Kako biste položili vozački ispit morate izaći na ispit prve pomoći, ispit prometnih propisa i odraditi vožnju, a većina to odradi bez problema. No, koliko se nakon nekoliko godina uopće sjećamo pravila i ono najvažnije, prema njima vozimo? Zagrepčanima smo pokazali pet fotografija križanja iz ispita u autoškoli, baš poput ove dolje:
Pogledajte jesu li se ovi vozači proslavili ili nisu znali tko ima prednost:
Prema Pravilniku o načinu obavljanja i organiziranja vozačkih ispita, jedino je ograničenje ako polaznik ne položi vozački ispit u roku od 18 mjeseci. Nakon toga je obvezan odvoziti još minimalno 12 dodatnih sati za B kategoriju da bi nakon toga ponovno mogao pristupiti ispitu. Primjerice, u Švicarskoj, ako padnete na ispitu četiri puta, slat će vas na dodatna psihološka testiranja i povećati opseg uvjeta koje nakon toga morate zadovoljiti.
Prema podacima Hrvatskog autokluba od prije nekoliko godina, najveći broj polaganja vozačkog ispita na praktičnom dijelu imala je jedna žena – 12, a jedan muškarac i jedna žena vozačkom ispitu pristupili po deset puta. Prije pet godina, portal 24sata pisao je o “hrvatskoj rekorderki po neuspješnim polaganjima vozačkog ispita”, Šibenčanki koja je autoškolu upisala još 2000. godine i do 2014. vozački ispit prijavila 54 puta, a na njega izašla 38 puta. Naravno, svaki puta bezuspješno.
Večernji list je već pisao kako je na 7000 kilometara hrvatskih državnih cesta postavljeno oko 150.000 prometnih znakova, a tu je još oko 20.000 kilometara županijskih cesta plus 1313 kilometara autoceste te gradske i nerazvrstane prometnice pa je moguće da je ukupan broj znakova i veći od pola milijuna. Stručnjaci za prometnu signalizaciju navode i da je znatna razlika u broju prometnih znakova u SAD-u i Europi, odnosno da je u Americi njihov broj znatno manji, no ističu da je u Hrvatskoj broj prometnih znakova sličan njihovu broju u drugim europskim zemljama poput Slovenije, Austrije i Njemačke.
Prvi ide Audi jer je to političar ili privatnik, oni su stup društva i njima se sigurno žuri, nakon toga ide Seat jer takav auto vozi sigurno netko manje bitan u društvu, a zadnji ide autobus jer njime putuje sirotinja za koju nije toliko bitno kada će do odredišta.