Nova generacija Mazde3 ima ozbiljan zadatak - nastaviti uspješan niz.
Budući da je 2008. za Mazdu u Europi bila rekordna godina, te da je
dosadašnja “trojka” najprodavanija Mazda ikad (472.000 prodane od 2003.
u Europi, a 2,000.000 u svijetu), to neće biti lako. Prije nego što su
nam prošli tjedan u Lisabonu prepustili upravljač svog noviteta,
Japanci su objasnili zašto toliko vjeruju u novu “trojku”. Kao njezine
ključne vrijednosti ističu dinamičan dizajn, sofisticirane vozne
osobine te sigurnost i, u posljednje vrijeme sve popularniju, brigu za
okoliš.
U vožnji se Mazda3 zaista iskazala. Dorade na šasiji i karoseriji
dovele su do tihog okruženja, ali i do ugodne i udobne vožnje.
Automobil je 15 kilograma lakši od prethodne generacije. Na cesti je
poslušan i predvidljiv, na pritisak gasa i pomak upravljača reagira
trenutno. Ručica mjenjača sada je malo povišena, te bliže vozaču, što
također podiže ukupni dojam.
Novo lice “trojke” ujedno je novo lice Mazda obitelji. Cilj je
dominantne prednje rešetke da iz daljine bude jasno da je riječ o
Mazdi. Sportske crte nastavljaju se i u interijeru, gdje je očito i
podizanje kvalitete materijala i završne obrade na još višu razinu. Iz
Mazde time - osim boljim voznim osobinama, udobnošću i raskošnijom
opremom - objašnjavaju svoja stremljenja ka luksuznom segmentu,
konkretno prema kompaktima sa značkom BMW-a i Audija. Nama se taj plan
ipak čini preambicioznim, pa takvim smatramo i novo pozicioniranje
početnih izvedbi.
Naime, iz ponude je iščeznuo 1,4 model, koji je u Hrvatskoj dosad činio
glavninu prodaje. Početni je model sada 1,6-litreni benzinac, uz koji
se veže i (vjerojatna, ali još nepotvrđena) cijena od 135.000 kuna,
koliko bi nova Mazda3 trebala koštati kad u svibnju stigne u Hrvatsku.
U dobre vozne osobine, kvalitetu izrade, bogatu već serijsku opremu,
držanje vrijednosti,... nema sumnje, ali ipak s nestrpljenjem čekamo
prodajne akcije koje će početnu cijenu “trojke” približiti prosječnom
kupcu kompaktnog japanskog modela.
NOVA GENERACIJA U Lisabonu smo isprobali novi japanski adut u kompaktnom segmentu