Sinoć je započelo drugo izdanje SHIP festivala, showcase festivala u organizaciji Ureda za izvoz glazbe Hrvatska koji okuplja glazbene profesionalce iz cijelog svijeta – od izvođača, preko bookera do menadžera. Prvo izdanje već je pokazalo da je riječ o odličnom događanju koje je nedostajalo hrvatskoj glazbenoj industriji, tako da su organizatori sami sebe postavili ljestvicu prilično visoko. S obzirom na to da je popis izvođača ove godine (njih više od 40, a prijavilo ih se preko tisuću) kao i panelista (više od 90) impresivan u svakom obliku – i brojčano i karijerama onih koji su stigli u Šibenik – ne sumnjamo da će i ovo izdanje festivala polučiti uspjeh.
Festival se odvija na 4 lokacije: Tvrđava sv. Mihovila, Azimut, Kuća umjetnosti Arsen i Tunel, a na čak 6 pozornica. Preko dana paneli, navečer live svirke bendova koji su stigli iz različitih dijelova svijeta i od kojih neke publika u Šibeniku ima priliku gledati prvi put. SHIP je fantastična prilika za stvaranje karijere izvođačima, a publici da pogleda bendove koje možda ne bi imali priliku pogledati uživo.
Posjeli smo jednu od glavnih zvijezda ovogodišnjeg festivala, glazbenog supervizora za serije kao što su "Better Call Saul", "Breaking Bad", "The Walking Dead" i "Six Feet Under", Thomasa Golubića i postavili mu nekoliko pitanja:
Zašto imate englesko ime, a hrvatsko prezime?
Moj otac je Stjepko Golubić, rođen u Zagrebu, u Hrvatskoj, bivšoj Jugoslaviji. On je morski biolog i sretan sam što je s 90 godina u vrlo dobroj formi. Moja majka Anneliese je Njemica i upoznali su se 1965. u Münchenu. Oboje su tražili novo mjesto za život. Nakon preseljenja u Sjedinjene Američke Države, ja sam se rodio i dobio ime Thomas, jer su moji roditelji smatrali da je to međunarodno ime koje će zvučati prihvatljivo gdje god završimo. U Hrvatskoj me stari prijatelji zovu Tomica.
Posjećujete li Hrvatsku često i kakav je osjećaj biti na SHIP festivalu u Šibeniku?
Volio bih da mogu češće doći u Hrvatsku. Moja obitelj ima malu kuću na otoku Ižu i imam mnogo lijepih uspomena na ljeta provedena tamo. Nekoliko puta sam se i zaljubio na Ižu. A osjećaj dolaska u Šibenik i na SHIP je aposlutno fantasičan, jako mi je drago da sam dio ove priče.
Birali ste glazbu za neke od naših (i mnogim Hrvatima) omiljenih TV serija poput “Breaking Bad”, “Better Call Saul” i “The Walking Dead”. Kako ste se uključili u tu priču? Možete li nam malo objasniti kako izgleda taj proces?
To je vrlo duga priča, pa ću vam dati skraćenu verziju. Išao sam u filmsku školu s namjerom da postanem filmski redatelj, ali sam se 1991. preusmjerio na novinarstvo, a potom se vratio filmu, ovaj put kao glazbeni supervizor, pomažući u pričanju priča putem glazbe. Sjajni projekti na kojima sam radio došli su nakon mnogo godina napornog rada i puno sreće.
Odabir glazbe za intenzivne situacije, opasne likove i emocionalno nabijene trenutke sigurno nije jednostavan. Kojom se logikom vodite prilikom odabira?
Na kraju je to kombinacija pažljivog čitanja, promišljene analize i pragmatičnog rješavanja problema, a ako dodate kreativu u cijeli taj proces, nadaš se da će sve ispasti super na kraju!
Ima li vaš osobni glazbeni ukus utjecaja na odabir glazbe za serije? I kad već pričamo o vašem ukusu, kojim se bendovima veselite na SHIP-u?
Vrlo sam otvoren što se glazbe tiče i prema svim žanrovima pa je odluka uvijek vezana uz karakter i priču, a glazbu koju odaberem, bez obzira na žanr ili razdoblje, smatram posebnom i važnom za pripovijedanje odnosno story telling.
“Breaking Bad” je imao ogroman utjecaj na pop kulturu. Postoji li neki specifičan trenutak ili pjesma na koje ste posebno ponosni zbog toga kako su se povezali s publikom?
Jedan od mojih omiljenih trenutaka je tiha, ali intenzivna glazbena scena na kraju priče Gustava Fringa. Odlučio je provesti dugogodišnju osvetu. Koristili smo nevjerojatnu pjesmu umjetnika po imenu Apparat, instrumentalnu verziju koja je tek bila objavljena i malo tko ju je čuo prije toga. Neznanje publike o glazbi učinilo je da se gledanje te scene osjeti kao neko novo iskustvo, što je omogućilo da se publika fokusira na Fringov misaoni proces i emocionalno stanje. To je jedan od trenutaka na koji sam posebno ponosan.
Jednom ste opisali svoj posao kao “stvaranje emocionalnih puteva”. Kako se taj koncept razvijao u vašem radu, posebno s obzirom na sve veću raznolikost platformi i žanrova u modernoj televiziji i filmu?
Jedna od stvari koje najviše volim u radu pričanja priča glazbom je oslanjanje na emocionalnu osjetljivost i intuiciju jednako kao na intelektualnu logiku. Ponekad je pravi odgovor intelektualno pogrešan, ali emocionalno ispravan – i to može biti uzbudljiva sinkronizacija.
Preferirate li seriju “Velo misto” ili “Breaking Bad”? :))
Morat ću nadoknaditi propušteno u “Velom mistu” da bih mogao dati pravi odgovor.
Koju seriju više volite: “Breaking Bad” ili “The Walking Dead”? :)
Mislim da je “Breaking Bad” postao bolji s vremenom, dok se bojim da “The Walking Dead” možda nije imao isti put. Volim oba projekta, ali mi “Breaking Bad” izgleda kao nešto što je od početka do kraja – izvrsno.
Ulaznice za SHIP još uvijek stignete kupiti putem Entrio sustava. A cijeli popis bendova koji će svirati danas i sutra, kao i panelista možete pogledati na ship.hr .