Lani je Jadrolinijinim brodovima prevezeno 12,3 milijuna putnika i tri milijuna vozila. Ukupni prihodi kompanije porasli su za 3,2 posto, a racionalizaciju poslovanja potvrđuju podaci o smanjenju ukupnih rashoda za 3,2 posto. U skladu s modernizacijom poslovanja, Jadrolinija je predstavila mobilnu aplikaciju mJadrolinija koja će putnicima omogućiti lakšu i bržu kupovinu karata. Ono što je također velika prednost putnicima je da će im se ovako uštedjeti vrijeme te će izbjeći čekanje u redu. mJadrolinija aplikacija može se skinuti s platformi App store i Google play. Uz mJadrolinija aplikaciju mogu se jednostavno kupiti karte, provjeriti red plovidbe, a dostupne su i servisne informacije o stanju u prometu.
Za sezonu pred nama, Jadrolinija je po prvi put uvela mogućnost rezervacije mjesta na trajektu te su tako višesatna čekanja u kolonama prošlost, pogotovo kod putovanja na udaljene destinacije poput Visa. Ova je mogućnost uvedena sukladno direktivama i preporukama Europske unije, a trenutno je dostupna na ukupno devet Jadrolinijinih linija: Valbiska-Lopar, Zadar-Ist-Olib-Silba-Premuda-Mali Lošinj, Zadar-Rivanj-Sestrunj-Zverinac-Molat-Ist, Zadar-Brbinj, Zadar-Brašnj-Rava-Mala Rava, Šibenik-Zlarin-Obonjan-Kaprije-Žirje, Split-Vis, Trogir-Drvenik Veliki-Drvenik Mali, te Makarska-Sumartin.
Danas Jadrolinija tijekom ljetne sezone ima 600 polazaka brodova dnevno, a najfrekventnije linije održavaju se 24 sata dnevno. Bijela flota Jadrolinije preveze godišnje preko 12 milijuna putnika i 3 milijuna vozila. Najduža je trajektna linija u Hrvatskoj Zadar–Premuda–Mali Lošinj (63,4 nautičke milje, tj. 117,4 km), dok je najkraća linija ona između Biograda i Tkona na Pašmanu (1,4 nautičke milje, tj. 2,6 km).
Kako bi odgovorili na povećanu potražnju za brzobrodskim prijevozom, Jadrolinija uvodi sezonske katamaransku liniju Dubrovnik – Korčula – Hvar – Bol – Split s najmodernijim katamaranom „Jelena“, kao i katamaransku liniju Split – Hvar. U vrijeme turističke sezone kada je iznimno velika potražnja za ove linije uvelike će se olakšati put do željenih destinacija za odmor.
No kako je sve započelo?
Jadrolinija ima vrlo zanimljivu povijest. Početci prijevozničkog i izletničkoga poslovanja na području istočnoga Jadrana vezani su uz austrijsko brodarsko poduzeće Austrijski Lloyd, osnovano 1833. sa sjedištem u Trstu, koje je 1837. organiziralo liniju od Trsta preko Dubrovnika do Kotora s pristajanjem u Rijeci. Prva redovita prijevoznička linija domaćega brodarskog poduzeća uspostavljena je 1872. između Senja i Rijeke. Njome je prometovao prvi hrvatski parobrod Hrvat, izgrađen u poduzeću Stabilimento tecnico fiumano (poslije Torpedo) po narudžbi Senjskoga brodarskog društva, zabilježeno je u Hrvatskoj tehničkoj enciklopediji.
Potkraj XIX. i početkom XX. st. intenzivno se razvijao linijski putnički promet. Uvodile su se nove linije, izrastali novi brodar. Najveće društvo obalne plovidbe u Austro-Ugarskoj Monarhiji bilo je Ugarsko-hrvatsko dioničarsko pomorsko parobrodarsko društvo), osnovano u Rijeci 1891. Jadranska linijska plovidba odnosno Jadrolinija posluje pod tim imenom od 1947. godine.
Spašavali živote u Domovinskom ratu
Poseban značaj Jadrolinija je imala u Domovinskom ratu. U ratnim godinama, 1991. i 1992., brodovi Jadrolinije s hrabrim posadama prevezli su oko 50.000 ljudi s okupiranih hrvatskih i bosansko-hercegovačkih područja. Povezujući dva, ratom prepolovljena dijela Hrvatske, Jadrolinija je izgubila 4 broda: Perast, Klimno, Supetar i Kačjak, a 13 pomoraca dalo je svoje živote kao zalog slobode.
Sadržaj nastao u partnerstvu s Jadrolinijom