Biti modni dizajner možda zvuči šarmantno i prestižno, no Aleksandra Dojčinović, čiju barem jednu haljinu u ormaru ima svaka druga poznata i manje poznata Hrvatica, uvjerava nas da je kreativni dio posla tek površina sante i da je sintagma "omiljena dizajnerica" lijep kompliment koji će neki možda protumačiti i kao tepanje, ali...
– Vremena su takva da ti nitko neće tepati ako to ne zaslužiš, ako nisi dobronamjeran i ako nisi izvrstan čime god se baviš. A što znači biti modni dizajner? Ja sebe doživljavam kao malog borca, rudara.
Krzno za ljetne dane
– Svaki dan napravim mali pomak u poslovanju. Prije i radije bih bila poduzetnik nego dizajner jer idem spavati i ustajem s mnogo briga u glavi, od kojih su najmanje one o trendovima i kolekcijama. Kreativni dio posla moja je velika ljubav i, iako je zahtjevan, drži me živom u svemu ovome – govori nam Aleksandra uoči revije kojom će večeras, pod pokroviteljstvom Beck'sa, otvoriti Bipa Fashion.hr.
U razgovoru nam otkriva s kojim se problemima dizajneri susreću, kako se stvaraju trendovi i kakve su modne prognoze za proljeće i ljeto 2016. godine.
– Predstoji nam doba ženstvenosti, koja se u modu vraća na velika vrata. Predimenzioniranost i nedostatak forme zamijeniti će strukiranost, fine forme i romantika, a nosit će se i modni dodaci karakteristični za zimu – ljetne rukavice, šeširi, pa i krzno u detaljima, najavljuje dizajnerica. Inspiraciju, kaže, ne čeka i ne traži. – Jednostavno sjednem i radim. Svojim brendom Lei Lou našim ženama nastojim ponuditi ono po što smo često išle van u šoping i sretna sam kada primijetim njihovo zadovoljstvo – objašnjava Aleks. Na pitanje imaju li Hrvatice stila, sa smiješkom odgovara: – Iako su našim curama mogućnosti često ograničene, smatram da itekako imamo stila. Općenito, volimo lijepo i dobri smo potrošači.
Aleksandrin je modni rukopis prepoznatljiv, a u uspjeh ubraja i to što njezine kreacije vole i nose žene svih dobi i veličina.
Bez kalkuliranja, molim
– Samo ovaj mjesec iz Lei Lou radionice izašlo je trideset novih modela haljina, među kojima, sigurna sam, ima ponešto za svaku ženu. Naši su krojevi takvi da laskaju ženskim oblinama i nisu namijenjeni samo curama manekenske građe, baš suprotno, većina naših klijentica su stvarne žene normalnog konfekcijskog broja – kaže Aleksandra čija je priča zapravo priča o uspjehu. Što savjetuje mladim dizajnerima, kako da unovče svoj rad?
– Nikada ne smiju raditi za novac, nego uvijek samo srcem. Ne smije se ni kalkulirati, već je najbitnije dobro procijeniti svoje mogućnosti, biti strpljiv i poslovno carstvo graditi polako te ga uvijek čuvati na zdravim temeljima – smatra Aleksandra koja uvažava i kritike.
– Moj osobni moto je: "Prije nego što prosudiš, saslušaj i drugu stranu, stavi se u tuđe cipele." Ipak, konstruktivnu kritiku uvijek ću rado poslušati i ne smatram da mi netko želi loše ako mi ima potrebu nešto sugerirati.
>>Što će dizajneri BIPA FASHION.HR-a pokazati na modnoj pisti
>>Aleksandra Dojčinović: Nikada neću shvatiti ljude koji su u domu zdravlja čim kihnu
Jel to ona sto vređa bolesne