Cvjetnica je. Pučke svečanosti, maslinove grančice, procesije, pjevanje
Muke, ulazak u Veliki tjedan... Ipak, uza svu duhovno-kulturnu
vrijednost svečanosti i tradicija, u ovome tjednu kršćani su pozvani
ulaziti u misterij križa. A što se dublje ulazi u misterij križa, to
važniji postaju razlozi njegove unutarnje snage koja izmiče razumskim
parametrima jer je križ najsnažniji izraz nesnalažljivosti "sinova
svjetlosti" u ovozemnom.
No, upravo zbog toga križ je kritika religioznosti zasnovane na
zakonskoj pravednosti (Isus umire u ime religioznoga zakona), kritika
je pouzdanja u vlastite sile, ali je i kritika one teologije koja bi
svoje pouzdanje htjela staviti u spoznaju Boga iz kozmosa. Križ je
kritika ljudske mudrosti upravo zato što je mučen i usmrćen onaj koji
je "prošao zemljom čineći dobro", a ipak je završio kao odbačeni,
poniženi i na kraju, čak i od samog svog Oca, ostavljeni. Ljudska se
mudrost na križu nema o što osloniti.
Kristov križ stoga predstavlja mudrost koja se odriče svakoga pouzdanja
u ljudske moći i prepušta se volji Božjoj, sve ako ona nije vidljiva
ili je čak i neučinkovita. To je, naravno, ludost za nas tako sigurne u
svoj razum i svoje sposobnosti. Pavao kaže da je križ sablazan za
Židove, ludost za Grke, a onima koji vjeruju, križ je "mudrost od Boga".
VEČERNJI BREVIJAR