Evo kako su prošli

Koliko Zagrepčani poznaju prometna pravila? Pitali smo vozače: 'Tko ima prednost u križanju?'

Foto: Screenshot
1/5
28.01.2020.
u 15:24

Prošetali smo Novim Zagrebom i Zagrepčanima koji imaju vozačku dozvolu pokazali nekoliko fotografija raskrižja na kojima su morali 'pogoditi' tko ima prednost prolaska

Kako biste položili vozački ispit morate izaći na ispit prve pomoći, ispit prometnih propisa i odraditi vožnju, a većina to odradi bez problema. No, koliko se nakon nekoliko godina uopće sjećamo pravila i ono najvažnije, prema njima vozimo? Zagrepčanima smo pokazali pet fotografija križanja iz ispita u autoškoli, baš poput ove dolje:

Foto: autoskola-ispiti.com

Pogledajte jesu li se ovi vozači proslavili ili nisu znali tko ima prednost:

Prema Pravilniku o načinu obavljanja i organiziranja vozačkih ispita, jedino je ograničenje ako polaznik ne položi vozački ispit u roku od 18 mjeseci. Nakon toga je obvezan odvoziti još minimalno 12 dodatnih sati za B kategoriju da bi nakon toga ponovno mogao pristupiti ispitu. Primjerice, u Švicarskoj, ako padnete na ispitu četiri puta, slat će vas na dodatna psihološka testiranja i povećati opseg uvjeta koje nakon toga morate zadovoljiti. 

Prema podacima Hrvatskog autokluba od prije nekoliko godina, najveći broj polaganja vozačkog ispita na praktičnom dijelu imala je jedna žena – 12, a jedan muškarac i jedna žena vozačkom ispitu pristupili po deset puta. Prije pet godina, portal 24sata pisao je o “hrvatskoj rekorderki po neuspješnim polaganjima vozačkog ispita”, Šibenčanki koja je autoškolu upisala još 2000. godine i do 2014. vozački ispit prijavila 54 puta, a na njega izašla 38 puta. Naravno, svaki puta bezuspješno. 

Večernji list je već pisao kako je na 7000 kilometara hrvatskih državnih cesta postavljeno oko 150.000 prometnih znakova, a tu je još oko 20.000 kilometara županijskih cesta plus 1313 kilometara autoceste te gradske i nerazvrstane prometnice pa je moguće da je ukupan broj znakova i veći od pola milijuna. Stručnjaci za prometnu signalizaciju navode i da je znatna razlika u broju prometnih znakova u SAD-u i Europi, odnosno da je u Americi njihov broj znatno manji, no ističu da je u Hrvatskoj broj prometnih znakova sličan njihovu broju u drugim europskim zemljama poput Slovenije, Austrije i Njemačke.

Ključne riječi

Komentara 8

Avatar Manolique
Manolique
12:20 29.01.2020.

Prvi ide Audi jer je to političar ili privatnik, oni su stup društva i njima se sigurno žuri, nakon toga ide Seat jer takav auto vozi sigurno netko manje bitan u društvu, a zadnji ide autobus jer njime putuje sirotinja za koju nije toliko bitno kada će do odredišta.

Avatar Mi sami
Mi sami
16:05 28.01.2020.

Jeste pitali čačiča i stazića oni tu blistaju

DM
DM2008
18:40 28.01.2020.

Ništa čudno kad Hrvati ne znaju ono najjednostavnije poput toga da znak STOP i TROKUT imaju isto značenje i da onaj sa trokutom nema prednost prolaska nad onim koji ima stop.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije