povijest iz ormara

Jurica Pirić: Ma nismo pogriješili sa Splitom, pogledajte po našim ulicama, ovdje sve žene vole i razumiju modu

Split Fashion Destination u vrtu Galerije Meštrovi?
Foto: Miranda Cikotic/PIXSELL
1/16
03.01.2023.
u 06:30

Baš zbog toga jedinstven je modno-bračni status splitskog modnog brenda Arileo, koji je baš u 2022. godini zaintrigirao maštu Hrvata, jer upravo su oni kreirali vjenčanicu Hane Huljić, haljinu koja je mnoge podsjetila na zlatno doba Hollywooda, a u kojoj je Hana postala gospođa Grašo. Arileo su bračni par Marija i Jurica Pirić, Splićani koji žive i rade u "najlipšem grada na svitu".

Svijet odavno poznaje modne dvojce, kreatore koji rade u jedinstvenoj kreativnoj simbiozi. Spomenimo najpoznatije - Dolce i Gabbanu. Nije takav rad nepoznat ni hrvatskoj modnoj sceni, gdje svi znaju eNVy room, dvojac I-gle ili pak Klisab.

No, u takvoj modnoj slici svijeta zapravo nema bračnih parova, tek ponegdje bračni drug koji djeluje iz sjene, radi na poslovnoj dionici modnog brenda ili je najpoznatiji model na svijetu, što je primjerice posao koji za svoju Victoriju i njenu modu radi David Beckham. Baš zbog toga jedinstven je modno-bračni status splitskog modnog brenda Arileo, koji je baš u 2022. godini zaintrigirao maštu Hrvata, jer upravo su oni kreirali vjenčanicu Hane Huljić, haljinu koja je mnoge podsjetila na zlatno doba Hollywooda, a u kojoj je Hana postala gospođa Grašo. Arileo su bračni par Marija i Jurica Pirić, Splićani koji žive i rade u "najlipšem grada na svitu".

- Nas dvoje smo, evo, još malo pa dvadeset godina zajedno u ovom bračno-poslovnom odnosu - govori Jurica dok ga zezam i pitam vrijede li i za modni posao koji ide uz brak pravila "gazda u kući" ili "žena drži tri kantuna". On tvrdi da su njih dvoje podijelili ravnopravno sve modne poslove i da funkcioniraju tako da im je ponekad dovoljno da pogledaju jedno u drugo i da taj pogled zapravo kaže sve.

Nema dominantnog člana u našem dvojcu, jer i u poslu je, kao u braku, kompromis i fleksibilnost osnova svega. No, Marija je veći kreativac, a ja sam možda malo bolji u području kontakta s klijentima i organizacije posla.

Marija i Jurica upoznali su se u Milanu 1997. godine, gdje su oboje studirali. Govore kako su prvo bili prijatelji, zatim cimeri, a onda se rodila i ljubav koju su okrunili brakom. Tako su se kao mladi bračni par vratili u Split i stvorili Arileo. No, unatoč svim modnim uspjesima, uglas govore kako su njihov najveći uspjeh djeca - Iva kojoj je danas osamnaest godina, te će uskoro i maturirati, i Marin kojem je petnaest godina. Brend Arileo postoji od 2003. godine, što znači da sljedeće godine slave velikih dvadeset godina postojanja. A zanimljiv je i način kako su brendu dali ime:

- Ime smo skovali od naših horoskopskih znakova - ovan i lav. Sada se oboje s nostalgijom sjećamo tog doba, bili smo mladi, puni entuzijazma, želje za radom, puni kreativnih ideja i sigurni da možemo uspjeti u našem gradu - govori Jurica.

Priznaje da je sam početak posla bio jako težak i da im je u tim danima najviše pomoglo to što su vjerovali u sebe:

- Mnogo stvari se poklopilo, činilo se kao da se sve događa istovremeno, pokrenuli smo brend, čekali prvo dijete, stvarali dom za obitelj. Zaista nije bilo lako, ali danas smo ponosni na sve što smo prošli - kaže Jurica.

Ističe da je najteže bilo nametnuti se na tržištu, izboriti se za prepoznatljivost, pridobiti klijente i zadržati ih.

- Naravno, kao i u svakom drugom poslu, i mi smo imali oscilacija, puno uspona i padova. Tada čovjek jednostavno treba biti racionalan, u najboljim periodima posla treba stvoriti neku zalihu, jer zaista nikada ne znate što donosi sutra - ističe.

Na pitanje kako to da su odlučili ostati u Splitu, kada svi modni kreatori koji tamo rade govore kako je u Zagrebu sve ipak lakše, Jurica odgovara:

- Split je naš grad i nekako nas je sve vuklo da se iz Milana vratimo kući. Naravno da smo imali i Zagreb kao moguću opciju, ali mislim da nismo pogriješili sa Splitom. U to me uvjeri svaka šetnja ulicama našeg grada. Pa pogledajte Splićanke, ovo je grad prepun žena koje vole i dobro razumiju modu. Uostalom, u Zagrebu je puno veća konkurencija, pa nam je Split bio i u tom smislu zanimljiv za ozbiljan posao. I bili smo u pravu, jer danas je jasno da nam Split i njegova okolica pružaju sve što smo željeli i što nam treba i za posao i za ugodan obiteljski život - priča Jurica.

Vrijeme njihovih početaka bilo je vrijeme kada su na hrvatskom modnom nebu postojale velike i ugledne modne smotre, kakve danas ne postoje. Jurica svjedoči da su im revije na Cro-à-Porteru, Fashion.hr-u, ali i splitskoj Monturi bile odskočna daska u stvaranju brenda:

- Bila su to vremena kada je revija na nekoj od tih modnih manifestacija značila da ćemo dobiti veliku medijsku pažnju, ali i modnu kritiku, koja može biti pozitivna, ali i negativna. Tada je bilo važno izvući iz svega toga najbolje za Arileo, od pohvala dobiti vjetar u leđa, a kod argumentirane kritike učiti na greškama. Uz to, te su modne smotre bile i šansa da usporedimo svoj rad s onim što rade kolege. To nam je uvijek bio poticaj, jer smo spremni na zdravu konkurenciju - objašnjava Jurica.

A onda su došle društvene mreže koje su mnogo toge promijenile i u modi. Jurica ističe kako je danas to najjeftiniji i najbrži marketing, koji do kupaca dolazi svakodnevno, ali ponekad stvara lažnu sliku i mode i života.

- Mislim da pretjerano korištenje filtera i raznih aplikacija stvara komplekse kod novih generacija. Iskreno, ponekad ne prepoznam svoju haljinu na Instagramu, jer kad prođe kroz filtere, niti je ista forma niti su iste boje. Naravno, podržavam društvene mreže, ali se često sjetim kako je nekada bilo živjeti u očekivanju dana kada su izlazili utjecajni tjednici. To iščekivanje što će napisati o nama bio je zaista posebno - kaže Jurica.

Priča kako mu nije teško slušati svoje mnogobrojne klijentice i biti fleksibilan:

- Ako ja napravim haljinu dugih rukava, a gospođa želi "tri kvarta", naravno da ću joj skratiti rukave. Ona će tu haljinu nositi - govori i dodaje kako kod njih kupuju mnoge Splićanke, a tu su naravno i one najpoznatije.

- Pa svi znaju da su najveće zvijezde Hrvatske upravo Splićanke. Kaže se - tu kod nas ima nešto u zraku što stvara taj splitski "dišpet". Moje je mišljenje da su sve te velike splitske zvijezda zapravo velike radnice i da samo one znaju koliko je za taj uspjeh trebalo odricanja i žrtve. Ne bih ih sada nabrajao, sve iz straha da koju ne izostavim, ali sve su te žene kod nas imale isti tretman, pun poštovanja. Uvijek smo dali sve od sebe kako bi svaka od njih bila zadovoljna. A kako su neke naše dugogodišnje mušterije, kako su neke kao djevojčice dolazile s mamama, a sada su veće zvijezde od svojih mama, jasno je da su se tu razvila i lijepa prijateljstva - otkriva Jurica.

Priznaje kako su korona godine bila jedan od najstresnijih perioda u dva desetljeća Arilea. Jurica se sjeća kako je na samom početku korone Matija Vujica rekla u nekoj emisiji: "Tko preživi, pričat će" i tvrdi da je odista tako i bilo. Bio je to za Arileo teško razdoblje, puno oscilacija i teških odluka, ali preživjeli su ga bez otpuštanja radnika jer su koristili mjere Vlade koje su ih doslovno spasile. No, Jurica sa smiješkom dodaje kako su iz tog vremena, u veljači ove godine, izašli uz "big bang":

- Nismo mogli ni zamisliti da će interes javnosti za Haninu vjenčanicu biti toliko velik. Mi nju poznajemo od malih nogu i šivali smo joj sve važne haljine. Imala je samo 18 godina kada mi je rekla: "Ako se ikad budem udavala, vi ćete mi raditi vjenčanicu." Tako je bilo. Hana je predivna žena puna empatije, stilski sklona retro i vintage izdanjima. Njena želja je bila da haljina bude na tragu toga, 50-e s naglaskom na 80-e. Svjesni smo da je haljina naišla na razne komentare, ali najbitnije je da je ona bila prezadovoljna, baš kao i mi - priča Jurica.

Sada su pred njima, kako kaže, nove pobjede i novi zamah brenda koji od svojih početaka njeguje ženstveni minimalizam s naglaskom na konstrukciju.

- Stil nekog modnog brenda razvijete razmišljajući o svim segmentima. Treba spojiti mentalitet, ali i financijsku moć zemlje u kojoj živite i radite i svemu tome dodati svoju kreativnost. Rezultat je stil koji možete nazvati i kompromisom realnosti - objašnjava Jurica Pirić i kaže kako je njih u Arileu korona naučila da više ništa ne planiraju na duge staze. No, umjesto njih, planira njihova kći. Iva je maturantica, i plan joj je sljedeće jeseni upisati Tekstilno-tehnološki fakultet. Budućnost brenda je, dakle, osigurana.

VIDEO Slavni glumac doživio tešku nesreću na Novu godinu, helikopterom je odmah prebačen u bolnicu

 

 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije