Svijet je poludio za “Igrom lignje”. Južnokorejska serija koju pratimo na Netflixu postala je njihov najgledaniji proizvod jer je dosad pogledana u 111 milijuna kućanstava, te je tako po gledanosti prešla dosadašnje rekordere “Bridgerton” i “Lupin”. Od početka prikazivanja 17. rujna, drama o preživljavanju od devet epizoda zauzela je prvo mjesto na popularnim Netflixovim TV ljestvicama u 94 zemlje.
Ideja serije nije nova, budući da smo slično vidjeli u japanskom filmu “Battle Royale” ili prošlogodišnjoj seriji “Alice In Borderland”. U “Igri lignje” redatelj Hwang Dong-hyuk ide dalje. Poznatom korejskom autoru ovo je prva serija, a u njoj je prisutan motiv kao i u “Parazitu” – razlika u klasama koja je poznata u korejskom društvu. Dok jedni imaju novca na bacanje, drugi su prisiljeni na sve kako bi sebi i obitelji osigurali bolji život. Čak 456 ljudi dovedeno je na pusti otok i natječu se u dječjim igrama koje su poznate i nama – Crna kraljica jen’, dva, tri, potezanje konopa, pikule... Cilj je da na kraju dvojica odluče pobjednika u korejskoj dječjoj igri, igri lignje. Uspjeh serije “Igra lignje“ na Netflixu vjerojatno je iznenadio njezina tvorca jer je počeo pisati seriju 2008., a scenarij završio 2009. U to je vrijeme i sam bio dužan – i sam je sudjelovao u svojevrsnoj igri.
Nakon što je napisao scenarij seriju je nudio punih 10 godina, a razne TV kuće odbijale su je pod izlikom da im je prebrutalna. Otkupio ju je Netflix prije dvije godine, najvjerojatnije ponukan uspjehom filma “Parazit”, i pogodio. Ne samo da je postala njihova najgledanija serija, nego će se dobro zaraditi i na marketingu.
Slip-on tenisice američkog brenda Vans, a koji ih je i proslavio, sada su najtraženije, a potražnja za komadima u plavozelenoj boji iz tjedna u tjedan raste za 130 posto. Poznati high street brend Stradivarius iz španjolske grupacije Inditex u svoju ponudu ovih je dana uvrstio trenirku koja neodoljivo podsjeća na modele kakve u seriji nose natjecatelji bizarne igre.
Zelene boje i retro estetike trenirka po uzoru na model iz serije u prodaji se nalazi po cijeni od 300 kuna, dok pojedinačni komadi iznose 150 kuna. No, nije sve tako bajno. Premda zbog brutalnosti nije namijenjena mlađima od 15 godina, hit je i među klincima koji su počeli peći kolače i igrati druge igre iz “Igre lignje”. Epilog je da je jedno dijete u Belgiji ozlijeđeno nakon što je s kolegama igrao jednu od igara iz serije, a sve više europskih škola počelo je upozoravati roditelje da poštuju roditeljsku zaštitu na Netflixu i ne dopuštaju djeci da gledaju ovu nasilnu seriju.
VIDEO: Sanja Doležal otkrila
Vrijeme perverzije, ljudima se usađuje bešćutnost i poslušnost. Igre gladi, Igra lignje, bla, bla, bla... Nekada je umjetnost bila težnja za idealom, lijepim, nečim što čovjeka oplemenjuje, danas ovo sm.Će teži čovjeka učiniti sve gorim. Vansice ću baciti!