Bum prirodnih motiva u suvremenom dizajnu obogatio je interijere najraznovrsnijim reljefnim izvedbama na sagovima, zidovima, namještaju... Primjerice, novi Sachov sag Curve podsjeća na pješčane nanose u pustinji i na morskom dnu. U kolekciji Phenomenon, koju je Tokujin Yoshioka osmislio za Mutinu, zidne i podne pločice nadahnute su pčelinjim saćem, snijegom, kišom... Poznati japanski dizajner namjerno je pločice ostavio u bijeloj boji, kako bi se na osobit način istaknula njihova pomalo “razbacana” struktura, što stvara prekrasnu igru svjetlosti i sjene. A Busnelli je pak naizgled kamenu površinu svojih modula za sjedenje Argine obojio u intenzivno žuto, zeleno, crveno...
Nadahnuće prirodom očita je polazna točka i u stvaranju fotelje Peacock (Paun) koju je Dror Benshetrit dizajnirao za Cappellini. Omatanjem samo jednog, velikog komada filca oko metalne strukture, bez dodatnog tapeciranja i šivanja, nastao je raskošan naslonjač, valovite, ali iznimno udobne površine. Neobični valovi razigrali su se i površinom Zanottina klasika dizajna s potpisom Liisi Beckmann – zabavne sjedalice Karelia, koja je nastala 1966. godine.
U dizajnerskim eksperimentima s površinom ističu se i geometrijska rješenja, poput spektakularnog Interlübkeova ormara Reef s plohama različitih dubina i komode Cattelan Italia – Labyrinth s lakiranim, geometrijski izrezanim vratima.
Poznata brazilska braća dizajneri Fernando i Humberto Campana osmislila su pak za Edru namještaj i svjetiljke od sjajnih, laserski rezanih “krhotina” akrila i aluminija. Na takvim površinama odrazi okoline “lome” se na bezbroj različitih načina, ovisno o osvjetljenju i položaju promatranja – tražite li posebne efekte, to je to!
Kralj posebnih efekta svakako je stolac Plop – kreacija Oskara Ziete za Hay. Između dviju tankih i zavarenih čeličnih ploha upuhan je zrak pod velikim pritiskom, a rezultat je zabavna površina, koja podsjeća na plastiku ili na ispuhani “šlauf”!