Silo, Apple TV+
Dosta čitatelja nas je pitalo za ovu seriju, a mi je nemamo razloga zaobilaziti imajući i još neke osnove da o njoj napišemo nekoliko redaka. Apple TV+ nekako u sjeni poznatijih i razvikanijih globalnih streamera promeće se u ozbiljnog konkurenta za tržištu platformskog sadržaja. Vjerojatno je to što sadrži ime krovne korporacije koju je onomad uspostavio Steve Jobs uvjetovalo da se ne obrati dovoljno pozornosti. Nažalost, to je i opravdano jer smo i dalje, iz nekog tko zna kojeg razloga, jedna od zaista rijetkih zemalja u kojoj ova usluga nije dostupna. To je ogromna šteta jer na Apple Tv+ nalazi se ozbiljan broj naslova
koji su globalno popularni, pa tako i u nas. Tako neka i ovaj tekst posluži kao poticaj da se negdje u nekom uredu donese odluka da se Apple TV+ može pristupiti legalno u Hrvatskoj. Pisali smo svojedobno par redaka o nama omiljenoj seriji “Ted Lasso” znajući kako se publika u Hrvatskoj zna dobro snaći da bi došla do ovih sadržaja, pa ne sumnjamo da će isto biti i u slučaju ove postapokaliptične distopijske serije. “Silo” dosta podsjeća na legendarni “Snowpiercer”. Dakle, opet imamo zajednicu koja je zatvorena u interijeru iz kojega izlazak znači sasvim sigurnu smrt jer su uvjeti nakon neke od katastrofa, atomske, klimatske, kemijske, i tamo preživljava podijeljena na kaste. Predložak je književni, serija je napravljena prema seriji romana istog imena koje je napisao Hugh Howey. Za televizijski format priredio ih je Graham Yost, vrlo renomirani scenarist koji iza sebe ima, recimo, “Brzinu”. Možda je i to potaknulo dosta ozbiljan red glumaca da se pridruži seriji, među kojima su Rebecca Ferguson, David Oyelowo, Tim Robbins, interesantni afroamerički umjetnik Common, Iain Glenn, Will Patton... Napravljena je i pod okriljem produkcije AMC Studios koji svakako zna što je distopija na ekranu jer od tamo dolaze i “Živi mrtvaci”. opet se radi o priči u kojoj nije jasno je li sve zavjera protiv 10.000 nesretnika zatvorenih u jednom ogromnom silosu preuređenom da može održavati život koji očito bez mogućnosti izlaska van nije nešto. Čak i ako ste dio “strukture” ili malobrojnog sloja privilegiranih koji egzistiraju u nekom, prilagođenom, obliku demokracije. Za Oscara nominirani Morten Tyldum, norveški redatelj, napravio je u prve tri epizoda doista sjajan posao u stvaranju atmosfere koja je ipak drugačija od brojnih sličnih uradaka koji se množe kako se vremena u kojima živimo mijenjaju. Već se ambijentom naznačava tko je u kojem staležu, odnosno na kojoj poziciji u silosu, a slično je i s kostimografijom koja također jasno sugerira što je čija uloga. “Silo” je serija koja nije bez razloga visoko ocijenjena.
Vrijeme pobjede: Uspon dinastije Lakersa 2, HBO Max
Iako će mnogi svoj glas dati dokumentarcu “Legacy: The True Story of the LA Lakers”, pa i sam Magic Johnson koji je odbio gledati “Winning Time”, ova igrana serija uhvatila se jako dobro te je solidno ocijenjena od publike. Sasvim sigurno je to i zbog globalne popularnosti najblještavije NBA franšize što su LA Lakers. Ali je to i zbog toga što je cijela priča napravljena vrlo pitko, pa čak i uvjerljivo, a bez prevelikog opterećivanja različitim odnosima i situacijama kojih je bilo. Možda se, recimo, za lik Pata Rileyja moglo odabrati nekoga drugoga umjesto Adriena Brodyja koji se čini preslabim i potrošenim u ulozi velikog trenera koji ima ogromnu osobnost, no sve je to upakirano u popularan sadržaj te dođe nekako kao light verzija “Legacyja”. A opet donosi dovoljno kontroverze jer kod igranih naslova nema autorizacije i kontrole sa strane sugovornika već se likovi, pa bili oni i stvarni, oblikuju prema dostupnim činjenicama, uz autorske slobode. Nekima se nije dopalo kako su prikazani, no i to je neka vrijednost. Ide sezona 2 i novi obračun s Celticsima.
Only Murders in the Building 3, Disney+
Iako smo otprije fanovi velikih komičarskih zvijezda 80-ih Stevea Martina i Martina Shorta, a pogotovo smo fanovi novodobne pop zvijezde Selene Gomez, ipak smo pomalo bili skeptični prema tome da će ova serija imati ozbiljnijeg uspjeha. Prije svega upravo zato što smo bili sumnjičavi koliko današnje publike uopće zna tko su Martin i Short ne vjerujući da Gomezova može premostiti taj generacijskih jaz. Pogrešno. Kriminalistička misterija koja se bavi stvarnim fenomenom hobističkih detektiva i podcastera zaista ima uspjeha, tolikog da su se seriji pridružili i Meryl Streep, Sting, Nathan Lane i još niz poznatih imena. A uskoro stiže i treća sezona u kojoj gledamo poznati trojac u istoj kombinaciji. Većina se radnje događa u istoj zgradi gdje svoj mir pronalaze oni imućniji provodeći u dokolici svoje mirovine, a tražeći još poneko uzbuđenje. Naši junaci pronašli su ga u ubojstvu koje se dogodilo koji kat dalje. True crime serija s elementima humora i dinamičnim dijalozima kakve izvode samo dvojica komičara.
Ona je rekla, SkyShowtime
Ima priča koje se nakon cijelog #MeToo pokreta raspetljavaju, svejedno Hollywood nakon rušenja Harveyja Weinsteina s mjesta najmoćnijeg ali i najzlokobnijeg mogula u povijesti Grada snova izgleda drugačije. “Ona je rekla” film je koji govori upravo o razotkrivanju užasa koje je Weinstein sijao po Hollywoodu među glumicama, medijima, svima koji su tražili svoj put snova na sunčanom istoku SAD-a. Film napravljen po istoimenoj knjizi Jodi Kantor i Megan Twohey, dvije novinarke koje su napravile cijelu priču i srušile Hollywood kakav smo znali, i više je o novinarstvu nego što je o samom Weinsteinu. I ispravno. Jer, takvom monstrumu ne treba davati prostora koji ionako nije nikada zasluživao, a treba isticati ovako svijetle primjere novinarstva kao što su dvije novinarke. U filmu se i dobro vidi koliko je novinarstvo kada ga se ozbiljno shvati i u njega ulaže dalekosežno i utjecajno po društvene tokove, ne samo lokalno već i globalno. Pohvalno je učestalo ukazivanje na te činjenice upravo iz Hollywooda i kroz “Spotlight”, kao i kroz “Ona je rekla”.