Vozač Red Bulla Max Verstappen je četiri utrke prije kraja F1 sezone osigurao naslov svjetskog prvaka za 2022. godinu i tako obranio naslov iz 2021. godine. Otišao je na nedostižnih 114 bodova prednosti ispred svojih rivala te time zaključio najvažnije pitanje sezone.
Međutim, to sada definitivno ne znači da je sve ono zanimljivo u sezoni Formule 1 završeno. Još je puno zanimljivih bitki i neodgovorenih pitanja ostalo u završetku ove sezone, i to bitki i pitanja koja puno znače i predstavljaju u ovom sportu.
Idemo vidjeti koje nas uzbudljive priče, bitke i raspleti očekuju uoči posljednje četiri utrke sezone u SAD-u (COTA), Meksiku (Mexico City), Brazilu (Interlagos) i u Abu Dhabiju (Yas Marina).
Borba Ferrarija i Mercedesa za drugo mjesto
Red Bull je već previše pobjegao drugoplasiranom Ferrariju, na 165 bodova prednosti, ali svako mjesto za koje se uspijete izboriti na ljestvici konstruktorskog poretka iznad suparnika je užasno važno jer sa sobom nosi i desetke milijuna eura više za momčad nego mjesto ispod. Zbog toga je važna borba Ferrarija i Mercedesa za drugo mjesto u konstruktorskom poretku bez obzira na to što nije borba za naslov.
Talijanska momčad će morati dobro zasukati rukave ako to drugo mjesto želi sačuvati jer Mercedes tu prednost od 67 bodova itekako može stići u četiri utrke.
Tko će biti najbolji poslije 'velike trojke'? Alpine ili McLaren
Već se nakon prve tri-četiri utrke znalo da će se velika borba tijekom sezone za četvrto mjesto u konstruktorskom poretku voditi između francuskog Alpinea i britanskog McLarena, i ta borba i dalje traje.
Borba za četvrto mjesto u poretku se u F1 krugovima smatra vrlo važnom jer je brendirana kao borba za naslov "best of the rest" momčadi, odnosno najbolje momčadi izvan 'velike trojke' (Red Bull, Ferrari, Mercedes).
Konstantno su se ove dvije momčadi tijekom sezone izmjenjivale na tom četrvtom mjestu, a u ovom trenutku, uoči posljednje četiri utrke sezone, Alpine ima prednost od 12 bodova.
Četvrto mjesto bi za Alpine bilo od velikog značaja jel ono bi bilo pokazatelj da njihov dugogodišnji plan napretka funkcionira.
Čak četiri momčadi love šesto mjesto u konstruktorskom poretku
Alfa Romeo već dugo drži šesto mjesto u konstruktorskom poretku, ali sudeći po njihovoj formi, a i formi momčadi oko njih, mogli bi i ostati bez tog šestog mjesta. Čak tri momčadi će se s Alfom (52 boda) do kraja sezone natjecati za tu poziciju; Aston Martin (45 bodova), te Haas i AlphaTauri (po 34 boda).
Čini se da je u ovom trenutku u najboljoj poziciji Aston Martin jer su u posljednjih sedam utrka osvojili 23 boda, daleko više od bilo koje momčadi od ovih s kojima se natječu za šesto mjesto. AlphaTauri je u tom razdoblju osvojio 7 bodova, Alfa Romeo tek jedan bod, a Haas niti jedan. Posebice je u formi Sebastian Vettel koji je u posljednje dvije utrke bio osmi pa šesti i tako je u samo dvije utrke osvojio više bodova nego tri konkurentne momčadi zajedno u proteklih sedam.
Bitke ispod Verstappena
Dok je Max Verstappen kao prvak otišao na nedostižnih 114 bodova od svojeg prvog pratitelja, momčadskog kolege Sergija Pereza, ispod Pereza je za samo jedan bod Charles LeClerc. Budući da Perez i LeClerc imaju oko 50 bodova više od idućih najboljih vozača u poretku, vjerojatno će njih dvojica voditi bitku za drugo mjesto do kraja sezone.
Ispod njih slijedi prava mala gužva i vrlo vjerojatno napeta borba za četvrto mjesto. George Russell (207), Carlos Sainz (202) i Lewis Hamilton (180) su nagurani u 27 bodova i svaki od njih bi s dva-tri plasmana na podij do kraja sezone mogao doći do četvrtog mjesta u ukupnom poretku.
Ostala su dva slobodna mjesta u F1 za 2023. Koji vozači će ih zgrabiti?
Puno toga se raščistilo uoči utrke u Japanu ovog vikenda što se tiče vozača za 2023. godinu. Kao što se već i nagađalo, Pierre Gasly pridružit će se svojem sunarodnjaku, ali i neprijatelju Estebanu Oconu u Alpineu i tako upotpuniti prazno mjesto koje je Fernando Alonso ostavio odlaskom u Aston Martin. Iako se nagađalo da će svoju priliku dobiti u Williamsu gdje je osvojio bodove u svojem iznenadnom debiju u Monzi ove godine, Nizozemac Nick de Vries zamijenit će Gaslyja u AlphaTauriju, 'mlađem bratu' Red Bulla.
Kako sada stvari stoje, dva mjesta od 20 su još ostala upražnjena za iduću sezonu. Zasad nema naznaka da će Haas ponuditi novi ugovor Micku Schumacheru, koji je u protekle dvije sezone obarao rekorde po sudarima i materijalnoj šteti koju je 'priuštio' svojoj momčadi. Tri imena koja se spominju kao potencijalne Schumacherove zamjene su Daniel Ricciardo koji je ostao bez mjesta u McLarenu dolaskom Oscara Piastrija, Nico Hulkenberg koji je proteklih sezona odradio nekoliko utrka kao zamjenski vozač Aston Martina (odnosno Racing Pointa) te Antonio Giovinazzi koji je od 2019. do 2021. nastupao za Alfa Romeo, a ove sezone je rezervni vozač Ferrarija.
Drugo mjesto koje je upražnjeno je ono u Williamsu jer Nicholas Latifi nakon vrlo loše sezone ostaje bez mjesta u Formuli 1. Umjesto Nicka de Vriesa, koji je bio predstavljen kao glavni kandidat prije nego što je potvrđeno da ide u AlphaTauri, na mjesto Williamsovog vozača bi se Alexanderu Albonu trebao pridružiti Amerikanac Logan Sargent.