ŠTIT

Ida Prester okupila brojne poznate osobe u projektu podrške ženama žrtvama nasilja: 'Niste same'

storyeditor/2023-11-27/IMG_7642.JPG
Foto: Promo
1/7
28.11.2023.
u 07:00

Među ostalima, u spotu se pojavljuju voditelji Mojmira Pastorčić, Marijana Batinić, Zoran Šprajc i Aleksandar Stanković, Dino i Viktorija Rađa, brojni glumci poput Tihane Lazović, Gorana Bogdana, Andrije Miloševića, Anđelke Prpić i Frane Maškovića, glazbenici Seka Aleksić, Frenkie i Kontra, književnik Miljenko Jergović i drugi

Glazbenica i aktivistica Ida Prester ovog je ljeta, samo dva dana nakon stravičnog ubojstva Nizame Hećimović u susjednoj Bosni i Hercegovini, napisala pjesmu "Štit", posvećenu pokojnoj Nizami, ali i svim ženama žrtvama femicida. Prošlog je vikenda za pjesmu "Štit" predstavila i spot u režiji Romana Nikolića, umjetničkog voditelja Arterarija. Podršku ovoj kampanji kojom želi senzibilizirati i osvijestiti javnost o problemu nasilja prema ženama dalo je 40 poznatih imena iz regije, koji se i pojavljuju u spotu. Među ostalima, tu su voditelji Mojmira Pastorčić, Marijana Batinić, Zoran Šprajc i Aleksandar Stanković, Dino i Viktorija Rađa, brojni glumci poput Tihane Lazović, Gorana Bogdana, Andrije Miloševića, Anđelke Prpić i Frane Maškovića, glazbenici Seka Aleksić, Frenkie i Kontra, književnik Miljenko Jergović i drugi... Autorica je pjesme Ida Prester, a aranžman potpisuje grupa Pocket Palma.

– Nismo htjeli napraviti patetičnu pjesmu, nego plesnu pjesmu jakog ritma. Želimo potaknuti pozitivne promjene, moramo zaštititi promjene na svim razinama. To je pozitivna, pokretačka pjesma, koja bi ljude trebala otvoriti da budu empatičniji i da se angažiraju i pruže ruku tim žrtvama koje traže našu pomoć. Svi moramo biti solidarni, pogotovo prema žrtvama koje su traumatizirane i koje prolaze kroz probleme – kazala nam je Ida, koja je pjesmu napisala inspirirana ubojstvom Nizame Hećimović. Nije imala ideju da iz toga nastane ni spot, ni kampanja.

– Kada sam na Facebooku objavila tu pjesmu, počela sam dobivati brojne poruke od žena koje su mi ispričale priče koje nikome ne pričaju. Valjda im je lakše bilo to ispričati meni koju ne znaju, nego nekome iz njihove blizine tko će ih osuđivati, kojem neće vjerovati. Ta me tema toliko preplavila da sam odlučila pokrenuti ovaj projekt s Arterarijem. Ova kampanja i pjesma nisu više moje nego svih ljudi u regiji. Mislim da je porast nasilja i femicida jedna vrsta epidemije, stvarno mi je čudno da ne postoje ozbiljni strateški planovi i da vlade ne razmišljaju ozbiljno da se to dogodi. Nikako ne mogu shvatiti odakle toliko agresije u društvu – pita se Ida. Za brojna poznata imena koja su dala podršku projektu nije bilo dvojbe. Svi su se odmah odazvali i došli na snimanje spota.

– Namjerno smo birali osobe koje na društvenim mrežama prate različite skupine ljudi. Iznimno mi je drago da je tu i Milena Radulović, čija nam je grozna priča bila jedna od glavnih motivacija da krenemo u kampanju. Ona nam je bila važna, jer je svojim hrabrim istupima osokolila toliko žena da se zauzmu za sebe. Ona je pravi ambasador onoga što bih voljela, a to je da se sve žene u problemu izbore za sebe i svoju djecu. To će moći samo ako shvate da imaju štit. Mi smo tu ključ. Poruke koje šaljemo poruke su koje osuđuju nasilje i ne propitkuju što mu je ona rekla i što je odjenula ili kakve su odnose imali. Nasilje nije privatna nego javna stvar. Mi kao društvo moramo stati na stranu žrtve i jasno odrediti tko je žrtva, a tko nasilnik. Za nasilje nema opravdanja. S druge strane, to se mora reflektirati na institucije, koje trebaju bolje zaštititi žrtve. Nizamin suprug imao je zabranu pristupa, a svejedno je nismo uspjeli zaštititi. Društvena paradigma treba se potpuno promijeniti – kaže Ida i dodaje kako nije sigurna što može ova kampanja, ali ako barem nekoliko žena ohrabri, napravili su dobar posao.

VEZANI ČLANCI: 

– Možda nekoj ženi ne bi palo na pamet da prijavi nasilnika, ali ako vidi da su na njezinoj strani i muškarci poput Andrije Miloševića, Dina Rađe, Aleksandra Stankovića ili Miljenka Jergovića, možda će to nešto značiti i ohrabriti je da se zauzme za sebe i započne neki novi život – smatra Prester i dodaje kako je ova kampanja nastala sasvim slučajno te da nisu imali dugoročne planove.

– Mi smo ovaj spot izbacili u povodu Dana borbe protiv nasilja nad ženama. Htjeli smo imati neku konkretnu poruku. Ta kampanja uključuje SOS telefone u Hrvatskoj, Srbiji i Bosni i Hercegovini. Želja nam je da žene koje nikome nisu rekle što im se događa barem nazovu taj broj i dobiju psihološku pomoć. I to je već mnogo, da barem deset žena u svakoj zemlji nazove taj broj. U sklopu kampanje imamo i fondove, u Hrvatskoj je to Fond za žene, koji daje izravnu pomoć ženama kojima treba novac za prvu stanarinu ili higijenske potrepštine. Svatko može pomoći s nekoliko eura i može biti siguran da će pomoć doći u prave ruke. To je provjeren fond u sklopu Solidarne. Ljudi koji žele biti štit, mogu pomoći i tako. Svi smo još pod dojmom ovog spota koji smo radili iz srca, nitko od nas nije uzeo nikakav honorar – zaključila je Ida Prester.

VIDEO: Tamburaši spasili Maju Šuput: 'Bila je s prijateljicom, molile su nas da budemo s njima' 

 

 

 

Ključne riječi

Komentara 1

ZW
zweistein
08:42 28.11.2023.

80% ubijenih osoba u hrvatskoj su muškarci...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije