Bila je miljenica modnog kreatora Isseya Miyakea. Snimila je kampanje za Hermes, Calvin Klein i Missoni, surađivala je s Jeanom Paulom Gaultierom
Kada je saznala da je modna industrija druga po redu u zagađivanju okoliša (prva je naftna), 35-godišnja modna dizajnerica Marija Ćurić, podrijetlom iz Osijeka, odlučila je reciklirati korištene komade jeansa i kože i svojim dizajnom udahnuti im novi život.
Sa sestrom blizankom Ivanom lani je, u New Yorku, pokrenula vlastiti modni brend Curic&Curic, a putem njihove web-stranice kupci im pošalju vlastite traperice, jakne ili majice na koje Marija crta po narudžbi, najčešće poznate osobe iz svijeta showbizza ili cvjetne motive.
Tako njihove unikatne, ručno oslikane kreacije trenutačno nose glumica Mena Suvari (ona na svojoj jakni ima nacrtanog glazbenika Davida Bowieja), svjetska hrvačica Brie Bella i reality zvijezda Bethenny Frankel, a nedavno su stilisti Serene Williams naručili identične jakne od jeansa za slavnu tenisačicu i njezinu desetomjesečnu kćer Alexis Olympiju Ohanian.
– Najviše me inspirira priroda, pogotovo u proljeće, kada sve buja i rascvjeta se. Tada bih mogla satima ležati na travi Central ili Bryant Parka. Naravno, i New York mi je vječna inspiracija, pogotovo njegova energija i neopterećeni ljudi, a ovo je zbilja grad u kojem svi žele i mogu ostvariti svoje snove – govori Marija Ćurić, koja već godinu dana radi kao dizajner i za brend Vanilla Star Jeans, vrlo popularan među američkim tinejdžerima.
Njezina modna priča počela je prije desetak godina kada se sa sestrom iz Osijeka doselila u New York: djevojke su radile honorarne poslove, poput podučavanja hrvatskog jezika za djecu naših iseljenika, čuvanja djece, a s vremenom su počele surađivati s jednom produkcijskom kućom kao stilistice, a povremeno i kao modeli na snimanjima.
Njihovim roditeljima, odvjetniku Iliji i Miri, inspektorici za organizirani kriminal, nije bilo lako što su im obje kćeri otišle preko oceana u novi svijet, ali su odlučili svoju djecu podržati u svemu što požele.
– I sestra i ja smo u rodnom Osijeku diplomirale pravo, no kada smo došle u New York, odlučila sam slijediti svoj san. Odmalena sam crtala haljine, krojila odjeću za lutkice, izrezivala modele i priče o modnim dizajnerima i dizajnirala torbice, tako da sam znala da je moda moj poziv.
Seka se nakon završenog magisterija prava na Sveučilištu Yeshiva zaposlila u jednom odvjetničkom uredu, a ja sam upisala Parsons School of Design i krenula u proboj na modnu scenu – kaže Marija Ćurić, koja je dobila djelomičnu stipendiju na tom prestižnom fakultetu, gdje godina učenja stoji 19.000 dolara.
Još tijekom školovanja profesorima se svidjela njezina “umjetnička crta”, a prvi posao dobila je u studiju modne dizajnerice Anne Sui.
– Možda je to sudbina, ali kada sam prije pet godina bila na reviji Anne Sui na Tjednu mode u New Yorku, seki sam rekla da mi je fantastično to što ona radi i da bih jednog dana voljela raditi u njezinu studiju. Niti dvije godine poslije to se i ostvarilo.
Anna je vrlo radišna, stroga i hladna prema zaposlenicima, komunicira isključivo preko asistenata, no jednom me je u prolazu vidjela kako crtam i dobacila mi da joj se sviđa – prisjeća se Marija Ćurić, koja je nakon toga prešla u studio Diane von Furstenberg.
Dianu opisuje kao vrlo srdačnu, toplu i nasmiješenu osobu, a pamti da ju je pohvalila pred svima nakon što je s kolegama u jednoj noći ručno ušila na stotine Swarovski kristala na haljinu kojom je Gigi Hadid otvorila reviju.
U potrazi za kreativnijim poslom, provela je godinu dana kao jedna od dizajnerica u Rialto Jean Projectu (RJP), brendu poznatom po ručno oslikanim vintage trapericama, za kojima su poludjele svjetske zvijezde poput Oprah Winfrey, Gisele Bundchen, Gwen Stefani, Jessice Albe… Marija je ondje osmislila hit traperice s porukom “volim te” ispisanom na desetak različitih jezika. Tada je odlučila pokrenuti vlastitu modnu marku.
– Svaki naš komad je unikatan i ručno oslikan, na što često potrošim sate i sate. Obožavam kada mi klijent da odriješene ruke, tako da svoj svijet mašte mogu prenijeti na komad odjeće – kaže Marija, a njezine riječi potvrđuje sestra Ivana, koja vodi poslovni i marketinški dio njihova brenda.
– Nadamo se da ćemo u rujnu svoje unikatne kreacije predstaviti na Denim Festival Weeku, odnosno velikom modnom sajmu jeansa – kaže Ivana. A sestre su pokazale da imaju veliko srce: nakon što je Ivana donirala ručno oslikane majice za Tajčina supruga Matthewa Camerona, dizajnirala je nove pod nazivom “Hrabro srce” (Brave heart) za Lucu Senetu, djevojčicu oboljelu od karcinoma.
Mogu se nabaviti putem internetske stranice Curic&Curic.
>> “Titov stan” u New Yorku