Vrtoglave cifre

Nikad skuplji oglasi! Samo 30 sekundi reklame na Super Bowlu stajalo je tvrtke više od 46 milijuna kuna

Foto: YouTube screenhsot
1/5
14.02.2022.
u 10:45

Tjedan dana prije spektakla najavljeno je da su sva mjesta za reklame rasprodana, a kompanije su za samo 30 sekundi potrošile čak 7 milijuna dolara (46.599.700.00 kuna) i to svaka od njih

Jedna od čestih tema za vrijeme Super Bowla su i reklame koje se prikazuju u tom terminu na televiziji. Naime, kompanije ulažu goleme svote i zapošljavaju glumce i glazbenike kako bi pokazale da su najbolje i kako bi ih što više ljudi zamijetilo. 

Tjedan dana prije spektakla najavljeno je da su sva mjesta za reklame rasprodana, a kompanije su za samo 30 sekundi oglasnog mjesta potrošile čak sedam milijuna dolara (46.599.700.00 kuna) i to svaka od njih. Ovo je najveći iznos izdvojen za reklame u zadnjih nekoliko godina. 

Mnogi se pitaju zašto su spremni uložiti toliki novac, a prava je istina da Super Bowl još uvijek prati oko 100 milijuna gledatelja, bez obzira na to što gledanost nekih drugih sportskih događaja pada. 

Isto tako, kompanije koje se dobro potrude oko svojih reklama mogu biti sigurne da će se o njima pisati i danima poslije toga. Tako je ovaj put Chevrolet pozvao glumce iz Sopranosa Jamie-Lynn Sigler i Roberta Ilera koji su utjelovili Tonyjevu djecu – Meadow i AJ-a da repriziraju svoje uloge u reklami za njihov prvi električni automobil. Nema stranog medija koji nije objavio tekst o njihovu ponovnom okupljanju. 

 

Ipak, ove godine mnoge je zasmetalo što se veliki dio reklama odnosio na kriptovalute koje su u posljednje vrijeme postale kontroverzna tema zbog prevara koje se zbog njih događaju, ali i zbog njihova utjecaja na okoliš te česte nestabilnosti tržišta zbog čega su mnogi izgubili velike uloge.

Još nije poznato koliko će NBC zaraditi na reklamama ove godine, no najvjerojatnije će to biti golema svota.
Kako kaže Tim Calkins, profesor marketinga s Northwestern University's Kellogg School of Managementa, riječ je o 70 reklama, te da bi brojka mogla biti i oko 500 milijuna dolara (3.328,400.000,00 kn). 

– To je oko 70 reklama, pa se približavate svoti od 500 milijuna dolara u zaradi od reklama za jednu utakmicu. I to je samo ono što se prikazuje za vrijeme utakmice, ne računa se ono što se događa prije, poslije pa čak ni druge prilike za dodatno oglašavanje – kazao je. 

Na primjer, prema podacima tvrtke za istraživanje Kantar, prošlogodišnji Super Bowl donio je 434.5 milijuna dolara zarade od reklama, više nego NBA finale i Olimpijske igre.

Ta ista tvrtka predviđa da će ove godine brojke biti mnogo veće, pogotovo zato što su reklame u tom terminu stajale  5.5 milijuna dolara (36,612.400,00 kn) prošle godine. 

– Mnogo je novca za svakoga 500 milijuna, ali u svijetu medija Super Bowl je nešto potpuno drukčije. Upravo zbog toga je NFL tako vrijedna sportska franšiza, pogotovo zbog mogućnosti da se oglašivačima naplate ovakve svote – dodaje Calkins.

Profesor je kazao i kako je suradnja NFL-a i NBC-a važna iz nekoliko razloga. NBC će iskoristiti ovu priliku kako bi promovirao ostatak svog programa za proljeće i ostatak godine. Osim toga, u vrijeme kada sve više ljudi ne gleda program na televiziji zajedno u dnevnom boravku nego svatko ima svoj ekran u svojoj sobi, ako ne monitor ili TV onda barem smartphone, ovo je prilika da se obitelj ponovno okupi. Oni koji ne gledaju zbog sporta – gledat će zbog reklama. 

Iako su gledatelji već na društvenim mrežama počeli kritizirati reklame koje su prikazane ove godine, neke su ih ipak oduševile. 
Naime, osim ponovnog okupljanja djece Tonyja Soprana, tu su i Arnold Schwarzenegger kao Zeus i Salma Hayek Pinault u reklami za BMW.

 

Arnold je nekoliko dana ranije na društvenim mrežama objavio fotografiju na kojoj je u kostimu Zeusa te iznenadio obožavatelje koji su bili uvjereni da je riječ o nekom filmu – a ne samo o reklami. U reklami za čips brenda Lays glumili su Paul Rudd i Seth Rogen koji su se prije Sethova vjenčanja prisjećali ''najboljih trenutaka iz svog života'' uz taj čips. 

 

U reklami za Squarespace sudjelovala je jedna od trenutačno najpopularnijih glumica Zendaya, koja je mnogima postala omiljena zbog uloge ovisnice Rue u seriji Euforija. Uz repera Andrea 3000 iz OutKasta, glumica je zablistala kao prodavačica školjaka za tvrtku koja je svojim oglasom pokušala dokazati da mogu prodati doslovno sve. 

 

VIDEO Sjećate li se Peggy iz 'Bračnih voda'? Glumica je promijenila imidž, teško biste je prepoznali

Ključne riječi

Komentara 1

ZA
zagi101
20:23 15.02.2022.

svake godine isto, nikad skuplji marketing u finalu. normalno da je uvijek skuplji jer inflacija je uvijek prisutna, nekad veća nekad manja

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije