SUBOTOM UJUTRO

Međureligijski dijalog u Sarajevu

12.10.2007.
u 19:13

Sveti Franjo Asiški je imao hrabrosti i smjelosti obratiti se gradskim vlastima kojima je napisao jedno pismo. Ali ne samo to, on je 1219. godine otišao susresti sultana Melek el Kamila u Damietti, u današnjem Egiptu, ovim je riječima svoje izlaganje na skupštini Unije Manje braće Europe započeo generalni ministar Reda fra José Rodríguez Carballo.

Na ovom znanstvenom skupu u Sarajevu skupu sudjeluje 60 provincijala iz Europe te pet članova (definitora) generalne uprave Franjevačkog reda iz Rima a tema je odabrala glavni bh grad za domaćina: Međureligijski dijalog u Europi s posebnim naglaskom na dijalog s islamom.   

Molim vas da ujedinite napore, kako biste izgradili Europu ne samo kao ekonomsku zajednicu nego kao stvarnu kuću za sve ljude. Kuću u čijoj će izgradnji biti uzeti u obzir kršćanski korijeni ovoga kontinenta, jer ako ova kuća izgubi korijene, izgubila je dušu. Kuću u koju je svatko dobro došao, u kojoj će se svatko osjećati bratom i sestrom, te u kojoj se nitko neće osjećati strancem. Gostoljublje je sveta vrijednost, ustvrdio je fra José Rodríguez Carballo, generalni ministar.

Skupština u Sarajevu jest i susret s iskustvom iz prošlosti, životom u sadašnjosti ali i otvorenosti prema budućnosti. «U prošlosti Bosne i Hercegovine nikada nije postojao neki društveni i politički sustav kojim su svi bili zadovoljni, a religije vrlo često cementiraju postojeće stanje, pa zbog toga postoje opravdani prigovor da smo mi konzervativni.

Ovom konferencijom smo htjeli pokazati da nismo konzervativni, nego da znamo pokrenuti one vizije koje će donijeti dobro svakom čovjeku i svakoj zajednici”, kazao je provincijal Bosne Srebrene fra Mijo Džolan. Predavanje pod naslovom Kako doći do judeo-kršćansko-islamske kulture i civilizacije? održao je Enes Karić, profesor tumačenja Kur’ana s Islamskoga teološkoga fakulteta u Sarajevu.

Naglašavajući jedinstvo kulturnog i religijskog povijesnog prostora u Europi, Karić je istaknuo opasnost unitarnih identiteta i ukidanja diskontinuteta, te potrebu stvaranja nove, judeo-kršćansko-islamske paradigme, kako u Europi tako i u svijetu.

Želite prijaviti greške?