Jeste li znali?

Ovo je pravi razlog zašto ne smijete koristiti mobitel u avionu

shutterstock
20.09.2023.
u 09:30

Mobilni telefoni emitiraju radiovalove koji bi mogli ometati normalan rad zrakoplovne opreme, no što se događa ako zaboravite prebaciti na način rada u zrakoplovu?

Od putnika se prije svakog leta avionom traži da obavezno prebace svoje mobilne telefone na način rada u zrakoplovu. Ali, znate li zašto? I što se događa ako zaboravite? Dugo su nam govorili da mobilni telefoni emitiraju radiovalove koji mogu ometati normalan rad opreme u zrakoplovu te uzrokovati smetnje u pilotskim slušalicama. Iako su mobiteli daleko izvan dometa dok su u letu, nastavljaju slati električne signale u potrazi za vezom. Prebacivanje na način letenja jednostavno znači da su svi mobilni signali onemogućeni, prenosi Mirror.

Dai Whittingham, izvršni direktor Odbora za sigurnost leta Ujedinjenog Kraljevstva, je za BBC rekao da je način rada u zrakoplovu povijesno važan zbog nedostatka znanja o tome kako mobilni uređaji utječu na zrakoplov. 'Postojala je zabrinutost da bi mogli ometati sustave automatske kontrole leta', rekao je. 'Iskustvo je otkrilo da je rizik od smetnji vrlo mali. Preporuka je oduvijek bila da kada ste u letu, uređaji trebaju biti u načinu rada u zrakoplovu'.

VEZANI ČLANCI: 

Srećom, nećete izazvati nikakvu stvarnu opasnost ako vaš uređaj ostane u normalnom načinu rada. Kad bi svi na letu zaboravili aktivirati način letenja, došlo bi do određene razine smetnji, ali avion sigurno ne bi bio u kvaru, niti bi se srušio poručila je Tamara Vallois, voditeljica komunikacija u Wizz Airu.

U prosincu 2022. najavljeno da će putnici aviona uskoro moći telefonirati i surfati internetom dok lete avionima. Od 2023. zrakoplovni prijevoznici koji posluju unutar Europske unije mogu svojim putnicima pružiti 5G mrežu. Ovaj potez uslijedio je nakon najave EU-a da zračni prijevoznici mogu koristiti posebnu mrežnu opremu nazvanu Picocell, koja koristi satelite za povezivanje telefona sa zemljom.

VEZANI ČLANCI: 

'5G će omogućiti inovativne usluge za ljude i mogućnosti rasta za europske tvrtke', rekao je Thierry Breton, povjerenik EU za unutarnje tržište. Frekvencije za 5G tijekom leta (5 GHz) razlikuju se od onih potrebnih za letenje avionom (4,2 do 4,4 GHz), što znači da u biti nema rizika od prekida prijenosa pilota.

I dok možda zvuči kao budućnost - a vjerojatno i jest - imati neograničenu 5G u zraku može imati i lošu stranu. Zračni prijevoznici će vjerojatno naplaćivati ​​uslugu što može uzrokovati troškove međunarodnog roaminga dok zrakoplov putuje preko granica.

Ovo su najpovoljnije europske destinacije za odmor u dvoje - naši susjedi dominiraju ovom listom:

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije