Godinama su u Hajduku radili na strategiji kluba, dokumentu koji su jučer predstavili javnosti. Strategija je nekoliko puta vraćena na doradu, a klub ju je objavio godinu dana nakon što je Lukša Jakobušić postao predsjednik splitskog velikana.
– Naše vrijednosti su uzete iz povijesti Hajduka i skup ovih vrijednosti čini naš hajdučki identitet. Tu nisu bitni društveni status, dob, ni mjesto rođenja... Nije Hajduk samo Split. Hajduk je na Kvarneru, Istri, Slavoniji, u dijaspori. To je najbolje definirano u izjavi doktora Baraća, iz čijih riječi izlaze naša vizija i misija. Iz vrijednosti i identiteta proizlazi vizija Hajduka – rekao je Jakobušić na početku.
Samo 20% internacionalaca
Bivši plivač Gordan Kožulj, danas zaposlenik tvrtke Deloitte koja surađuje s Hajdukom, govorio je kako Hajduk s trenutačnog 141. mjesta Uefine ljestvice želi doći na poziciju između 100. i 80. mjesta do 2027. godine, a za to treba ostvariti, uz poslovnu i financijsku izvedbu, i specifične sportske ciljeve.
– U momčadskim sportovima veliku važnost igra uigranost momčadi. Ja sam iz individualnog sporta, ali nogomet je sport u kojem dva plus dva nisu četiri. Primjerice, Alkmaar koji je najviše napredovao na ljestvici ima momčad koja je u prosjeku 2,8 godina igrala zajedno. Momčad Maribora koja je igrala Ligu prvaka igrala je zajedno 3,1 godinu. Ako govorimo o stilu igre, navijači žele vidjeti atraktivnu igru Hajduka, s puno udaraca na gol. Kada govorimo o strateškim smjernicama, one su: pobjeđivati, razvijati se i biti održiv. Pobjeđivati ne znači pobjeđivati u svakoj utakmici, već ostvarivati postavljene ciljeve – poručio je Kožulj.
U klupskoj strategiji nalaze se i vrlo ambiciozni rezultatski dosezi.
Prema strategiji, od kluba se očekuje značajan iskorak u sportskim rezultatima 2021.-2027., odnosno barem dva naslova prvaka Hrvatske uz druga mjesta u sezonama u kojima ne bude prvak, te jedan naslov pobjednika Kupa.
Na europskoj sceni, u klubu žele dvaput igrati kvalifikacije Lige prvaka i Europske lige, jednom igrati grupnu fazu Lige prvaka, jednom igrati u grupi Europske lige, triput igrati u grupi Konferencijske lige te jednom igrati šesnaestinu i jednom osminu finala tog natjecanja.
Prema novoj klupskoj strategiji, prosječna dob prve momčadi kluba treba biti između 24 i 26 godina (trenutačno je 25,1) uz unaprjeđenje parametara stabilnosti poput prosjeka godina koje igrači provedu u prvoj momčadi navedenog kluba. Također, svake godine iz juniorske momčadi žele u prvu momčad promovirati dvojicu mladih igrača.
– Imamo dva cilja, kontinuirano se boriti za naslov u svim domaćim natjecanjima i razvijati mlade igrače do 23. godine. Jedan od glavnih ciljeva je biti održiv. Mladi igrači većom minutažom dižu svoju vrijednost. Kada gledamo stil igre, imamo tradiciju i moderne trendove. Kako bi adaptirali stil tradiciji tj. kulturi i mentalitetu ovog područja koji je okarakteriziran kao nestrpljiv i agresivan, ali pošten, Hajduk nikada ne smije dopustiti protivniku dominaciju, pogotovo na Poljudu. Ideja nam je da nađemo klub-partner u koji ćemo poslati naše igrače i naše trenere, a neće igrati u istom rangu kao naša prva momčad – rekao je pomoćnik sportskog direktora Andro Fistonić te još dodao:
– Želimo da u momčadi bude 50 posto domaćih igrača, 30 posto regionalnih igrača i 20 posto internacionalaca. Tome osiguravamo da će većina igrača shvaćati što je Hajduk i da neće nakon nekoliko poraza dignuti glavu i reći da ih Hajduk više ne zanima. Kada govorimo o regionalnim igračima, tu mislimo na, primjerice, Slovenca Mlakara i Makedonca Atanasova. Zašto su oni bitni? Zato što će njihov period prilagodbe biti puno manji, jer oni razumiju važnost Hajduka. Kada su pitanju internacionalci, njih mora biti maksimalno 20 posto i oni moraju biti toliko kvalitetni da na prva dva tržišta ne možemo naći takve. Njima je njihova karijera na prvom mjestu, oni su profesionalci. Trenutačno imamo 53 posto domaćih, 27 posto regionalnih i 20 posto internacionalnih igrača.
Čak 40 skauta, a tek 3 izvještaja
Kožulj je pak govorio i o unapređenju rada Akademije Luka Kaliterna.
– Moramo imati stručne kadrove koji mogu izbrusiti talent. Svaka tvrtka koja nema prodaju neće opstati na tržištu. U nogometu je to skautska služba. Kada smo 2016. godine došli, vidjeli smo da Hajduk ima 40 vanjskih skauta. Samo njih trojica napravili su izvještaj na kraju godine. Danas klub ima jasne konture napredne organizacije – rekao je Kožulj.
Za kraj, definirao je tri ključne inicijative za ostvarenje sportskih ciljeva: izgradnju nogometnog kampa koji bi uključivao terene i prateće objekte, poboljšanje u segmentu prodaje i marketinga jer 68 posto prihoda ovisi o prodaji igrača te nadogradnju i sistematizaciju poslova.
Ostvari li Hajduk većinu najavljenog, sigurno će se vratiti na staze nekadašnjih uspjeha. No jedno je vizija na papiru, a drugo u praksi. Vrijeme će pokazati koliko su uspješni. Sigurno je da će najveći pritisak sada biti na treneru Gustafssonu, jer poručeno mu je da je sve osim minimalno drugog mjesta neuspjeh.•
Još kad bi strategija igrala na terenu bilo bi super...