ŠTEDIMO VAŠ NOVAC Proizvodi trgovačkih lanaca cjenovno povoljniji, a kvalitetom ne zaostaju

Robne marke sve traženije

03.03.2009.
u 17:20

Donedavno skloni gotovo isključivo poznatim brandovima kad je riječ o kupnji prehrambenih proizvoda i robe široke potrošnje, Hrvati se u posljednje vrijeme, a u krizi pogotovo, sve više okreću vlastitim robnim markama trgovačkih lanaca. Balea, Grand, K Plus, Clever, Popolna nega... Nema trgovačkog lanca koji nije razvio bar jednu liniju vlastitih marki uglavnom prehrambenih proizvoda, kozmetike i sredstava za higijenu doma. Negativna gospodarska kretanja kupce okreću tim cjenovno povoljnijim proizvodima, pa se ponuda robnih marki stalno povećava.

Upravo trend okretanja kupaca robnim markama nagnao je Spar da u studenome prošle godine, u jeku pada maloprodaje, razvije novu liniju S-Budget.

Diskontne cijene
– Riječ je o gotovo sto prehrambenih te proizvoda za kućanstvo po diskontnim cijenama, uglavnom u većim pakiranjima, čime je i cijena povoljnija. Čak su 80 posto hrvatski proizvodi – ističu u upravi Spara, napominjući da bilježe odličnu prodaju S-Budgeta te da njihov asortiman privatnih robnih marki obuhvaća oko 500 artikala.

Billinih oko 250 proizvoda (Clever i Chef Menu) ima stalnu tendenciju rasta.

– Uvijek se prvo obraćamo hrvatskim proizvođačima te mogu li proizvoditi artikl zadane visoke kvalitete po odgovarajućoj cijeni uspostavljamo suradnju. Filozofija robne marke temelji se na najvišoj mogućoj kvaliteti po najpristupačnijoj cijeni, pa su neki kvalitetom jednaki brendiranim proizvodima, dok su neki nešto niže, ali opet vrlo visoke kvalitete – navodi Aleksandra Šobat iz Bille.

Skromnije pakiranje
Slovenski Mercator ove će godine uvesti još tri nove linije trgovačkih marki - premium, eko i tehnika, a dječji program Lumpi bit će potpuno obnovljen. Mercator Hrvatska ima petstotinjak proizvoda svoje robne marke, odnosno i više od 1250 uzme li se u obzir više okusa, boja i sl. jednog proizvoda.

– Biramo proizvođače koji pod svojim brandom već nude kvalitetne i poznate proizvode, poput Kraša, Euro voća, Dona trgovine, Anamarija kave itd. Razlika u proizvodima koji se prodaju pod oznakom trgovačke marke i istih proizvoda poznatih proizvođača je u imenu odnosno brandu – objašnjava Iva Jurković iz Mercatora. Robne su marke jeftinije zbog skromnije ambalaže, zato što nemaju troškove reklamiranja, a cijena se postiže i godišnjim ugovaranjem s proizvođačem, objašnjava Goran Bakula, gospodarski savjetnik Nezavisnih hrvatskih sindikata. Najnovije istraživanje GfK bilježi da robne marke kupuje više od 60 posto potrošača, a oko 15 posto redoviti su kupci tih proizvoda.


Više obrazovanih kupaca

Udio robnih marki u ukupnoj potrošnji kućanstava u četiri je godine porastao gotovo za sedam posto. Nedavno istraživanje GfK, naime, pokazuje da je u prvih deset mjeseci 2008. godine potrošnja privatnih robnih marki u kućanstvima iznosila 11,7 posto. U prvih pak pola godine 2004. taj je udio iznosio 4,9 posto. Zanimljivo je da proizvode robnih marki više kupuju kupci s višim primanjima i višeg obrazovanja, pa se zaključuje da su takva kućanstva nešto više cjenovno orijentirana i dovoljno obrazovana da znaju da su proizvodi privatnih robnih marki uglavnom jednako kvalitetni kao i oni brendirani.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?