Vršnjački napadi

Nasilje relativiziramo, a djecu ne učimo kako se zauzeti za sebe

nasilje
Pixsell
31.05.2011.
u 17:47

Roditelji kažu: “Gdje je škola?!”, u školama pitaju: “Što rade roditelji?!”, svi prebacuju odgovornost na centre za socijalnu skrb kad zagusti...

Kad se nađe na meti maltretiranja vršnjaka, dijete može pribjeći različitim tehnikama kako bi izašlo iz te situacije. Dakako, prvenstveno je važno da se zna zauzeti za sebe i jasno reći: “To što radiš ne sviđa mi se, otići ću, reći nekome...”. Ali, licem u lice s nasilnikom koji ga verbalno vrijeđa, može mu povlađivati, potvrdno odgovarati na njegove tvrdnje, a protupitanjem: “Kako to misliš?”, možda će ga navesti da odustane. Konfrontaciju može izbjeći i uvjeravanjem: “Sigurno je tako”, ali može uzvratiti i ovako: “Ne bih rekao.”

Poznati i vrijednosti

Tehnike su to kojima psiholozi podučavaju djecu na interaktivnim radionicama za prevenciju i suzbijanje svih oblika nasilnog ponašanja, s naglaskom na nasilje u školama, a u sklopu projekta “Slušam, čujem, razumijem” što ga već treću godinu provode B.a.B.e. Navedenim tehnikama može se dodati i opcija potpunog ignoriranje nasilnika. – Odaberite opciju uz koju se najbolje osjećate, za koju procijenite da će biti najučinkovitija – savjetuje psihologinja Anamarija Frajman.

“Divili smo se mnogim poznatim osobama iz javnog života, a nakon radionice, u kojoj smo učili i kritički promatrati medije, uvidjeli smo da mnogo toga što su te osobe činile da bi dospjele u medije često uopće nije važno, kao i da se o važnim stvarima malo govori”, razmišljanja su osnovnoškolaca iz Podsuseda. Ovakve programe sustavno treba uvoditi, i to ne u 7. i 8. razredu jer su dotad učenici već usvojili određena ponašanja, nego u vrtiću, upozorava Valentina Baran, pedagoginja OŠ “Ban Josip Jelačić” iz Podsuseda.

A zaštita?

Ljubica Matijević Vrsaljko, voditeljica pravnog tima B.a.B.a., istaknula je da odrasli nasilje relativiziraju ili minimiziraju.

– Djeca su ogledalo društva, a nismo sigurni da nam država, odnosno servisi koje plaćamo pružaju potpunu zaštitu – kaže odvjetnica.

Škola: Više nismo odgojna ustanova, nema te satnice!

Umjesto da se nenasilno rješavanje sukoba uvodi u škole, obrnuto je.

– U jednoj osnovnoj školi su mi rekli da nisu više odgojna ustanova jer za to nemaju satnicu. U jednoj pak srednjoj, uza zaposlenog i pedagoga i psihologa, dječaka šalju na razredni ispit umjesto da satima rade s njim – iznijela je Vesna Kanceljak, socijalna radnica Centra za socijalnu skrb Zagreb. Djecu već u vrtićima treba učiti da s tetom treba popričati ako je netko nasilan, pa ih u školi neće biti sram ići pedagogu ili psihologu, poručuje.

Komentara 4

GA
ganga
17:54 31.05.2011.

vidi mali ne uču u srednjoj školi i treba mu stručna služba posušit ocjene. Treba njega na bauštelu u podne.

OB
-obrisani-
07:16 01.06.2011.

kako to da ove probleme nismo imali u vrijeme moje mladosti? Zasto nismo bili nasilni? Zasto se nismo rugali jedni drugima? Zasto nismo tukli i maltretirali svoje vrsnjake? Zasto smo bili pristojni prema starijima? Zasto smo se morali dizati u tramvajima i autobusima? Mozda, samo mozda...zapadni recepti nisu uvijek i NAJBOLJI.

MA
malamikica
13:49 01.06.2011.

A tko bi to SATIMA trebao raditi s učenikom koji MJESECIMA nije učio pa ga se zato šalje na razredni ispit?? Škole,većinom, uz redovnu nastavu imaju dopunsku nastavu pa čenik može pitati što mu nije jasno.Ako je radio,naravno, inače mu nije ništa jasno.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije