PROMO

Pogledajte video kako pravilno postaviti lokot na bicikl

bicikl
Foto: Bike.hr
PR
Autor
PR članak
17.07.2014.
u 18:08

Bicikli se kradu doslovno svugdje – na ulicama i stubištima, u dvorištima, garažama i svim slabo osiguranim i manje prometnim mjestima.

Dugi i topli ljetni dani idealno su vrijeme za vožnju biciklom, ali isto tako to je razdolje kada je svake godine evidentiran i sve veći broj krađa bicikala. A lopovi sve češće ne biraju ni mjesto ni vrijeme.

Bicikli se kradu doslovno svuda – na ulicama i stubištima, u dvorištima, garažama i svim slabo osiguranim i manje prometnim mjestima.

Kako se i vaš bicikl ne bi našao na meti kradljivaca, korisno je pridržavati se određenih pravila te znati prije svega kako na pravilan način zaključati bicikl lokotom.

Najbolja zaštita svakako je držati bicikl uvijek uz sebe, ali znamo svi da to često nije moguće. Iako ni jedan način zaštite nije 100% učinkovit, neki su lokoti ipak otporniji, dok se drugi sasvim lako otvaraju.
Otpornost različitih lokota mjeri se u vremenu koje će lopovu trebati da ih presiječe odnosno makne s bicikla. 

Danas je na tržištu dostupna zaista široka paleta najrazličitijih lokota za bicikle, koji variraju od tankih sajli do teških i masivnih U-lockova. I dok je za "precvikati" sajlu lopovu potrebno svega nekoliko sekundi, lokot U-lock ipak je nešto otporniji te njegovo otvaranje zahtjeva veći alat, a i samo skidanje zaštite traje duže. 

Za dodatnu sigurnost preporučuje se upotrebljavati kombinaciju zaštite, a najčešća je kombinacija U-locka i lokot-sajle za vezanje.

Dvije sigurnosne naprave garantiraju bolju zaštitu, a lopovu je potrebno više vremena i alata da ih provali. Okvirna cijena lokota trebala bi iznositi oko 10% cijene bicikla. Preporučujemo da prilikom kupovine birate lokote od minimalno 300 kn koji pružaju srednju sigurnost.

No, sama kupnja skupljeg i boljeg lokota nije kraj, već bicikl treba vezati na pravilan način. Dobar lokot gubi svoju svrhu ako je bicikl vezan uz nešto nedovoljno čvrsto. Bicikl uvijek pokušajte vezati uz neki objekt (npr. stup, gelender, cijev ), a lokot U-lock zatim provucite oko objekta, oko okvira (rame) bicikla i oko kotača. 

Pogledajte video kako pravilno postaviti lokot na bicikl:

 

Osim samih bicikala, česta meta kradljivaca je i dodatna oprema na biciklima. Ciklokompjuteri, blatobrani, zvonca, pa čak i sjedala često znaju privlačiti pažnju, stoga ako se planirate dulje zadržavati negdje, preporučujemo da skinete opremu koju imate te je ponesete sa sobom.

Osnovne mjere zaštite od krađe:

1. Prilikom kupnje novog bicikla prvo zabilježite tvornički broj njegova okvira (serijski broj).
2. Uvijek zaključajte vaš bicikl. Bez obzira na to držite li ga u garaži, dvorištu ili u studentskoj sobi.
3. Zaključavajte bicikl na dobro osvijetljenoj lokaciji u blizini drugih bicikala.
4. Ne zaključavajte vaš bicikl uvijek na istoj lokaciji.
5. Budite sigurni da se vaš bicikl ne može podići preko objekta za kojeg ste ga zaključali.
6. Ako zaključavate samo jedan kotač, preporučuje se da to bude stražnji.
7. Ne ostavljajte alat u torbicama na biciklu, mogao bi poslužiti kradljivcu.
8. Koristite se kombinacijom zaštite, npr. U-lock + lokot-sajla.

Stoga, bez obzira na to kakav bicikl posjedujete, investirajte u dodatna sredstva za njegovu zaštitu, odnosno za adekvatno i sigurno zaključavanje, jer samo na taj način spriječit ćete krađu svojeg ljubimca na 2 kotača.

Bike.hr web je trgovina s najvećom ponudom bicikala i biciklističke opreme u Hrvatskoj – kliknite, pronađite lokot koji vam odgovara i zaštitite svoj bicikl!

Komentara 4

EP
epulon
23:04 17.07.2014.

Vežeš ga za poteznu granatu

Avatar Azriel
Azriel
10:51 18.07.2014.

ne treba bicikl vezati, nego za bicikl veži pit bulla inače krađa bicikla je najgori oblik kokošarenja, i ne kužim policiju za kaj se time ne pozabavi malo ozbiljnije, jer bicikle kradu redom budući kriminalci. Treba to sasjeći u korijenu

TW
twonker
11:15 18.07.2014.

Pa policija ima pametnijeg i profitabilnijeg posla. Stajat na cesti i kažnjavati bicikliste koji im se dovezu direktno u ruke, s bar 300 kn po glavi... Za bilo što, predmet kazne nebitan, nešto se nađe... Ovo je čisti cash&carry i još im dođu sami od sebe a tko će ganjati lopove okolo... Recimo tražiti po oglasima one koji doma imaju 50 bicikala (velike obitelji) i prodaju ih po oglasnicima. Pa onda njima treba ući u trag pa dok se to uhvati pa naplati - ma nema smisla. Kažnjavanje biciklista je cash u rukicu - odmah i stvar riješena. Bez puno truda, lovica je tu i kapljica u budžet ubačena. Nakon "akcija" platiš odmah dobiješ popust na kaznu, predlažem da uvedu i recimo snižene kazne jer su prošlogodišnje ili stariji modeli. Ili da recimo u najvećem trgovačkom lancu platimo odmah 1000 kuna kazni unaprijed za cijelu godinu i ostvarimo dodatnih 20% popusta. Nešto kao prepaid bon.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?