Ljetovanje na Mediteranu dosad je rezerviralo devet posto Nijemaca
manje nego lani u ovo vrijeme, njih milijun. U cjelini ih se, pak,
ljetnog odmora zbog krize namjerava odreći oko dva posto. Inače, upravo
je toliki pad posjeta iz Njemačke Mediteran uknjižio već
prošle sezone.
Iznimka je Egipat, kako pokazuje istraživanje GfK, koji je 2008.
ugostio pet posto više Nijemaca. Što se tiče ovih
ponajvećih svjetskih putnika, koji su i najbrojniji hrvatski gosti,
dolarske su destinacije općenito bile na dobitku.
Čekaju sniženje
I ova analiza potvrđuje da su Nijemci postali vrlo osjetljivi na cijene
i da većina vjerojatno oklijeva s knjiženjem odmora čekajući sniženja.
Mediteranu i drugim turističkim destinacijama snažna je konkurencija,
inače, i njemački turizam. Njemačka se se među rijetkima može pohvaliti
s više njemačkih gostiju u 2008. nego godinu prije. Recimo,
Hrvatska je lani imala 0,5 posto manje njemačkih turista, a Njemačka
– dva posto više (43 milijuna). Taj trend se
nastavlja.
Ove godine šest posto više nego lani njemačkih
obitelji s djecom (najčešći gosti Mediterana) ne planira na
odmor, a odredišta u Njemačkoj svejedno bilježe sedam posto
više rezervacija. Nijemci su, inače, lani poduzeli
nešto više od 126 milijuna putovanja s jednim i
više noćenja, a uz odmor u zemlji najosjetnije su rasla
putovanja vlakom.
Kako bilo, recesijsko turističko ljeto 2009. neće biti isto za sve.
Prema istraživanjima magazina Adria Zeitung i Traveller trgovine,
kampovi, all inclusive objekti i privatni smještaj. Mogli bi
čak iz sezone izići s neočekivanim plusovima, dok se za restorane,
barove, kafiće kaže da su potencijalno najveći gubitnici.
Kraći odmori
Očekuje se da će veći broj turista birati smještaj u kojem
će sami pripremati obroke, a proteklih su se godina uvjerili da
Hrvatska ima kvalitetne trgovine. Svi su izgledi da će na odmoru
ostajati koji dan kraće te da će više nego ikad tražiti
maksimalnu kvalitetu za ponuđenu cijenu.
TURIZAM Na Mediteranu manje Nijemaca