Borba protiv umora

Osjećate umor i teško vam se motivirati? Evo nekoliko savjeta da promijenite svoju svakodnevicu

Borba protiv umora
Foto: Canva
1/4
05.07.2022.
u 12:53

Postoji nekoliko vrsta umora, no postoje načini kako se protiv njega boriti efikasno i riješiti problem

Ma to je do promjene vremena – rečenica je koju često izgovaramo u životu kada se bez pretjerano racionalnog razloga osjećamo prekomjerno umornima. Doista, može biti do promjene vremena, jer promjene tlaka mogu utjecati na fokus i učiniti nas da se osjećamo razdražljivima, pospanima i slično. Međutim, ako se umor događa stalno, neobjašnjivo i postao je vaš suputnik – možda je vrijeme da ostavimo vrijeme po strani i prijeđemo na važnije korake. No, da bismo se riješili umora, najprije ga trebamo razumjeti.

Umor može biti mješavina subjektivnog i objektivnog

Osjećaj umora može biti mješavina subjektivnih osjećaja povezanih s objektivnim okolnostima. Ako vam se primjerice danas baš nikako ne ide na posao, veća je vjerojatnost da ćete tijekom rada osjećati umor, jer psihičkim djelovanjem šaljete poruku negodovanja vašem organizmu. To spada pod subjektivni dojam umora. Na to se nadovezuju okolišne stvari poput intenzivnog umnog, ili fizičkog rada, buke u prostoriji, zagušljivosti, sparnog vremena i visokih temperatura. To su primjeri objektivnih elemenata umora.

Kada se to dvoje spoji, nedvojbeno je – ostajemo bez snage i sve o čemu razmišljamo jest odmor. No, ako se ovakve situacije ponavljaju svakodnevno, ili vrlo često, možda biste trebali obratiti pažnju na okidače koji stvaraju osjećaj kroničnog umora, odnosno umora koji vas konstantno i svakodnevno prati bez obzira na zbivanja oko vas.

Ovo su okidači kroničnog umora

Stres – bilo da se konstantno stresirate na poslu, ili proživljavate opetovane stresne situacije u životu, tijelo vam je puno kortizola, odnosno hormona čija prisutnost ukazuje na to da ste pod stalnim stresom.

Nedostatak sna – Pod ovom kategorijom ne misli se samo na općepoznatih 8 sati spavanja, već na kvalitetno spavanje. To uključuje prozračen prostor prije spavanja, smanjen unos prehrane minimalno 2 sata prije sna, isključivanje svih električnih uređaja iz okoline, te potpunu opuštenost. U današnjem vremenu, rijetkost je da se osoba posveti potpunoj kvaliteti sna, iako to stručnjaci preporučuju.

Prehrana – Uvriježeno jelo s nogu ne čini našem organizmu uslugu. Ako se tijekom dana ne hranimo dovoljno nutritivnim namirnicama, krv nam neće biti obogaćena i postoje velike šanse da ćemo osjećati intenzivan umor. Zdrava prehrana uključuje balansiran omjer raznovrsnih namirnica, ali i 5 pravilno raspodijeljenih obroka dnevno.

Unos tekućine – Dvije litre vode dnevno na dan je minimum, a u ljetnim vrućim mjesecima, to bi trebalo biti i više. 60 posto čovjekova organizma čini voda. Ona nam služi za pročišćavanje nečistoća iz organizma, ubrzava metabolizam i pospješuje zdravo funkcioniranje. Dehidracija se može dogoditi potpuno neočekivano i neprimjetno, zato se svakako treba paziti i obratiti pažnju na pravilan i dostatan unos vode u organizam.

 

Jeste li se umorili ili samo izgubili fokus?

Foto: Canva

Ako se ne možete koncentrirati na zadatak koji je pred vama, moguće da je riječ o umoru, no prije nego li optužite krivca, promislite i zapitajte se jeste li možda samo izgubili fokus. Naime, čovjekove misli konstantno se ponavljaju iz dana u dan i zanimljiva je činjenica da misaoni tok postaje naša navika. To konkretno znači da što više o nečemu razmišljamo, tako ćemo početi automatski misliti, jer smo tako naučili mozak. Možda zvuči nevjerojatno, ali misaoni tok nije ništa drugo do li trenirane vještine.

Ako vas muči određena misao ili tok misli koji vas tijekom dana, ili duži period izbacuje iz fokusa, možda je vrijeme za kvalitetan umni trening. Postoji nekoliko poznatih vježbi za koncentraciju koje vam u datom trenutku mogu biti od koristi.

Brzi energetski oporavak

Foto: Arena Hospitality Group

Ako nemate vremena ili motivacije za vježbe ili analizu vašeg umora, povremeno se uvijek možete osloniti na brza energetska rješenja. Za savršenu dozu energije uvijek možete skoknuti na Inu.

Naime, INA na svojim maloprodajnim mjestima u Hrvatskoj dodatno proširuje ponudu i uvodi nove proizvode – čips Crunch&Go kao savršenu grickalicu za kupce u pokretu i energetski napitak Jim za novu dozu energije na svakoj etapi putovanja.

Energetski napitak Jim sadrži jednako energije kao i šalica espressa te 5 različitih vitamina B – B2, B3, B5, B6 i B12. Ne sadrži konzervans, a kupci mogu birati između voćnog okusa tutti frutti i verzije bez šećera koja ne sadrži aspartam*. Ambalaža pića izrađena je od materijala koji se mogu u potpunosti reciklirati. Crunch&Go čips napravljen je od kvalitetnog krumpira koji se najnovijom tehnologijom oblikuje u savršeno hrskavu i valovitu poslasticu u čak četiri različita okusa – slani, light, paprika, luk i kiselo vrhnje. Slani i light čips od krumpira čini još posebnijim sol iz poznatog rumunjskog rudnika soli Parajd u obliku kristala koji su stari više od 20 milijuna godina te sadrže čak 84 različita minerala.

- Najnoviji proizvodi razvijeni su kako bismo zadovoljili potrebe naših vjernih kupaca, pri čemu idemo u korak s trendovima na tržištu. Istraživanja dokazuju da kupci više ne pristaju na kompromise u odnosu na kvalitetu pri odabiru proizvoda vlastite robne marke, zbog čega krećemo s klasičnim asortimanom, imajući na umu potrebu za visokom kvalitetom i urbanim načinom života. Vjerujem da će Jim i Crunch&Go dati savršenu dozu energije našim kupcima u pokretu. - komentirala je Zdravka Demeter Bubalo, operativna direktorica Usluga kupcima i maloprodaje.

Foto: Arena Hospitality Group

Inin je cilj ostati prvi izbor kupaca u pokretu. To znači odmak od klasičnog shvaćanja benzinske postaje kakav je u javnosti još uvijek prisutan i preobrazba u maloprodajno mjesto koje urbanom kupcu na jednom mjestu nudi sve što mu treba za idealno putovanje i odmor. Kompanija je 2021. godine predstavila svoj prvi proizvod vlastite robne marke – Fresh Corner kavu u zrnu, a sada INA na svojim maloprodajnim mjestima u Hrvatskoj dodatno proširuje asortiman i uvodi nove proizvode vlastite robne marke. Uvođenjem ovih proizvoda kompanija dodatno diverzificira asortiman vlastite robne marke te se tako razlikuje od svojih konkurenata.

Sadržaj je nastao u suradnji s Inom.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije