Da profil na društvenim mrežama može zagorčati život i utjecati na posao oduvijek se sumnjalo, a sada istraživanje pokazuje kako aktivnosti na društvenim mrežama mogu utjecati i na odluku o (ne)zapošljavanju.
Strah od poslodavca
Upravo zato što poslodavac može pregledati profil, čak 65 posto ispitanika pazi što objavljuje na njemu, stoji u istraživanju portala MojPosao i magazina Netokracija koje je provedeno putem interneta na više od 1900 posloprimaca i 70 poslodavaca. Sukladno s time, 49 posto poslodavaca priznalo je da pregledava profile kandidata na društvenim mrežama. Iako su posloprimci svjesni tih činjenica, 11 posto ispitanika priznalo je kako na svom profilu ima fotografije i komentare o uživanju alkohola, a 4 posto ispitanika priznalo je kako imaju provokativne fotografije i komentare.
Dva posto njih reklo je i kako na profilu imaju negativne komentare o sadašnjem ili bivšem poslodavcu, kolegama ili klijentima. Na sreću posloprimaca, 43 posto poslodavaca ne čini ništa kada naiđe na neprikladan sadržaj jer smatra kako se radi o privatnoj stvari, ali 29 posto ih je zbog toga popričalo sa zaposlenikom. Opomenu prije otkaza ili neku drugu službenu sankciju dalo je tek sedam posto poslodavaca. Podatak koji zabrinjava je što 40 posto poslodavaca priznaje kako je takav sadržaj utjecao na odluku o (ne)zapošljavanju.
Kako se ponašati?
Iako problematični profili utječu na odluku, 72 posto tvrtki nema definirano kakvo se ponašanje na društvenim mrežama očekuje od zaposlenika.
Da nije sve tako crno, pokazuje i podatak da 51 posto poslodavaca ističe kako profil kandidata može i pozitivno utjecati na odluku o zapošljavanju.
Ja gol šetam po kući non stop. Pa neću valjda u kaputu i čizmama. Biti gol je prirodna stvar, i prdnuti je prirodno, a sve kao nitko ne prdi i nitko nije gol.