i na dosta politički nekorektan način. Koketiramo sa zenom, noh teatrom, haikuom, aikidom... No, želim naglasiti da to nije prava slika Japana. To je ono što mi na zapadu o njemu mislimo, pretpostavljamo i kako ga interpretiramo, pri čemu zapadne interpretacije općenito iskrivljavaju razne istočnjačke prakse, koristeći ih u prilog nabildavanja ega i smisla kojim smo kao kultura gotovo pa opsjednuti. Bez povjerenja i vjetra u leđa koje nam je kazalište &TD omogućilo, ovako hrabar i izazovan autorski izlet ne bi bio moguć - ispričao nam je Hribar. 

"Hiromi" dio je dramske trilogije Vida Adama Hribara koju čine još "Nikaragva" i "Narančasta"
Foto: LUKA DUBROJA/TEATAR &TD

A kako izgleda ova uvrnuta i izokrenuta obiteljska drama, imamo priliku pogledati ponovno u Polukružnoj dvorani Teatra &TD 13. i 14. studenog. 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije