Otkako je influencerica Doris Stanković izazvala buru reakcija i komentara jer je od jednog restorana u Poreču tražila besplatno jelo, a u zamjenu je ponudila da ih označi na svojem Instagram profilu u objavi, svi se pitaju tko su influenceri i digitalni poduzetnici i kako zarađuju. Sonja Kovač, koju na Instagramu prate 492 tisuće ljudi, gostovala je u RTL Direktu i objasnila kakav je njezin posao te kako uopće funkcionira ovaj oblik poslovanja. Digitalni poduzetnik osoba je koja stvara kreativni sadržaj koji na određeni način kroz određenu nišu plasira na društvene mreže. Određena niša je primjerice putovanje, moda ili kozmetika – objasnila je Sonja. Rekla je kako shvaća da ljudi ne poznaju i ne razumiju njezin posao.
– Ljudi žele znati je li to legitiman posao i jesu li plaćeni porezi. Ljudima je jako teško shvatiti da samo jedna osoba stoji iza svega toga i da jedna osoba radi toliko posla – rekla je Sonja koja je otvorila obrt za promidžbu i oglašavanje koji ima primitke 435.568, 55 kuna. Pohvalno je da je platila porez i prirez po godišnjoj poreznoj prijavi 41.460,39 kn. Objasnila je i kako ne može opisati kako izgleda njezin poslovni dan jer svaki dan je drukčiji i zahtijeva dosta angažmana. – Nekada moraš biti turistički vodič sam sebi. Sva putovanja, sve aviokarte i cijela scenografija. Jako mnogo se mora ulagati u opremu kojom snimaš i slikaš. A osim kreative, tu je i poduzetnički dio. Zaista se mora znati sve o poslovanju – rekla je Sonja.
Kaže kako su njezine prijateljice koje se vani bave ovim poslom više plaćene i zarađuju bolje od nje. Njezin, kao i posao većine influencera, funkcionira tako da u većini slučajeva brendovi prilaze influencerima, a ti brendovi ponude za poslovne suradnje šalju sami ili preko agencija. – Oni traže od nas da stvorimo koncept kako bi mi predložili suradnju jer zapravo mi stvaramo cijeli taj kreativni sadržaj – kaže Sonja i dodaje kako je nije uvrijedilo to što neki misle da je biti influencer besposličarenje.
Sonja voli i hofira sa seksipilom i nekaj je bila u tv seriji itd.. a voli se pokazivati, a ova druga je inkognito i tek treba uloviti status a već je počela žicati