Tri mjeseca uoči početka Svjetskog nogometnog prvenstva Nike i Adidas predstavili su„revolucionarne“ visoke kopačke, čime su najavili žestoku bitku na globalnom tržištu sportske opreme.
- Nogomet više nikada neće biti isti - pisalo je na velikom bijelom platnu koje se polako dizalo, a iza njega se ukazao veznjak Barcelone Iniesta držeći žuto-zelene kopačke s elastičnim nastavkom za zglob.
- Na poziciji na kojoj igram važna je pokretljivost, organizacija, pa je važno osjećati se ugodno - rekao je na Nikeovom predstavljanju u Barceloni. On i Nijemac Götze imaju osobne ugovore s ovom američkom markom te će nove kopačke nositi na Svjetskom prvenstvu. Mario Mandžukić i Luka Modrić, također sa sponzorskim Nikeovim ugovorima, još uvijek nisu odlučili u kakvim će kopačkama istrčati protiv Brazila, Meksika i Kameruna.
U Nikeu napominju da su u posljednje četiri godine proveli istraživanje među igračima te su nakon toga odučili dizajnirati novi proizvod.
- Iniesta nam je rekao da traži fluidnost, da se pokreti na terenu ne prekidaju - kaže hrvatski dizajner Denis Deković, koji ih je kao voditelj odjela osmislio.
- Počeli smo bez jasne ideje, zapravo s praznim listom papira - dodaje. Hrvatski nogometaši nisu sudjelovali u istraživanju.
Dok je oko 150 novinara isprobavalo kopačke, najveći konkurent Adidas već je bio pustio priopćenje o svojim novim kopačkama, crnim s još dužim nastavkom uz zglob. I oni tvrde da imaju „revolucionaran“ i „inovativan“ proizvod. Zasad je nepoznato hoće li ih predstaviti glamurozno kao Nike.
Svjetsko prvenstvo, očito je, neće biti samo natjecanje nacionalnih reprezentacija nego i velikih proizvođača. Nikeove „Magista“ kopačke i Adidasove „Primeknit FS“ „omogućuju da noga bolje i bliže prijanja kopački omogućujući bolji osjećaj za loptu i njenu kontrolu“, tvrde u kompanijama.
Kampanja usmjerena na nogometaše, navijače i širu publiku ovime je počela. Svjetsko prvenstvo održava se svake četiri godine, a sada je vrijeme kada raste prodaja.
Nikeove kopačke pojavit će se u trgovinama 22.svibnja, mjesec dana uoči prvenstva te će koštati 1.540 kuna, što je u rangu njihovih najskupljih proizvoda.
U Europi, koja se još uvijek smatra uporištem Adidasa i Pume, odvija se žestoka tržišna utakmica. U zapadnoj Europi Adidas drži 13,2 posto tržišta, a Nike 12,4, podatak je kompanije za istraživanje tržišta Euromonitor za 2012. godinu.
Prodaja u srednjoj i istočnoj Europi, gdje je i Hrvatska, porasla je 14 posto u posljednjem tromjesečju, priopćio je Nike. Golovi Mandžukića i Ronalda te asistencije Modrića guraju prema gore tu brojku. S druge strane Messi, Bale i Özil zabijaju za Adidas.
- Nogometaši su danas brži, jači, eksplozivniji pa je igra intenzivnija nego ikad u povijesti. Svi sudjeluju u napadu - napominje Deković.
Dizajn opreme drastično će se mijenjati. Presing korporacija je počeo.