ispadate nepristojni

Ovih 7 stvari nikada ne biste trebali raditi u frizerskom salonu, kažu stručnjaci za bonton

shutterstock
16.08.2023.
u 08:00

'Dolazak u frizerski salon trebao bi biti doživljaj, a ne samo usluga. Uzajamno poštovanje, dostojanstvo i ljubaznost pomažu da se to dogodi'.

Vjerojatno je razumljivo da kada idete u salon, želite stići na vrijeme i biti ljubazni. Ali, prema stručnjacima, to nisu jedina neizgovorena pravila kojih se morate pridržavati - postoji mnoštvo stvari koje nikada ne biste trebali raditi u frizerskom salonu. 'Budući da je frizerski salon zajednički prostor, druge mušterije bit će tu da se opuste i dotjeraju', rekla je za Best Life Lisa Mirza Grotts, certificirana stručnjakinja za bonton, 'Poštujte tu privatnost u prisutnosti drugih'.

Mike Medder, brijač, frizer i suosnivač WiseBarber.com, također napominje da dobro ponašanje u salonu može ojačati vaš odnos s frizerom ili brijačem. 'Dolazak u frizerski salon trebao bi biti doživljaj, a ne samo usluga', kaže, 'Uzajamno poštovanje, dostojanstvo i ljubaznost pomažu da se to dogodi', Dakle, idete li u salon na šišanje, farbanje, feniranje ili stiliziranje, evo nekoliko promašaja koje ćete uvijek željeti izbjeći.

GALERIJA: Ove namirnice pospješuju rast kose. Uvrstite ih u svoj jelovnik!

1/11

1. Imati nerealna očekivanja: Kada odete u salon očekujući da će vam stilist promijeniti vašu tamnosmeđu kosu u platinasto plavu, pripremate ih za neuspjeh. A prema Medderu, ovakva nerealna očekivanja o tome koliko mogu postići s vašom bojom, krojem ili stilom također vas pripremaju za neizbježno razočaranje. 'Otvorena komunikacija i spremnost da se uzmu u obzir profesionalni savjeti mogu rezultirati zadovoljavajućom i prikladnom frizurom', objašnjava. Kada ste u nedoumici, uvijek možete pitati: 'Je li to moguće postići danas ili će trebati nekoliko dolazaka?' ili 'Hoće li ono što tražim oštetiti integritet moje kose?'. Ako svom stilistu pokažete da cijenite njihov savjet, uvelike ćete izgraditi povjerenje.

2. Pričati glasno na telefon: Za mnoge ljude frizerski salon je predah od svakodnevnih stresova - mjesto za opuštanje. Kad vodite glasne razgovore na mobitelu, to može pokvariti atmosferu, kaže Genevieve Dreizen, stručnjakinja za bonton. 'Frizerski saloni su obično mali prostori tako da se vaš daleko čuje', kaže Chantelle Hartman Malarkey, stručnjakinja za bonton i lifestyle blogerica, 'Želite voditi računa o drugima i njihovom iskustvu jer oni možda neće htjeti čuti vaše razgovore. Budite tihi, budite svjesni da zvuk putuje i pazite što govorite - nikad ne znate tko sluša, pa želite budite oprezni s ogovaranjem ili dijeljenjem privatnih informacija'. Ako primite hitan poziv, obavijestite svog stilista da morate izaći van da biste ga prihvatili, ili u najmanju ruku neka vaš razgovor bude kratak i sladak.

3. Dovoditi djecu i kućne ljubimce bez nadzora: 'Iako volimo djecu i kućne ljubimce, bitno je da klijenti razmotre učinak njihovog dovođenja u frizerski salon bez nadzora', kaže Medder, 'Susreo sam se sa situacijama u kojima postaje izazovno usredotočiti se na pružanje izvrsne usluge kada djeca trčkaraju uokolo ili kućni ljubimci stvaraju smetnje'.  Zadnje što želite učiniti je ometati sposobnost vašeg stilista da radi svoj posao ili stvoriti kaotično okruženje za druge posjetitelje salona. To je također pitanje sigurnosti i odgovornosti, kaže Alvin Divina iz studija ljepote Skin & Scissors: 'Možda ima kemikalija, kao i oštrih predmeta poput škara, brijača i škara'.

VEZANI ČLANCI: 

Divina također napominje da stilisti ne mogu nadgledati vašu djecu. 'Tijekom vaše termina, budite svjesni da se vaše dijete vjerojatno neće zabavljati', kaže on, Prilikom odlaska frizeru dogovorite čuvanje djece'. Ako imate problema s pronalaskom dadilje ili čuvalice kućnih ljubimaca tijekom dogovorenog termina, uvijek možete unaprijed nazvati i pitati kakva je politika salona o dovođenju djeteta ili krznenog prijatelja. Međutim, na vama je da ih držite na oku tijekom svog termina i osigurate da se dobro ponašaju.

4. Požurivati svog frizera: Ako postoji jedna stvar koju definitivno ne želite raditi u salonu, to je požurivanje vašeg frizera. 'Kao profesionalci, nastojimo vam pružiti najbolju moguću uslugu', kaže Divina, 'Vi ste predstavnik našeg rada i ponekad je potrebna dodatna briga ili vrijeme da postignete željene rezultate. Mi smo također umjetnici, a vaša kosa je naš medij za stvaranje'. Ako trebate biti negdje u određeno vrijeme nakon toga, svakako unaprijed obavijestite svog stilista - na taj način, Divina kaže da mogu izmijeniti plan prema potrebi unutar ograničenja. Kada rezervirate svoj termin, trebali biste također pitati koliko dugo će usluga trajati kako biste mogli ostaviti dovoljno vremena u svom rasporedu. 'Biti nestrpljiv u frizerskom salonu može stvoriti napetost i nelagodu i frizerima i drugim klijentima', dodaje Medder, 'Ostati smiren i vjerovati u stručnost svog stilista vodi do opuštenijeg i ugodnijeg iskustva'.

5. Predomisliti se usred usluge: Nakon što vi i vaš stilist odlučite o planu friziranja, ne biste trebali raditi promjene u zadnji tren - osim ako se ne radi o nečemu što je lako izmijeniti, poput odluke da skratite malo više kose ili dodate regeneracijski tretman. 'Promjena mišljenja tijekom termina može poremetiti planiranu raspodjelu vremena i rezultirati nedovršenom frizurom', objašnjava Khamis Maiouf, profesionalni frizer i izvršni direktor tvrtke Book of Barbering. Maioiuf također predlaže da na termin donesete fotografije željenog izgleda kako biste bili sigurni da ste vi i vaš stilist na istoj stranici.

VEZANI ČLANCI: 

6. Pokušavati preuzeti posao profesionalca: Uvijek pretpostavite da vaš stilist zna bolje od vas - jer zna. 'Frizeri pohađaju stotine, a ponekad i tisuće sati u školi ili kao pripravnici kako bi naučili kemiju, teoriju boja, šišanje, oblikovanje i sanitarne prakse', kaže Maiouf, 'Nakon toga troše mnogo vremena i novca na dodatno obrazovanje kako bi naučili nove tehnike, trendove i napretke u industriji'. Kada pokušate zaobići njihove profesionalne savjete ili im reći kako da rade svoj posao, to nije samo nepristojno, već također ugrožava njihovu sposobnost da zadovolje vaše potrebe.

'Zapamtite: ono što ste vidjeli na TikToku ili Instagramu možda se ne odnosi na vas jer je svačija kosa jedinstvena i vaš stilist je naučen kako pristupiti vašem specifičnom tipu kose, boji i teksturi', dodaje Maiouf. Imajući to na umu, svom terminu pristupite kao suradnji, uvijek izražavajući svoje preferencije, a istovremeno uvažavajući njihovo mišljenje.

7. Dolaziti s mokrom kosom: Možda mislite da svom stilistu činite uslugu time što dolazite s mokrom kosom i štedite mu vrijeme, ali prema Maioufu, to nije dobra ideja. 'U stvarnosti, to je medvjeđa usluga jer stilist morati vidjeti kako vaša kosa izgleda suha', objašnjava, 'Kada vam je kosa suha, možemo procijeniti trebamo li napraviti bilo kakve tretmane za popravak vaše trenutne kose, dobiti točnu ideju o tome kako vaša boja kose zapravo izgleda i također vidjeti pravu duljinu vaše kose'.

Na primjer, recimo da je vaša kosa prirodno valovita. Ako dođete s mokrom kosom, ona će izgledati ravnija i duža zbog težine vode, što vašem stilistu otežava procjenu koliko treba odrezati. Također, imajte na umu da se većina bojanja mora raditi na suhoj kosi. Dakle, ako dođete s mokrom glavom, zapravo stvarate više posla svom stilistu jer će morati osušiti vašu kosu prije početka procesa bojanja.

Frizerka kaže da većina ljudi ne pere kosu pravilno: 'Treba šamponirati samo tjeme, a ne vlasi'

 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije