Ako ste ikad zbunjeno stajali pred policom u trgovini i pitali se koji od mnogih brendova kave, šampona i drugih proizvoda odabrati, niste jedini. Samo odabir mlijeka može potrajati jer postoji punomasno, obrano, s dodatkom vitamina, kozje, sojino, zobeno... Tu su i nebrojene vrste sireva, tjestenine, pića...
Međutim, zbunjenost nije jedini osjećaj koji potiču pune beskonačno pune police, kažu znanstvenici. Od previše izbora u trgovinama možemo se osjećati jadno, pa čak i depresivno, zaključili su psiholozi. Objašnjavaju da je to zato što svaki put kad odabaremo, istovremeno smo zabrinuti da je naš izbor pogrešan. Što je više izbora, to je veće žaljenje, smatraju. Kad se to žaljenje ne događa samo u trgovini nego se preslika i u svakodnevni život i na posao, kod čovjeka može dovesti do nesigurnosti i depresije.
Izbor je dominantna tema i u reklamama, jer one idu za tim da pokažu kako ćete biti bolja osoba ako izaberete baš njihov proizvod. Izbor je osim toga znak slobode. Ali, ponekad je jednostavno previše izbora. Tako današnji mladi imaju puno više slobode nego što su to imale prethodne generacije pri odabiru karijere, emocionalnih veza i u drugim važnim odlukama. Ali ova emancipacija može ih dovesti i u nevolju kad upadnu u krizu i kad mladi čovjek treba pomoć obitelji, od koje se distancirao.
To ga vodi depresiju, anksioznost, potiče suicidalne misli i zloupotrebu droge, kažu psiholozi, koji ponovno upozoravaju da mogućnost izbora može imati i svoju negativnu stranu.
u da... ovo mi je najveci problem u zivotu... ti psiholozi trkeljaju samo da trkeljaju