Istraživanje

46% Hrvata ove zime putuje u inozemstvo, a troše više nego prošle godine

46% Hrvata ove zime putuje u inozemstvo, a troše više nego prošle godine
Foto: Promo
1/5
13.11.2017.
u 10:34

Kompanija Mastercard je u suradnji s GfK – Centrom za istraživanje tržišta provela online istraživanje o korištenju financijskih usluga među korisnicima kartica u dobi 18-55 godina u Hrvatskoj

Ključni rezultati

  • češće putujemo radi zabave nego radi posla: u 12 mjeseci u prosjeku radi razonode idemo na 4,2 putovanja, a poslovno na 2

  • najviše je putovanja unutar države: 65% putovanja radi razonode odnosi se na ona u Hrvatskoj, na Eurozonu otpada 21%

  • na inozemnim putovanjima trošimo više nego prije: u prosjeku 5.999 kn za razliku od 4.955 kn u listopadu 2016.

  • europski gradovi omiljena su zimska destinacija: 46% ispitanika ove zime planira putovati u inozemstvo

  • oni koji putuju zimi najčešće biraju adventska putovanja: 52% se odlučuje za advent, 31% za novogodišnja putovanja, a 16% za skijanje

Hrvati češće putuju radi razonode

Hrvati gotovo dva puta češće putuju radi razonode nego poslovno. Prosječni sudionik istraživanja MasterIndex kompanije Mastercard je radi odmora putovao 4,2 puta u prošlih 12 mjeseci, dok je na poslovnom putovanju bio dva puta. Općenito, radi razonode je u inozemstvo u proteklih 12 mjeseci putovalo 54% ispitanika, najviše onih s višim stupnjem obrazovanja te većim primanjima. Čak 65% putovanja radi razonode odnosi se na ona unutar Hrvatske, na Eurozonu otpada 21%, dok se preostalih 14% odnosi na destinacije poput Moskve i New Yorka. Kod poslovnih putovanja situacija je slična – 63% takvih putovanja se odnosi na Hrvatsku, a 24% na Eurozonu. Ispitanici najčešće posjećuju destinacije u blizini – Ljubljanu, Beč, Sarajevo, Budimpeštu, Beograd, München, Rim i London, dok putovanja izvan Europe nisu česta.

Foto: Promo

Veća potrošnja na putovanjima

Kad je riječ o potrošnji na inozemnim putovanjima radi razonode, prosječan trošak se povećao u odnosu na listopad 2016. – s 4.955 kn na 5.999 kn. Nešto više troše ispitanici iz dobne skupine 40-49 godina, muškarci, više razine obrazovanja i oni iz Istre, Primorja, Gorskog kotara i Slavonije. Tako ih je 8% na putovanje potrošilo između 5.001 i 10.000 kn, a više od 10.000 kn potrošilo je tek 4% ispitanika.

Ispitanici podjednako koriste kartice i gotovinu za shopping i plaćanje smještaja u inozemstvu, karticama se češće plaćaju zrakoplovne karte, dok se za ostale troškove u većem broju slučajeva koristi gotovina.

Udio onih koji prije putovanja kupuju stranu valutu u Hrvatskoj sličan je onome u listopadu 2016., a iznosi 45% za one koji to čine u bankama te 27% u mjenjačnicama. Istovremeno, udio onih koji prije putovanja ne kupuju stranu valutu nego koriste karticu na putovanjima iznosi 13%. To najčešće čine ispitanici većih primanja, oni iz Like, Korduna, Banovine, Istre i Primorja. Kartice na putovanje nosi 90% ispitanika. Velika većina njih (91%) prepoznaje prednosti široke prihvaćenosti Mastercard® kartica, dok među prednostima ističu i povoljan tečaj pri plaćanju u inozemstvu, odsustvo naknada pri plaćanju te dobru zaštitu od zlouporabe.

Općenito, u inozemstvu oko trećine ispitanika koji su putovali plaća karticama, i to najčešće oni iz dobne skupine 40-49 godina, s iznadprosječnim primanjima. Njima plaćaju većinom do 60% kupnji. Istovremeno, 8% njih gotovo sve kupnje u inozemstvu plaća karticom.

Foto: Promo

Kao motivatore za češće korištenje kartica u inozemstvu ispitanici navode niže naknade, osiguranje od bilo kakvog rizika ili prijevara te transparentan uvid u potrošnju. S druge strane, glavni razlozi nekorištenja kartica su navika plaćanja gotovinom ili zabrinutost da se ne potroši više nego što se planiralo.

46% ispitanika ove zime putuje u inozemstvo

U inozemstvu nadolazeće zimske praznike planira provesti 46% ispitanika, za razliku od 39% ispitanika u listopadu 2016. Među njima je najviše onih koji planiraju adventska putovanja (52%), zatim novogodišnja putovanja (31%) te odlazak na skijanje (16%). Ispitanicima između 18 i 29 godina najzanimljivija su adventska i novogodišnja putovanja, dok su putovanja u druge europske zemlje, nevezana za advent ili doček Nove godine, najprivlačnija ispitanicima između 50 i 55 godina.

Zanimljivo je i da 78% putovanja na skijanje traje 5 i više dana, dok 84% adventskih putovanja traje do 4 dana. Novogodišnja putovanja u europske gradove također većinom ne premašuju 4 dana, dok ona izvan Europe u najvećem dijelu traju duže od 5 dana.

Rezultati su pokazali i da se potrošači sve više okreću internetu za pronalaženje i rezervaciju smještaja. Tako 57% ispitanika koji planiraju putovanje će rezervaciju smještaja izvršiti online preko stranica za rezervacije ili stranica turističkih agencija. Dodatnih 25% njih rezervirat će smještaj izravno na stranici objekta u kojem planira odsjesti. Kad je riječ o plaćanju, ispitanici podjednako često koriste gotovinu i debitne kartice. Tako se gotovina koristi u 36% slučajeva, internetsko bankarstvo u 19%, debitna kartica 35%, a kreditna kartica za 27% putovanja.

„Rezultati istraživanja MasterIndex potvrđuju da su putnici u Hrvatskoj digitalno sve osvješteniji i da je internet postao ključno mjesto za informiranje o destinacijama te rezervaciju i plaćanje puta ili smještaja. Jasno je da današnji turisti žele brza, jednostavna i sigurna plaćanja – naime, jedna od naših studija je pokazala da 57% Hrvata ističe mobitel kao uređaj s kojim bi najradije plaćali“, naglasila je Sanja Žigić, direktorica kompanije Mastercard u Hrvatskoj. „Neminovno je da se ekosustav plaćanja mijenja iz gotovinskog preko plastičnog u digitalni pa je širenje prihvata elektronskih plaćanja i uvođenje praktičnih mogućnosti poput beskontaktnog ili mobilnog plaćanja nužno za rast i u turističkom sektoru – kako u svijetu, tako i kod nas“, zaključila je Žigić.

Foto: Promo

Inače, Hrvatsku je do kraja kolovoza 2017. posjetilo 13,9 milijuna turista1, od čega 12,6 milijuna stranih, što je ukupno 13,8% više turista nego u istom razdoblju 2016. Najviše je bilo Nijemaca (16,5%), Slovenaca (8,8%), Austrijanaca (8,4%) i Talijana (7,7%), s najvećim brojem noćenja ostvarenih u privatnom smještaju (50%), nakon čega slijede kampovi i kampirališta s 23%, dok su hoteli privukli 20% ukupnih noćenja.

Kartice su omiljeno sredstvo plaćanja u Hrvatskoj

Najnovije istraživanje MasterIndex kompanije Mastercard pokazalo je da su kartice s omiljeno sredstvo plaćanja (95% korisnika kartica ih koristi na prodajnim mjestima), da je kupnja online dalje navika većine korisnika kartica (84% nas kupuje na internetu), da sve više postajemo svjesni prednosti beskontaktnog plaćanja (68% korisnika koristilo je ovu praktičnu vrstu plaćanja) te da raste popularnost mobilnog plaćanja (kupnju putem mobilnog telefona uz plaćanje karticom koristi 21% korisnika kartica).

Informacije o istraživanju

Online istraživanje MasterIndex o navikama korištenja financijskih usluga u Hrvatskoj te stavu prema platnim karticama je u rujnu 2017. provela kompanija Mastercard u suradnji s GfK – Centrom za istraživanje tržišta, na uzorku od 1.020 korisnika bankarskih usluga u Hrvatskoj u dobi od 18 do 55 godina.

1 Izvor: Ministarstvo turizma Republike Hrvatske

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije