Novo istraživanje pokazalo je da je četvrtini petnaestogodišnjaka razina čitanja kao kod dvanaestogodišnjaka pa čak i manja, što im uzrokuje poteškoće u školi, te u daljnjem obrazovanju i razvijanju. Oni će se mučiti s razumijevanjem pitanja postavljenih na engleskom jeziku, a imat će problema i s prirodnim znanostima, koje imaju sve više teksta.
Pogledajte koja su razmišljanja mladih u Hrvatskoj:
Istraživanje je provedeno na 370.000 osoba od petnaest godina, a promatrali su se njihovi rezultati na testu čitanja s razumijevanjem sa standardnom granicom znanja. Pokazalo se da čak 25 posto sudionika ima razinu čitanja manju nego dvanaestogodišnjaci, 20 posto ih ima manju nego jedanaestogodišnjaci, a njih deset posto ima manju nego devetogodišnjaci.
Također su pokazali da postoji razlika između dječaka i djevojčica. 53 posto djevojčica čita na nadprosječnoj razini, u usporedbi s 47 posto dječaka. Pokazalo se da je razumijevanje i razina čitanja važnija za matematiku, nego za predmete poput engleskog ili povijesti, zbog toga što moraju razumijeti određene matematičke izraze koje svojom razinom znanja ne shvaćaju.
Stručnjaci u istraživanju rekli su: "Postoji velika povezanost između sposobnosti čitanja i rezultata na testovima u svim predmetima, ne samo engleskom ili geografiji, nego i u prirodnim znanostima. Zbog velike potrebe čitanja u obrazovnom sustavu, većina petnaestogodišnjaka imat će problema u daljnjem školovanju", prenosi Daily Mail.
Saznajte čega su se Zagrepčani odrekli ove korizme: