online-šoping

U internetskoj kupnji u Hrvatskoj prednjače žene i samci

'12.11.2008., Zagreb - Instalacija operativnog sustava Mac OS X na racunalo Apple Macbook. Photo: Marko Prpic/Vecernji list'
Marko Prpić/Pixsell
30.10.2012.
u 10:26

Čak 93 posto ispitanika koji žive u gradovima kupuje online, ali ni stanovnici manjih mjesta ne zaostaju

U online-kupnji u Hrvatskoj prednjače žene, a većina ih nije spremna izdvojiti više od 1000 kuna, pokazalo je istraživanje portala BizDil.hr o kupovnim navikama Hrvata na internetu provedeno među internetskom populacijom.

Prema prikupljanim podacima, od ukupnog broja ispitanih, njih 91 posto ponekad ili redovito obavlja kupnju na internetu, i to većinom u privatne, a ne u poslovne svrhe. Čak 93 posto ispitanika koji žive u gradovima kupuje online, ali ni stanovnici manjih mjesta ne zaostaju (86 posto). Istraživanje je pokazalo da su prosječni domaći ''šopingholičari'' u 45 posto slučajeva samci, dok je nešto manje roditelja s malom djecom koji online-kupnjom štede vrijeme. Na internetu većinom kupuju žene, među ispitanom populacijom prednjačile su sa 55 posto.

Malo više od trećine ispitanika (34%) kupuje svakih nekoliko mjeseci, dok malo manje od trećine (26%) kupuje jednom mjesečno. Podjednako su podijeljeni po potrošnji – čak 38 posto ispitanika nije spremno izdvojiti za svoje online-navike više od 500 kuna, dok trećina ispitanika priznaje da su spremni potrošiti maksimalno tisuću kuna. Onih kojima iznosi nisu bitni je najmanje – tek 14 posto. S obzirom na to da velika većina nije spremna trošiti nekontrolirano na internetsku trgovinu, zanimljivo je kako najviše kupuju stalno zaposleni s prosječnim primanjima do pet tisuća kuna te mladi koji nemaju znatna vlastita primanja.

Što se tiče načina plaćanja, Hrvati podjednako vole plaćanje PayPalom, pouzećem, kreditnim karticama ili općom uplatnicom. Po kategorijama robe u online-kupnji najzastupljenija je odjeća (34% ispitanika) i tehnička oprema poput računala i TV te fotoopreme (33% ispitanika). Relativno visoko mjesto, s udjelom većim od 15%, imaju sljedeće kategorije proizvoda: mobilni uređaji, izdavaštvo, zabava i igre, nakit, obuća, proizvodi za zdravlje i ljepotu, kolektivna kupnja, sportska oprema.

Komentara 1

MI
mightymraz
10:51 30.10.2012.

Ako kupujem preko interneta to je onda preko ebay-a ili amazona. Tamo je sve lijepo i dostupno brzo. A kupujem stvari koje su nekoliko puta skuplje nego kod nas. Primjerica silikonska maska za mobitel dode 5$ troskovi dostave su besplatni i dode mi u roku 2 i pol tjedna. U ducanima kod nas bi jednu takvu masku platio preko 70 kuna.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije