Zagreb 360 - observation deck and event venue napravio je event u povodu Međunarodnog dana žena, pod imenom "Besplatan ulaz! Sretan Dan žena!" kojim su "u znak zahvalnosti i poštovanja prema SVIM osobama ženskog spola" željeli čestitati Dan žena.
Rekli su kako svaka odrasla ženska osoba koja dođe u pratnji odrasle muške osobe na Dan žena dobiva VIP karticu vidikovca koja omogućuje neograničen broj besplatnih posjeta.
Društvene mreže odmah su "podivljale" pa su ih ljutiti korisnici zasuli porukama u kojima ih prozivaju za to što su napravili.
Na svojem Facebook profilu ponudili su ispriku, no ona je otišla u pogrešnom smjeru:
Drage dame, doista nam je žao da smo kod nekih od Vas ostavili negativan dojam jer nam to nije bila niti želja, a još manje namjera. Ako smo našom objavom povrijedili nečije osjećaje ili osobnost, ovime Vas molimo da prihvatite našu ispriku!
Korisnike su naljutili i svojim komentarima pa su jednoj korisnici napisali:
Druga žena je napisala:
Kako ste obrisali moj prvi komentar, ponavljam: sram vas može biti da nas ograničavate i omalovažavate, i onda još predstavljate to kao zahvalnost i poštovanje. Mislim da bi dobro trebali razmisliti kome plaćate da vam vodi PR, ali je upitno bi li to pomoglo. Vi ili ne znate što je Dan žena i što taj dan predstavlja za zbilja sve žene na svijetu, ili vam je palo na pamet da bi ovaj dan mogli ovo iskoristiti u druge svrhe. Mislite da vam je dobra taktika nastaviti nas vrijeđati? Gdje su vam ti silni komentari potpore onih koji su pročitali s razumijevanjem? Obrisali ste ih kao i moj komentar ili?
Još jedna dama u komentarima je rekla:
Poštovani, nadamo se da imate u poznanstvu samohranu majku ili prijateljicu ili baku koja je sama, koja je htjela doći, ali ste je ovim pozivom ponizili. Žena nije samo ona u pratnji muškarca. I nije bilo nekoliko negativnih komentara. Bilo ih je mnogo diljem Hrvatske.
Vidikovac je objavio još jednu ispriku u kojoj su rekli kako je došlo do nesporazuma - iz "akcije" su uklonili dio koji se odnosio na poklon od 1000 besplatnih VIP ulaznica. Rekli su da se svi oni, koje su te ulaznice veselile, mogu javiti u inbox pa će ispuniti njihova očekivanja.
Andreja Pavlović, članica uprave u Hauska&Partneri, rekla je kako su uvidjeli da postoji potreba za kriznim komuniciranjem, no smatra da je problem u temeljom pristupu. Dodala je da je veći problem površnost i ono što je postalo sve veći trend u Hrvatskoj - svođenje žene na ulogu majke i supruge, a to je potencijalna uvreda svim ženama koje se svakodnevno ostvaruju u okviru svojih poslova i karijera.
Stručnjak za društvene i mreže i komunikaciju rekao nam je:
– Slučaj Vidikovac tipičan je primjer traljavosti, šlampavosti i nerazmišljanja u planiranju komunikacije, pogotovo na društvenim mrežama. Nejasno je što su mislili da će se dogoditi nakon objave takvog posta. Nakon očekivane burne reakcije, krenulo se s tipičnim neprofesionalnim metodama brisanja komentara, neuvjerljivih izgovora i na kraju brisanje same objave. Za jedan vidikovac – prilično kratkovidno.
Komunikolog Davor Trbušić komentirao je:
– Pri upravljanju kriznim situacijama postoji više strategija kako se kriza može ublažiti, ali da dociranje i prebacivanje odgovornosti na druge, u ovom slučaju na korisnike Facebooka, nije preporučljiva praksa. Poželjno je da komunikatori dobro pripreme poruke i otklone svaku mogućnost da se one pogrešno interpretiraju te tako preveniraju kriznu situaciju koja može prouzročiti negativne posljedice po organizaciju.
Privatna firma - osim što SVIM ženama daje besplatan ulaz, dodatno poklanja ženama koje još dovedu nekoga (muškog) dodatne pogodnosti (tj. nagrađuju u cilju popularizacije vidikovca)...Ne razumijem da netko uopće komentira što mu PRIVATNA firma nešto poklanja uz svoje uvjete, wtf?!?