U kratkom roku

Hrvati promijenili navike: U ožujku smo online kupovali više nego za Božić i Crni petak

Shutterstock
09.04.2020.
u 11:00

Nova situacija stvorila je i nove navike u kupovanju, a online shoppingu priklonili su se i oni koji su do sad prema takvom načinu kupovanja osjećali strah i nepovjerenje

S obzirom na promjenu radnog vremena supermarketa, ali i zatvaranje većeg broja trgovina, u samo tjedan dana došlo je do promjene navika u kupvanju kod Hrvata. Prema Državnom zavodu za statistiku, lani je online prodaja zauzimala samo 14% ukupne prodaje roba i usluga, no pojavom virusa COVID-19 i zatvarenjem većine trgovina, Hrvati su se okrenuli online trgovini. Zbog ograničenog kretanja, odnosno propisanih mjera opreza, ovaj će segment gospodarstva zabilježiti još veći porast u odnosu na sve godine ranije. 

Najveći je porast vidljiv na web trgovinama koje prodaju prehrambene artikle, u ljekarnama, a porast bilježe i web trgovci koji prodaju različite dodatke prehrane. S druge strane, stagnacija je prisutnija kod onih online trgovaca koji prodaju proizvode višeg cjenovnog ranga, premium proizvode ili proizvode koji nisu nužni. Strah koji je, kako i navodi Hrvatski zavod za javno zdravstvo prirodna reakcija u ovoj situaciji, usmjerio je naš fokus na primarne potrebe.

U videu pogledajte sve o drive-in testiranju na koronavirus:

Tvrtka Marker jedna je od tvrtki koja se bavi izradom web shopova, a projekti su im donijeli 20-ak nagrada. Izrađuju web shopove za razne djelatnosti, a u posljednje su vrijeme zabilježili da 90% njihovih klijenata ima povećan promet u odnosu na isto razdoblje lani, a povećanje se posebno vidi u zadnjih mjesec dana. Prosječan rast prometa u web trgovinama, u odnosu na isto
razdoblje prošle godine, iznosi oko 60%, no ožujak je kod nekih trgovaca već sada prometom bio jači mjesec od studenoga koji je obilježila "shoping ludnica" Crnog petka ili prosinca za koji je tradicionalno vezan božićni shopping. Zanimljivo je da su neke web trgovine su u prva tri mjeseca ove godine već napravile polovicu cijelog prošlogodišnjeg prometa.

Ključnu ulogu u udovoljavanju potreba kupaca imaju dostavljači te su oni jedan od temeljnih ključeva prodaje. Ivica Kruhek, CEO tvrtke Marker, izjavio je: 

- Ako stane usluga dostave, stat će i online prodaja koja sad koliko toliko trgovce drži iznad vode, pogotovo one kojima su sva offline prodajna mjesta zatvorena. Trgovci koji su u ranijim godinama ulagali u online trgovanje sada su u boljoj poziciji pred drugima koji kasne s digitalizacijom i koji nisu razvili online prodaju te u ovom trenutku nemaju nikakvog izbora.

Video: Tvrtka iz Donjeg Kraljevca napravila je mobilne korona kabine kako bi zaštitili vozače od koronavirusa

Do promjene u navikama kupovanja došlo je čak i kod dijela najokorjelijih kupaca koji su odbijali online kupnju, smatrajući je nesigurnom, a ta je promjena utjecala na povećanje broja upita za izradu web trgovine. Tvrtke koje nisu do sada izradile web shop razumiju da im je to sada jedini kanal koji bi mogao donositi prihode.

Ova je situacija stvorila i nove online kupce koji, do sada, nisu bili zainteresirani za online naručivanje ili su osjećali strah i nepovjerenje prema takvom načinu kupovanja. I oni su napravili svoje prve online narudžbe, a Kruhek je komentirao: 

- Osobno smatram ovo velikim korakom za eCommerce u Hrvatskoj jer će ova situacija izazvana koronavirusom proći, a navike online kupovanja će ostati. U tom kontekstu važno je da online trgovci i dostavne službe sad obave odličan posao i tim novim kupcima iskustvo prve online kupovine učine što ugodnijim i jednostavnijim kako bi takvi kupci bili motivirani kupovati i kasnije.

 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije