KOLAPS TRŽIŠTA Mali trgovci zatvaraju salone, veliki spas traže u nedjelji

Namještaj bez kupaca, prodaja pala 40 posto!

05.06.2009.
u 18:04

Trgovine namještajem proživljavaju teške dane, režu se troškovi, radna snaga, broj prodajnih mjesta, plaće... To i ne iznenađuje s obzirom na to da je drvna industrija bila još u 2008. godine prva na udaru recesije. A koliko je dubina krize dramatična, govori podatak da se čak 90 posto namještaja koji proizvedu domaće tvornice izvozi, a izvoz je podbacio čak 40 posto!

– Tvornice drva i namještaja koje izvoze svoje proizvode na inozemna tržišta na životu održavaju jedino HBOR i državni poticaji za izvoz – kaže Šime Svetina, direktor DIP-a Novoselec.

Tijekom 2008. HBOR je za potrebe izvoznika odobrio 3,9 milijardi kuna kredita. U četiri mjeseca 2009. godine za financiranje izvoza odobreno je 1,8 milijardi kuna, a od toga je za program izvoza odobreno 1,7 milijardi kuna. Unatoč svemu tome, drvni prerađivači gube bitku s ostalim zemljama u kojima je devalvirala nacionalna valuta i koji su znatno jeftiniji.

Prodaja namještaja u Hrvatskoj pala je 20 posto u odnosu na lanjsku godinu, a kako je domaćim proizvođačima promet pao 40 posto i na domaćem tržištu, trgovci očito prodaju više uvoznog namještaja. Ponuda namještaja u stopu je pratila građevinski boom. Kada je stala stanogradnja, počela je padati i prodaja namještaja.

– Promet je pao 20 posto. Vjerojatno će lipanj i srpanj donijeti malo optimizma jer počinje namještanje apartmana, no ne znam što će se događati na jesen – kaže Mira Migić, direktorica u Alto tradi, tvrtki koja je počela racionalizaciju svojih prodajnih mjesta.

Zatvoren je dućan na Velesajmu. Veletrgovina namještajem Kenda donekle je izuzeta iz negativnog trenda ili je on ublažen. U drvnoj branši kažu da će se velike trgovačke kuće s namještajem izvući, no malim trgovcima prijeti bankrot i zatvaranje.

Ipak, iskrica nade dolazi sa sezonskom liberalizacijom rada nedjeljom. Direktorica marketinga u Kiki Nataša Čupek vrlo je optimistična zbog radne nedjelje.

– Očekujemo povratak kupaca i onaj broj koji smo imali prije nego što je ukinut rad nedjeljom. Nikad kasnije nismo uspjeli nadoknaditi taj promet ostvaren nedjeljom, pa se nadamo velikoj frekvenciji kupaca unatoč recesiji. Za njih smo se spremili, uveli mnoge novosti i akcije – kaže N. Čupek.


Oaza namještaja zbog recesije postala pustara

Paviljon 12 Zagrebačkog velesajma godinama je bio oaza za kupce, ali i prodavatelje namještaja. No, s krizom su uglavnom manji saloni počeli zatvarati svoja vrata – što zbog visokog najma, što zbog velikih gubitaka zbog minimalne prodaje. U nekoliko mjeseci, gotovo polovica salona zaključala je vrata, a ista budućnost čeka i ostale koji trenutačno nude različite popuste na svoje asortimane ne bi li privukli kupce, a na rasprodaje izložbenih primjeraka naići ćete na svakom koraku.

Želite prijaviti greške?