Kada mladenka mora štedjeti na vlastitu vjenčanju, to je ozbiljan znak da je recesija zakoračila duboko u uistinu sve društvene sfere. Upravo se to događa u Hrvatskoj gdje je u posljednjih godinu dana zabilježen znatan pad prodaje i cijene vjenčanja.
– Po nekim procjenama mislim da je u prošloj godini bilo 30 posto manje vjenčanja. Smanjuje se broj osoba, odnosno uzvanika, ali i cijene cjelokupnog događaja – otkriva Dijana Pavković, direktorica i vlasnica brenda ‘Dani vjenčanja’ te dodaje da je i na Danima vjenčanja primijećen veći broj izlagača što će reći da im je slabiji posao te im treba više reklame, dok s druge strane mladenci sve više traže na koje načine uštedjeti.
Pazi se na cijene
– Vrijeme je borbe za mladence te se nerijetko cijene menija za vrhunsku uslugu smanjuju, tako da je sada neka prosječna cijena 50 eura, no što se tiče svega ostalog - dekoracija, cvijeća, pozivnica - mnogi sve to nabavljaju u Bosni i Hercegovini gdje su te stvari tri puta jeftinije nego kod nas – objašnjava Pavković te zaključuje da mnogi parovi na kraju i odustanu od velike svadbe te jednostavno s najužom obitelji organiziraju ručak.
Potvrdili su nam to i u riječkoj agenciji za organizaciju vjenčanja Perla.
– Sve se više pazi na cijene i puno više nego prijašnjih godinama organiziraju se manja vjenčanja za maksimalno 20 ljudi. Prije pet godina su ljudi dizali kredite, a sada teško da će netko ići u taj pothvat samo zbog vjenčanja. Mnogi si uostalom niti ne mogu priuštiti novi kredit uz one koje već imaju – objašnjavaju u Perli te dodaju da u biti i nema mnogo zahtjeva za cjelokupnom organizacijom vjenčanja, već mladenci naručuju samo određene usluge od agencija, a sve ostalo organiziraju sami.
Ipak, dobra vijest je što marljivim mladencima upravo pad potražnje na tržištu omogućava da uz malo truda poprilično uštede na svadbi.
– Organiziram vlastito vjenčanje već godinu i pol dana i uvjerila sam se da se može poprilično uštedjeti ako tražiš i istražuješ. Primjerice, cjenkali smo se u restoranu koji smo htjeli i uspjeli spustiti cijenu sa 76 na 64 eura po osobi. Čini mi se da u odnosu na prošlu godinu ima sve više akcija i popusta koji se nude u, primjerice, fotografskim studijima – kaže Zagrepčanka Irena koja se udaje ove godine.
Uštedjeti se može i odstupanjima od tradicije.
– Neki imaju svadbu u terminima koji nisu tradicionalno vezani za svadbe, kao na primjer zimski mjeseci ili petkom i nedjeljom kada tvrtke nude popuste na svoje usluge – objašnjava Dario Šuveljak, direktor web portala za mladence ‘Vjenčanje ponuda’ te dodaje da ima i onih mladenaca koji ne odustaju od vjenčanja, već planiraju vjenčanje s predviđenim brojem uzvanika jer očekuju određeni ‘povrat’ na uloženo.
– Također postoje i tzv. ‘Last - minute weddings’ - vjenčanja u zadnji tren, odnosno vjenčanja koja se dogovaraju u vrlo kratkom vremenu. Tada mladenci također mogu ostvariti određene popuste – objašnjava Šuveljak, a potvrđuje i mladi par koji je vjenčanje organizirao u mjesec dana.
– Bilo je nevjerojatno jednostavno jer smo za dan odabrali petak, tako da nismo imali problema niti s restoranom niti s DJ-om. Sve ostalo od dekoracija, pozivnica i zahvalnica izradili smo sami, tako da nas je sve skupa stajalo 39 eura po osobi – otkrivaju Irena i Janko koji su sudbonosno ‘da’ izrekli prije dva mjeseca.
Uštede na Sajmu
Svi se, pak, slažu da se trenutačno prosječna cijena vjenčanja za 100 uzvanika kreće od 80 do 100 tisuća kuna. Istraživanje portala “Vjenčanje ponuda” pokazalo je da brojni faktori utječu na troškove vjenčanja tako da cijene mogu varirati od čak 50 do 100 posto, ali definitivno najveći dio budžeta odlazi na hranu i catering (50%) te na slike i video (10%), dok se najmanje troši na pozivnice i zahvalnice, uljepšavanje te torte i kolače.
Idealna prilika za uštede budućim mladencima pruža se već ovaj vikend, kada se od 17. do 19. veljače u Areni Zagreb održava Sajam vjenčanja. – Izlagači na Sajmu vjenčanja nude popuste od 10 do 20 posto. Idealno za mladence jer sve imaju na jednom mjestu – ističe Andrea Bolješić, direktorica Sajma vjenčanja.
Barem neka korist od krize!