“Enigmatske varijacije”

Triler-priča o ljubavi u kojoj je teško predvidjeti kamo vodi svaki obrat

MARE MILIN/HNK ZAGREB
07.03.2023.
u 10:25

Ljubavnu priču nalik trileru, napisanu za dva glumca, režirala je doajenka Neva Rošić, a predstava je nastala u suradnji HNK iz Zagreba i Rijeke

Jedan je mrzovoljni nobelovac koji se povukao na izolirani otok i svu svoju (nemalu) zaradu donira za medicinska istraživanja. Drugi je nadobudni novinar koji stiže napraviti intervju sa slavnim piscem. Povod je najnovija knjiga, knjiga ljubavnih pisama koje petnaest godina izmjenjuju muškarac i žena koji su se razišli kako bi svoju ljubav očuvali netaknutu životom.

Ako je to korespondencija samog pisca, tko je nepoznata žena, a tko osoba kojoj je knjiga posvećena? Kako se priča odvija pred očima gledatelja, postaje jasno da pitanja ima mnogo više i da je malo toga u početnim postavkama priče stvarno.

To su “Enigmatske varijacije”, djelo čuvanog belgijsko-francuskog dramatičara i pisca Érica-Emmanuele Schmitta, nova predstava nastala u koprodukciji riječkog i zagrebačkog HNK, a koju, nakon velikog lanjskog uspjeha s istim naslovom u talijanskoj drami, režira doajenka hrvatskog glumišta Neva Rošić. U talijanskoj i hrvatskoj inačici predstave ulogu pisca tumači Aleksandar Cvjetković, a na maloj sceni pod kupolom HNK Zagreb, u dvorani za tonske probe, njegov je partner Luka Dragić.

Otkrivati detalje priče bilo bi krajnje nepristojno prema budućim gledateljima, ali treba reći kako je djelo toliko vješto napisano da se neki obrati mogu naslutiti, a neki dolaze kao potpuno iznenađenje, kao u pravom trileru. Upravo zbog toga glumci na sceni svaku svoju riječ i pokret moraju imati pod strogom kontrolom.

Ta kontrola i doziranost emocija pružaju užitak gledanja ove predstave, svaki gledatelj u svojoj glavi vrti nekoliko mogućih inačica svakog preokreta, da bi se na kraju priče suočio s činjenicom kako je autor stvorio priču o ljubavi dva muškarca i jedne žene koja je nepredvidljiva baš kao i ljubav sama. Svega toga bila je i te kako svjesna Neva Rošić te je svoju režiju svela na čisti minimalizam. No iz njega se jasno vidi da je s glumcima pomno radila na svakoj emociji, kako onoj koju treba pokazati tako i onoj koju treba sakriti. Zbog toga obojica, kao u skladbi po kojoj je drama dobila ime, imaju svoj dio partiture u kojem istinski blistaju.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije