Događaji u Hrvatskoj javnosti i stanje u državi nerijetko podsjećaju na prizore iz Fellinijevih filmove te iz tog razloga služe kao karikaturalna inspiracija za kreativce. Jer davno, kada smo kao djeca upijali mudrosti starijih, bili smo učeni vjerovati kako je smijeh najbolji lijek. Upravo iz tog razloga društveno relevantne teme često služe kao savršena podloga za uspješnu predstavu.
Sinoć je pred prepunim kazalištem Kerempuh odigrana 50. izvedba nagrađivanog „Cabareta preko veze“. Uspjeh koji je ovaj odličan kabaret ostvario potvrđuje oduševljenje publike koja je i ovu posebnu izvedbu nagradila ovacijama i gromoglasnim pljeskom. „Ima red pjesme, red plesa, red politike, red seksa, red droge. Svega što narod voli“, rekao je jednom prilikom redatelj predstave, Ivan Leo Lemo za svoj komad, koji se nedugo nakon toga, s prepunim dvoranama nasmijane publike, pokazao kao pravi hit. Kao što i sam naslov da naslutiti, ovo je predstava u formi kabareta, koja je relativno rijetko zastupljena na hrvatskoj kazališnoj sceni. Riječ je o svojevrsnoj apartnoj komediji koja izravno, oči u oči (ili stand-upovskom šakom u trbuh) svojoj publici priča priče koje parafraziraju, hiperboliziraju te komentiraju hrvatski i globalni aktualitet. Kazališni dramaturzi nazvali su to „fabulama koje se pletu nitima “veza i vezica” te pozvali gledatelje da dođu i procjene „Je li život preko veze bezveze“.
Kompleksnost likova i situacija savršeno su prikazale glumice Mila Elegović, Ana Begić Tahiri, Ana Maras Harmander i Linda Begonja koja je nagrađena za najbolju glumicu u ovoj predstavi na XII. Gumbekovim danima 2019. Riječ je o četiri jake žene koje svaka sa svojim demonima i problemima izlaze na kraj sa surovošću života najbolje što znaju – uz pomoć drugih i preko poznanstava. Njihove su priče tarantinovski bizarne i almodovarovski melodramatične, a svaka priča tj. monolog završava točkom burlesque. Svaka od tih glazbeno-scenskih točaka komentira političko i društveno stanje u državi. Upravo ta iscrpno i nimalo površno u srž prikazana društveno-politička stvarnost samo je površinski sloj. Kroz kompleksnost likova prikazane su i unutarnje borbe, strahovi, padovi i pobjede četiriju ženskih likova. Prekasne glumice koje također glume u ovom komadu vrijednog odlaska u kazalište su Ines Bojanić, Jelena Miholjević, Mirela Videk Hranjec i Petra Dugandžić.
Također, još jedan razlog koji ovu predstavu doista izdvaja iz mora drugih kazališnih komada koji se bave analizom društva jest to što ''Cabaret preko veze“ ne moralizira poantu priče, niti se trudi moralizirati uopće. Umjesto toga, taj zadatak potpuno prepušta svojoj publici. Riječ je i o predstavi koja svakom svojom izvedbom iznova oduševljava okupljeno mnoštvo te nakon koje publika iz dvorane izlazi nasmijana do suza, što je opetovano pošlo za rukom ovoj sjajnoj postavi. Poznati poput Roberta Severa, Arije Rizvić, Kristine Burje, Marije Miholjek, Ive Visković, Svena Šestaka, Larise Lipovac te mnogih drugih nisu skrivali oduševljenje. U jubilarnoj izvedbi uživala je i glumica Ksenija Marinković koja je na predstavu stigla u društvu kćeri Korane koju ima iz braka s glumcem Kristijanom Ugrinom.
Prije nekoliko godina Korana je i sama krenula stopama svojih roditelja te je krenula u svijet glume. Svoju prvu ulogu ostvarila je u dječjem filmu ''Ljubav ili smrt'' Danijela Kušana.
– Govorila sam joj da će biti teško, da je konkurencija velika, da mora biti sto posto sigurna. I kada je ona nakon godinu dana ponovila da je sto posto sigurna u svoju odluku, onda sam joj rekla: ''Dobro, ja te podržavam!'' – kazala je Marinković svojedobno u intervjuu za Večernji list.
Osim oduševljene publike, predstava je naišla na plodno tlo i u kritikama stručnjaka, gdje je pobrala netom odlične recenzije i pohvale. Jedna od glavnih glumica, Mila Elegović zbog svoje izvanredne izvedbe zaslužila je nominaciju za nagradu Zlatni studio u kategoriji Najbolje kazališne glumice. – Igram prvu Splićanku, gradonačelnicu Zagrebu i još k tome i ženu. Ovo je politički kabaret koji govori o tome kako mi svi u svojem DNK posjedujemo jedan gen, a to je da volimo sve raditi preko veze. Što se dogodi kad radimo preko veze i koliko nas to stoji, koliko je to moralno ili nemoralno, zapitat će se svi koju dođu pogledati "Cabaret preko veze”, a mi ćemo im malo pjevati i plesati jer što je kabaret bez toga? – komentirala je glumica.
Kumice s placa imaju ozbiljnije teme od "koliko je nečiji muž mlađi", a o pismenosti su već drugi napisali. Zaista, "s šest"? U koju ste školu išli?