Izgleda da je i salama u vrijeme krize za mnoge postala pravi luksuz. Mijenjanjem potrošačkih navika, zbog sve tanjih novčanika, kupci paze gdje i na što troše svoj teško zarađeni novac.
Naime, potrošnja mesnih prerađevina u padu je u odnosu na protekle godine, pokazalo je istraživanje GfK.
Iako je u 2008. na 2009. godinu zabilježen rast, u 2010. godini u usporedbi sa 2009. sve analizirane kategorije (šunke, mortadele, posebne salame, ostale salame, hrenovke i paštete) bilježe pad količinske i vrijednosne prodaje.
Prodaja šunke u odnosu na 2009. godinu manja je deset posto. Slična je situacija i s vodećim proizvođačima, prenosi GfK.
Podaci panela kućanstava pokazuju da jedino Gavrilović, Sljeme i Vindija uspijevaju, u situaciji kada je osobna potrošnja smanjena i kada je cijela kategorija u padu, povećati svoj udio.
Mortadele se proda 11 posto manje, a jedini proizvođač koji u ovoj kategoriji bilježi konstantan rast je PIK Vrbovec. Posebne salame bilježe zanemariv pad od jedan posto.
Prodaja ostalih salama pala je 15 posto. Hrenovke bilježe pad količinske prodaje od 11 posto, a prodaja pašteta manja je 13 posto.
Kako nam sivka kaze zivimo relaksirano i pazimo na liniju a uz to nas je i manje.