– Za razliku od sve dosadašnje domaće produkcije ovo je zanimljivo novo iskustvo. Serija je svakako osvježenje na televizijskom programu, a i u domaćoj produkciji te je nastavljam gledati. Samo je to dio reakcija mladih gledatelja na HRT-ovu seriju "Nemoj nikome reći" koja radnjom prati mlade čija se komunikacija i odnosi odvijaju unutar društvenih mreža.
Vizualno lepršavo
Populacija kojoj su društvene mreže i brza komunikacija nepoznanice i koja je svoje školske zadaće i seminare pisala na pisaćim mašinama seriju je dočekala s malim negodovanjem, uz objašnjenje kako su stereotipi u seriji prenaglašeni i pretjerani. No upravo je to i bio cilj serije, objašnjavaju nam producentica Sandra Basso i redatelj Ivan Livaković.
– Naša priča i serija čista su satira i zato često pretjerujemo. Igrali smo se sa stereotipima u našem društvu pa imamo stereotipe prema plavušama, homoseksualcima, Hercegovcima i namjerno smo pretjerali u njihovu prikazivanju te smo ih karikirali baš za potrebe satire, jer samo se na taj način može postići željeni efekt – objašnjava Sandra Basso. Želja je bila prikazati svijet mladih kroz njihove oči, biti blizu njihovoj perspektivi, a ne ih prikazati kroz oči odraslih koji imaju drukčiju viziju kakvi bi mladi trebali biti.
– Današnja djeca ne trebaju sjediti satima za knjigom, bubati stvari napamet i podatke tražiti u knjižnicama jer oni odu na internet i pronađu potrebne informacije. Današnja mladež brza je generacija s iznimnim smislom za humor, odlično reagira na satiru i voli satiru koja graniči s trash-kulturom koja je danas u svom punom zamahu. Trash ih zanima jer na našim programima nemaju dovoljno humorističnog sadržaja – govori Basso. O željama i potrebama mladih razmišljalo se i u vizualnom prikazu, scene se brzo izmjenjuju, a animacije i vizualni efekti sastavni su dio serije.
– Televizija je vizualni medij i važno je da se vidi akcija, a ne prepričavanje radnje. Tu velike zasluge treba pripisati redatelju Ivanu Livakoviću koji je uspio u tome jer nije lijen u kadriranju, što se vidi u brzini kadrova koja nije uobičajena za neku prosječnu domaću seriju – kaže Basso. Takav pristup, koji je u produkciji serija za mlade u svijetu već uobičajen, svidio se mladim gledateljima koje je radnja toliko zaintrigirala da su zahvaljujući HRT-ovoj internetskoj platformi hrti.hr već pogledali svih 12 epizoda prve sezone.
– Nikada ne znate kako će publika reagirati, ali pretpostavljao sam da će se mladima svidjeti zato što je serija lepršava i vizualno zanimljiva, nije opterećujuća i zabavna je – kaže redatelj Livaković. Originalna ideja scenaristice Aleksandre Osman nije imala koncept u kojem glavna junakinja sve govori u kameru, niti je priča bila vođena "voice overom" niti je sadržavala animacije, što je Livaković naknadno uklopio u priču i time pogodio u sridu.
– Dosad se nisam bavio ovakvom tematikom i bilo mi je važno da serija bude po ukusu onih za koje se i radi. Htio sam da bude pitka, zabavna i da nije turobna i tmurna poput većine hrvatskih serija danas. Uglavnom su se kod nas snimale dramske serije i sapunice, nitko nije išao na taj hibrid između dramske i humoristične serije u nekom modernom ruhu – objasnio je Livaković.
Producentica Sandra Basso dodaje da je originalni scenarij "Nemoj nikome reći" bio na tragu američkih serija koje današnja mladež voli.
Druga je sezona napisana
– To su serije u kojima 16-godišnjaci voze automobile, imaju kreditne kartice i vode drukčiji način života. Čitajući scenarij zaključili smo kako Hrvatska ne može imati klasičnu američku tinejdžersku dramu ili komediju, jer žive sasvim drukčije i zato smo odlučili zezati se s tim – kaže Sandra. Zaključuje da je serija i dobar orijentir za roditelje koji ponekad idealiziraju sliku o svojoj djeci jer je serija realna i donosi pravu sliku života današnje mladeži, bez uljepšavanja i idealiziranja.
– Kada radite seriju za mlade, treba paziti na trendove i stil. Iako to djeluje stilizirano, to je njihova realnost i način na koji oni komuniciraju – kroz Instagram, pop-upove i sl. i u tom stilu pratimo trendove te serija nije anakrona – kaže Livaković.
Obožavatelje će razveseliti što već postoji scenarij za drugu sezonu, a Livakovića veseli što za seriju već sada postoji velik interes u inozemstvu.
>>Moderni tinedjžeri sve strahove pobjeđuju na društvenim mrežama
>>'Žene me napadaju, ali ih ignoriram jer sam zaljubljen'
još jedna propala serija. unaprijed se brane satirom - dakle - udri po svim vrijednostima koje mladi promoviraju na kamenitim vratima promiskuitet - ateizam - i regijon