GPS čipovi postali su toliko jeftini da se sve češće ugrađuju u mobitele, fotoaparate, kamere…

S GPS-om uvijek na pravom putu

10.05.2009.
u 19:07

Od cjelokupne potrošačke elektronike, GPS uređaji su posljednje dvije-tri godine imali najveći rast, veći od LCD i plazma televizora, mobitela, MP3 playera… U zadnje vrijeme je potražnja posustala: tržište se zasitilo a kupci više toliko ne traže GPS uređaj jer će ga najčešće naći već ugrađenog u novi automobil.

No zato su GPS čipovi postali toliko jeftini i jednostavni da ih se sve češće ugrađuje u mobilne uređaje, ili nudi kao dodatak za najrazličitije uređaje, od digitalnih fotoaparata do igraćih konzola. GPS tehnologija, donedavno komplicirana za uporabu, prešla je iz domene izletnika i moreplovaca u najširu uporabu.

Prvo u mobitele
GPS se najprije naselio na mobitele - isprva u modele namijenjene izletnicima i avanturistima, one posebno ojačane, “terence”. No proizvođači su ubrzo uvidjeli da je GPS zgodno imati i u “normalnom” mobitelu.

Prednjačila je Nokia koja je prva pokrenula seriju Navigator u potpunosti prilagođenu GPS-u, s velikim ekranima i jednostavnim upravljanjem navigacijom. Finci su zatim izdali besplatan softver Nokia Maps koji se svojom razrađenošću i bogatstvom funkcija može mjeriti s najkvalitetnijim softverima specijaliziranih tvrtki - no, za razliku od njih - besplatan je. Time su vlasnici boljih Nokijinih mobitela (sa softverom serije 60) dobili mogućnost da se koriste GPS-om gotovo jednako kvalitetno kao da u džepu imaju specijalizirani GPS uređaj.

Veliko pojeftinjenje
Nekako u to vrijeme GPS čipovi su toliko pojeftinili i postali dovoljno energetski štedljivi da smo ih počeli očekivati kao redovite goste u svim boljim mobitelima (proizvođači mobitela izbjegavaju reći koliko točno plaćaju za GPS čip, ali analitičari smatraju da svota nije viša od pet dolara).

GPS je tako danas obvezan sastojak svih smartphonea, najčešće u kombinaciji s Google Mapsom. Kao i Nokia Maps, i Google Maps pokazuje ne samo gdje ste već i gdje ćete naći najbližu pizzeriju ili cyber-kafić - nažalost, u Europi ne toliko detaljno kao u SAD-u.

Osim u mobitelima, GPS se udomaćio u fotoaparatima i kamerama. Na njima ne služi toliko za snalaženje u prostoru koliko za geotagging: obilježavanje točne zemljopisne pozicije mjesta na kojem je snimka nastala.

Tako snimke možete kasnije pregledavati po mapi i uspomene smjestiti u geografski kontekst.

Želite prijaviti greške?