– Želim se brzo udati, najkasnije do kraja godine. Shvatila sam da zbog
recesije neću moći zarađivati koliko sam planirala i smatram da ću biti
financijski stabilnija ako budem imala dva prihoda na koja mogu
računati – kaže 36-godišnja trgovkinja iz Tokyja. Ona i brojne druge
mlade žene iz Japana pokrenule su novi trend, popularno zvan “lovci na
brak”.
Naime, otkad plaće stagniraju a nezaposlenost raste, prvi put u
posljednjih šest godina porastao je broj novih brakova. Toshihiro
Nagahama, glavni ekonomist u Dai-Ichi institutu u Tokyju, objašnjava
kako su financijske brige glavni razlog povećanju “lovaca na brak”.
– Žene su više nego ikada motivirane da nađu financijski stabilnog
partnera – tvrdi Nagahama. Iako su se prije 23 godine žene u Japanu
uspjele izboriti za jednaka prava, one još zarađuju 43 posto manje nego
muškarci, pa im to daje dodatni razlog da udaju stavljaju ispred
karijere.
Porastom ovog trenda, porastao je i broj posjeta agencijama za spajanje
parova, kao i internetskim portalima za upoznavanje ljudi. Časopisi
dijele savjete o pronalasku muževa, a novi trend zainteresirao je i
japanske političare koji već godinama žele povećati natalitet.
– Do sada smo se bazirali na već vjenčane, a ovo je dokaz da se trebamo
okrenuti mladima – kaže jedan političar.
JAPAN Recesija pokrenula novi trend – “lovce na brak”