Brzinskim ispitom na dionici Kostanjevac - Petruš Vrh dugim 23,76km danas u 7:54 počinje drugi natjecateljski dan na WRC Croatia Rallyju. Slijedi Vinski Vrh - Duga Resa (8,78 kilometara) od 9:05, a prvi prolaz novom dionicom Ravna Gora - Skrad (10,13 kilometara) očekuje se od 10:23 sati. Prvi ispit na Platku (15,63 kilometara), koji je prvi put dodan na rutu Croatia Rallyja prošle godine, vozi se od 11:26. Sve jutarnje dionice voze se ponovno i poslijepodne, a s drugim prolaskom kroz Platak u večernjim satima (19:26) završava drugi dan Croatia Rallyja, prije završnog servisa u 21:36 na Zagrebačkom velesajmu.
Prvih dvoje najbolje plasiranih vozača prvoga dana dijeli tek 5,7 sekundi nakon 130,18 kilometara svjetskog prvenstva relija na najvišoj razini što znači još jedan iznimno uzbudljiv natjecateljski dan na WRC Croatia Rallyju. Nakon osam uzbudljivih brzinskih etapa u pitoresknim brdima Samoborskog Gorja, Žumberka i Karlovca, Thierry Neuville i suvozač Maritjn Wydaeghe trenutno su na vrhu za Hyundai Shell Mobis World Rally Team. Međutim Elfyn Evans i Scott Martin čvrsto se bore za protivnički Toyota Gazoo Racing WRT te su puni optimizma ušli u drugi dan natjecanja. Sébastien Ogier, pobjednik prvog Croatia Rallyja koji se bodovao za Svjetsko prvenstvo relija FIA-e 2021. godine, osvojio je pobjedu na otvarajućoj etapi, testu Mali Lipovec - Grdanjci u dužini od 19,20 kilometara i stvorio vodstvo od 2,6 sekundi u svom Toyota GR Yaris Rally1.
No, prednost osmerostrukog svjetskog prvaka nije dugo trajala jer je bio prisiljen stati na otprilike dvanaestom kilometru drugog brzincu (Stojdraga - Hartje), s oštećenim prednjim lijevim kotačem, uzrokovanim naletom na oštećenje uz rub ceste. Ogier i suvozač Vincent Landis izgubili su svega 1,07 minuta dok su mijenjali kotač, ali kašnjenje ih je spustilo stepenicu niže u poretku i na prvo mjesto plasiralo Neuvilleu / Wydaegheu u njihovom Hyundai i20 N Rally1 Hybrid. Unatoč vodstvu koje je držao do podnevnog servisa na Zagrebačkom velesajmu, Neuville je bio frustriran što nije ostvario još veću prednost u borbi za vrh Croatia Rallyja.
- Mogao bih biti mnogo brži, ali automobil mi to ne dopušta. Pokušavamo različite postavke cijelo vrijeme, ali jednostavno ne pronalazim pravo rješenje. Kraj dana je bio malo bolji i to je sjajan uspjeh za cijeli tim i za nas. Napravili smo solidan posao, ali iskreno nije bilo lako - izjavio je Neuville.
O svom zaostatku u drugom brzincu, Ogier je izjavio: 'Izbjegavao sam oštar zavoj koliko god sam mogao, ali je ipak ta kompresija uzrokovala oštećenje gume. Naravno, kad izgubiš minutu i pol utrka postaje drugačija. Šteta, ali što možemo učiniti?'
Ogier je zaostatak iz druge vožnje smanjio s najbržim prolazima s trećeg (Krašić - Vrškovac) i četvrtog brzinca (Pećurkovo Brdo - Mrežnički Novaki), unatoč oštećenju stražnjeg spojlera pri izlijetanju s ceste na desnom zavoju. Nakon što je njegov Toyota Yaris popravljen u servisu, Ogier je ponovo bio najbrži u petom ispitu međutim kasnije je prijavio još jednu oštećenu gumu u osmom brzincu što mu je uzrokovalo veći zaostatak. Trenutno je peti, 1.23.7 minuta iza vodećeg Neuvillea.
Evans je gotovo pobijedio u Hrvatskoj 2021. godine na prvom Croatia Rallyju, ali je zbog pogreške na samom kraju omogućio svom timskom Toyota kolegi Ogieru da ukrade pobjedu s razlikom od 0,6 sekundi. Nakon što je prošle godine zbog probušene gume završio tek na petom mjestu, kada je Kalle Rovanperä nadmašio Otta Tänaka na odlučujućoj etapi, Britanac je vrlo odlučan u pobjedi u svom trećem pokušaju ove godine.
- Nije bio najbolji početak dana, bilo je puno onečišćenja jutros na prvoj etapi, ali nakon toga smo bili sve bolji i završilo je prilično - - - rekao je Evans, čija je jedina stvarna briga bila probušena desna prednja guma na kraju treće etape.
- Naravno da ovo nije laka utrka. Bit će ovo zanimljiva borba, nadam se, i u nastavku vikenda. Trebao sam pobijediti i ranije, ali
nisam uspio.
Ott Tänak i Martin Järveoja drže treće mjesto za M-Sport Ford World Rally Team sa svega 3,4 sekunde ispred Esapekke Lappija, Hyundaijevog timskog kolege Neuvillea. Tänakov izbor guma za kišno vrijeme na šestom brzinskom ispitu, koji se ipak pokazao suhim na nekoliko ključnih dijelova, omogućio je Lappiju da preuzme treće mjesto ispred Estonca. Međutim, Tänak, koji se zaustavio na oštrom zavoju na prvom brzincu i prijavio probleme s turbom i upravljanjem, vratio se u vodstvo nakon pobjede na sedmom brzincu.
Takamoto Katsuta, koji se izvrtio u uskom dijelu na petom brzinskom ispitu i morao se vratiti, pretekao je Pierre-Louisa Loubeta za šesto mjesto na osmom brzincu čim je Loubet usporio zbog problema s hibridom i oštećene stražnje lijeve gume na M-Sport Ford Puma Rally1 Hybrid. Svjetski prvak Kalle Rovanperä je prvi dan završio osmi nakon što je oštetio prednji lijevi kotač na istom zavoju drugog brzinca na kojem je i njegov timski kolega Ogier također imao problema. Finac je bio zaustavljen 1,58 minuta zaključivši kako je to 'glupo mjesto za probušiti gumu'.
Yohan Rossel vodi u WRC2 kategoriji na devetom mjestu ukupnog poretka na svom PH Sport Citroënu C3 Rally2, posebno dorađenom za ovogodišnji Croatia Rally. Slijedi Nikolay Gryazin u Škodi Fabia RS Rally2 koji je također na vrhu WRC2 Challenger divizije. William Creighton ostvario je prednost od 9,0 sekunde ispred Laurenta Pelliera u WRC3 i Junior WRC-u. Armin Kemer drži prvo mjesto u WRC Masters Cupu. Željko Magličić najbolji je hrvatski vozač na 38. mjestu ukupnog poretka.