U 2017. Formula 1, zahvaljujući novim tehničkim pravilima, bit će brža i spektakularnija. Može li Vettel na tome profitirati?
Bivši svjetski prvak Jacques Villeneuve (45) opet je bio otvoren:
– Konačno su prošla vremena kad se izravno iz trokolice moglo ući u formulu 1. Opet su muškarci u glavnim ulogama, a ne djeca.
Zahvaljujući širim bolidima, krilima i gumama, sljedeća će sezona dati najbrže bolide formule 1 u povijesti. To u najmanju ruku predviđaju analitičari i simulacijske vožnje. Dionice punog gasa po krugu rastu i do 20 posto. Zavoji, koji su se u 2016. savladavali s 200, mogli bi se sada prolaziti i s 240 kilometara na sat. Posljedice: silu do 5G osjetit će vozač u tim trenucima.
Ferrarijeva zvijezda Sebastian Vettel (29) nada se da bi uz nova pravila aerodinamike mogao smanjiti zaostatak za Mercedesom.
Dublji, brži, širi!
– Kad bi sve ostalo kao što je bilo, oni na vrhu imali bi laganu utakmicu – kaže. Ali ovako svi počinju od nule.
– Samouvjereno gledam prema naprijed.
Vettelova nova crvena boginja pod nazivom SF70H predstavljena je 24. veljače u Maranellu, dan nakon novih srebrnih strijela i dva dana prije Red Bulla. Kod novih bolida stražnje krilo leži 15 centimetara dublje nego kod prošlogodišnjih modela kako bi se generiralo više potisne sile. Zbog širih kotača na stazi će se ostvarivati i do tisuću konjskih snaga.
Eksperti poput Red Bullova dizajnera Adriana Neweya (58), koji promjene pravila ponajbolje koristi, proriču:
– Bit će znatno napornije i teže bolide dovesti do limita. Zato će vozači morati pokazati više vještine i koncentracije.
Samo, i to ide u korist Vettelu.
– Sebastianov stil vožnje optimalno odgovara novim bolidima, a on je s razmakom većinu kilometara apsolvirao s novim gumama. To je posebno na početku sezone jasna prednost – smatra Villeneuve.
Vettel sam, po promatranju insajdera dečka iz Heppenheima, djeluje oduševljeno kao nikad prije. Već je sam sudar na Pirellijevu testu guma na Ferrarijevoj test stazi u Fioranu prošlog tjedna dokaz za to. Iako je temperatura bila samo četiri stupnja pa su nove kišne gume zbog toga na umjetno natopljenoj stazi jedva nudile jamstvo, Vettel je bezuvjetno htio sam voziti test. U jednom lijevom zavoju izgubio je kontrolu nad Ferrarijem iz 2015. i zabio se u zid. Odmah nakon toga zavukao se u transporter i analizirao nesreću uključujući moguću vozačku pogrešku. Još jedan dodatni argument za Vettela.
Također, iako je predsjednik momčadi Ferrarija Sergio Marchionne nedavno izjavio da neće davati nikakve izjave o ovogodišnjem bolidu, pohvalio ga je i rekao da su napravili veliki korak naprijed.
Start u Australiji 26. ožujka
– Novi SF70H je snažniji nego što smo očekivali. Sretan sam zbog onoga što sam dosad vidio jer ostvarilo se ono što smo očekivali. Nisam siguran hoćemo li moći osvojiti naslov svjetskih prvaka, ali siguran sam da smo napravili ogroman korak naprijed. U 2017. imamo puno planiranih događanja, ali najviše to želimo proslaviti u formuli 1. Očekivanja su velika za ovu godinu i vjerujemo da možemo ostvariti puno. Prošle sam godine prerano donosio neke zaključke za sezonu, ali ove godine neću pasti u tu zamku. Vidjet ćemo što će se dogoditi na stazi kada se ugase crvena svjetla – kazao je Marchionne.
Naravno, tek ostaje vidjeti kakav će biti odnos snaga kad sezona uistinu i počne jer sigurno da je Mercedes potpuno spreman na sve što se postavlja pred njega.
Naime, riječ je o momčadi koja je osvajala konstruktorske naslove u posljednje tri godine, kao što je u posljednje tri godine osvajala i pojedinačne naslove prvaka. Uvjerljivi su favoriti i sad, u to nema sumnje, ali možda će sama sezona biti znatno napetija, ne u smislu da se kao prošle nadmeću dvojica vozača iz jedne momčadi, kao što smo vidjeli u slučaju Lewisa Hamiltona i umirovljenog prvaka Nica Rosberga.
"Zbog širih kotača na stazi će se ostvarivati i do tisuću konjskih snaga." Trebal bi si ja ja montirati šire gume da mi se poveća "konjska snaga"